Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Piscantur stercore
    replied
    Var ett tag sen några ur det äldre gardet syntes i tråden, så här är ett par oldschool. Är som synes rätt svåra att förväxla med moderna plastvarianter….

    Click image for larger version

Name:	1060C4B6-5E77-4592-B2BD-C9E52D12A91B.jpeg
Views:	188
Size:	1,45 MB
ID:	2617868

    Lämna en kommentar:


  • Kolnej
    replied
    Såhär håller jag en 5000 iallafall, med triggern mellan lillfinger och ringfinger. Rullen ligger i en "vagga" i handen, aldrig instabilt i sidled, aldrig tyngden framför handen. Skiftas såklart för kast men det sker automagiskt och aldrig något jag tänker på.

    Click image for larger version

Name:	IMG_20230218_134520.jpg
Views:	154
Size:	1,48 MB
ID:	2617866

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Och trots att jag också fortfarande kastar längre än polarna så ser man emellanåt en och annan nedvärderande blick från yngre spöfäktare när de ser vad man fiskar med. Ger mig fan på att de aldrig ens testat riktiga doningar
    Förmodligen är dom för klena för att ens orka hålla i en riktig pjäs, tror det var Old Firehand som rekommenderade någon att träna upp sig styrka med en kungsfjäder :⁠-⁠D
    Det kanske man kan rekommendera dessa småpojkar o träna upp sina tangentbordslemmar med också.

    Lämna en kommentar:


  • Kolnej
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

    Jag håller med dig.
    Såååå hiskeligt fula är de ändå inte....

    Click image for larger version

Name:	IMG_20230218_133542 (1).jpg
Views:	171
Size:	1,61 MB
ID:	2617863

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Själv anser jag att tumstöd är väldigt fult...

    Med eller utan? :-)


    Click image for larger version

Name:	20230218_122816.jpg
Views:	192
Size:	1,64 MB
ID:	2617848
    Snyggare utan, men bekvämare med.

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

    Må så vara men de fyller en bra funktion, de är sköna... speciellt det gamla plaststödet "ergo grip" eller vad det hette när det kom.
    Det beror väl på hur man håller i grejerna...
    Jag håller med dig.

    Lämna en kommentar:


  • Kolnej
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Själv anser jag att tumstöd är väldigt fult...

    Med eller utan? :-)


    Click image for larger version  Name:	20230218_122816.jpg Views:	14 Size:	1.64 MB ID:	2617848
    Må så vara men de fyller en bra funktion, de är sköna... speciellt det gamla plaststödet "ergo grip" eller vad det hette när det kom.
    Det beror väl på hur man håller i grejerna... jag håller över och runt , "palmar" väl mer eller mindre och då kommer stödet till pass.
    De som håller pekfingret runt triggern är obegripligt för mig, noll stabilitet och obalanserat. Alla har vi olika teknik och preferenser.

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    JontaK:
    Utan att nämna källor men understryka att uppgifterna är av rykteskarriär har jag hört att det finns röster mer lokalt som påhejar utveckling mot mindre klassiskt och mer modernt.

    Då är det isf illa, mkt illa.

    engqvist:
    Precis som John skrev. Marginalerna är större på Asien rullarna. Kolla team Abu i olika tävlingar på Youtube. Hur ofta kör de med en rund? Hur mycket pratar de och gör reklam för de nya revo rullarna.. Sponsor fiskarna använder det som deras arbetsgivare säger åt dem att använda. Vill Abu sälja svensktillverkade runda rullar hade fränstam och hans kollegor pratat sig varma Hur otroligt bra de är i varenda produktion. Då hade de sålt sen.

    Inte för att det gör mig bättre till mods, men det verkar rimligt.

    Reekie:
    Så här är det väl att bli äldre, man blir omkörd av det nya. Fast sanningen är att jag kastar både längre och stabilare än dom jag fiskar med.
    Dessutom kör jag ifrån deras löjliga tryck o pys bilar med en stor mekanisk brölande v8a

    Jag är en bakåt strävare av rang och uppskattar mycket av det gamla, det gäller allt från motorer, vissa möbler, prydnadsföremål, stereon mm.
    Sen byggs det väldigt sällan för att hålla kvalitet och med fokus på hållbarhet längre.

    Japp man tillhör ju utan tvekan seniorligan och att bli omkörd är ju inte direkt ovanligt längre. Och trots att jag också fortfarande kastar längre än polarna så ser man emellanåt en och annan nedvärderande blick från yngre spöfäktare när de ser vad man fiskar med. Ger mig fan på att de aldrig ens testat riktiga doningar…

    Instämmer helt i ditt resonemang, är precis likadan själv. Och faktum är att det lider jag inte ett dugg av, tvärtom!

    Lämna en kommentar:


  • JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Själv anser jag att tumstöd är väldigt fult...

    Med eller utan? :-)
    Utan!!!

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Själv anser jag att tumstöd är väldigt fult...

    Med eller utan? :-)


    Click image for larger version

Name:	20230218_122816.jpg
Views:	192
Size:	1,64 MB
ID:	2617848

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 621 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
228 155 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X