Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    Click image for larger version

Name:	20221115_220907.jpg
Views:	352
Size:	1,97 MB
ID:	2611480
    lite nytt på min mag elite. Stålskivor och lameller från smootdrag, rekordspole och enkelvev från mag elite CT. Tyvärr fick man inte den gamla t-veven på art nr utan en moderna variant.
    Vad är det för artikelnr på den där spolen?

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Vackert!

    Det ligger väl en grön CT på tradera. Är det fel vev på den också?

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Click image for larger version

Name:	20221115_220944.jpg
Views:	269
Size:	1,96 MB
ID:	2611482

    Även min CA rulle blev äntligen 100% färdig. Saknat det lilla high speed märket.

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Click image for larger version

Name:	20221115_220907.jpg
Views:	352
Size:	1,97 MB
ID:	2611480
    lite nytt på min mag elite. Stålskivor och lameller från smootdrag, rekordspole och enkelvev från mag elite CT. Tyvärr fick man inte den gamla t-veven på art nr utan en moderna variant.

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Någon trimm lär det inte bli men man kanske kan köpa 5-25 g varianten till abborefisket. Har ett gammalt abu 10-30 från 90 talet. Tror det är glasfiber, helt nytt.
    Värt att testa då kanske :-)

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

    ABU släppte ju ett spö till 100 års jubileet som ska efterlikna ett äldre spö. Jag köpte ett ABU Garcia - 100 Year Rod 11'0" 16-54g Casting 4-delat billigt till den gröna CT'n... det är säkert ingen optimal kombo på något vis men det ser gammalt ut i nyskick... :-) Det finns ju andra kastvikter och länger i den serien men nu börjar dom väl tunnas ut i butikerna så det kanske kan vara svårt att få tag i det man önskar. Jag är inne på att skaffa fler sådana spön till mina ambassadeurer och kanske till en mörrum.

    Det kanske kan vara ett alternativ om du ska fiska med rullen... den ska väl toktrimmas :-D
    Någon trimm lär det inte bli men man kanske kan köpa 5-25 g varianten till abborefisket. Har ett gammalt abu 10-30 från 90 talet. Tror det är glasfiber, helt nytt.

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Ska köpa ett g ammat abu spö och provfiska lite med rullarna. Såg en Japan på tuben fiska med den röda som jag har och det verkade skitkul :-)
    ABU släppte ju ett spö till 100 års jubileet som ska efterlikna ett äldre spö. Jag köpte ett ABU Garcia - 100 Year Rod 11'0" 16-54g Casting 4-delat billigt till den gröna CT'n... det är säkert ingen optimal kombo på något vis men det ser gammalt ut i nyskick... :-) Det finns ju andra kastvikter och länger i den serien men nu börjar dom väl tunnas ut i butikerna så det kanske kan vara svårt att få tag i det man önskar. Jag är inne på att skaffa fler sådana spön till mina ambassadeurer och kanske till en mörrum.

    Det kanske kan vara ett alternativ om du ska fiska med rullen... den ska väl toktrimmas :-D

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Arjon var ju vanliga också :-)

    Jag har en 2100 sport men i sämre skick än din... kommer lägga ut den på tradera när jag får lite ork till det.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ska köpa ett g ammat abu spö och provfiska lite med rullarna. Såg en Japan på tuben fiska med den röda som jag har och det verkade skitkul :-)

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Är den svarta en 2100 sport?
    Nej tyvärr. Vet att dom kan gå för en bra peng. Det här är en vanlig 2000 record.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 620 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
228 107 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X