Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • nephilim
    replied
    Eftersom ett gäng här sitter med trimmade ambor så hoppas jag att det är ok att slänga in en liten fråga här.
    Hur pass värt är det att trimma en rulle man mest dänger 100-170 gram med? Den får hiva iväg ett och annat spinnerbait och spinnare runt 40-50 gram också, men främst använder jag den till större gummibeten. Ska jag trimma så lutar det åt UT pike performance till min JB.

    Lämna en kommentar:


  • JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Tjena JontaK!

    Det var ett tag sen sist du postade, men den som väntar på nåt gott...
    Som brukligt är det både en fröjd och ståpäls framkallande att se och läsa om dina olika projekt och fina alster!
    Tack för de vänliga orden!

    Jag sitter på en del bilder från både äldre och nyare dar. Många svenska rullar förekommer på dessa och jag kommer säkerligen posta en och annan ytterligare bild här i tråden.

    Jag saknar också ABU's stora runda.
    Trots att jag själv ytterst sällan använt/använder/haft nytta av 7000 och uppåt är just 7000 kanske min favoritstorlek. Det är svårt att slå en 7000 med sin närvaro och kontrasterna mellan svart (för det är rätta färgen) och krom!
    Det finns dock entusiaster, den engqvist lite kryptiskt nämner har en samling att dö för. Kanske får vi en glimt...

    Tror jag postat några 7000-bilder bakåt i tråden, kanske även någon 10 000, det är lätt att villa bort sig.

    Gubben i lådan-förklaringen kan vi bespara forumet i allmänhet och den här tråden i synnerhet, jag skickar ett PM.

    Lämna en kommentar:


  • losmopedo
    replied
    Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
    Nån som sitter på ett 4501 mässingstativ, spolaxel och evighetsskruv och vill sälja så inboxa mig. Funderar på att bygga om en 6501 purple PR till 4501.
    Kollat med Svängsta?
    till 4500 fanns ovanstående häromveckan, gjorde samma fast på en 6500-raket, valde dock till Record-spole å lättad spridare….

    Lämna en kommentar:


  • losmopedo
    replied
    Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
    Nån som sitter på ett 4501 mässingstativ, spolaxel och evighetsskruv och vill sälja så inboxa mig. Funderar på att bygga om en 6501 purple PR till 4501.
    Kollat med Svängsta?
    till 4500 fanns ovanstående

    Lämna en kommentar:


  • Kolnej
    replied
    Nån som sitter på ett 4501 mässingstativ, spolaxel och evighetsskruv och vill sälja så inboxa mig. Funderar på att bygga om en 6501 purple PR till 4501.

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Förkyld med en envis hosta så en perfekt dag för lite mysmek, torrvevande och en whisky.

    Gamla jbn från 2005 har uppdaterats med en ny 35mm vev med kullagrad vevknopp.

    Japan raketen har fått en kromad vev från ut och ett nytt avail stjärnhjul i kromad aluminium som en hyllning till 70 talets ambassadeurer med släta gavlar.

    Click image for larger version

Name:	DSC_0032.JPG
Views:	309
Size:	1,72 MB
ID:	2597991Click image for larger version

Name:	DSC_0031.JPG
Views:	313
Size:	1,60 MB
ID:	2597992Click image for larger version

Name:	DSC_0033.JPG
Views:	315
Size:	1,65 MB
ID:	2597993

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    Beträffande 7000 rullar så finns det en här på forumet som kan mer om dem än de flesta i världen. Få se om vi lyckas locka fram honom.
    Det var som fan, coolt!

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Beträffande 7000 rullar så finns det en här på forumet som kan mer om dem än de flesta i världen. Få se om vi lyckas locka fram honom.

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
    Kalla mig gärna galen men jag är mest avundsjuk på Max-gänget!
    Trots prisökning och mer uppmärksamhet senaste åren är de fortfarande underskattade.
    I stunder av tillfällig (nåja) sinnesförvirring sålde jag av alla mina.


    Har postat bilder på engqvists 45CT som varit här och vänt tidigare men de tål att upprepas:
    Click image for larger version  Name:	FärdigBC01p.jpg Views:	90 Size:	83,9 KB ID:	2597841
    Krävdes lite sågande.

    Click image for larger version  Name:	45CT01b.jpg Views:	92 Size:	110,0 KB ID:	2597840
    Bussning i icke vevgavel samt staget där evighetsskruven satt var enda eftermarknadsprylarna har jag för mig.

    Click image for larger version  Name:	Rullkväll01b.jpg Views:	91 Size:	124,1 KB ID:	2597842
    Här ihop med min kinavevade 45a, numera renrasig.


    Sen på bollen men sjukt med 2501an som gick för så stora pengar.
    Känns som en förmögenhet har passerat här hemma genom åren:
    Click image for larger version  Name:	25Wiskey01b.jpg Views:	92 Size:	259,5 KB ID:	2597839
    Svart med vev på rätt sida.

    Click image for larger version  Name:	25or01a.jpg Views:	97 Size:	140,7 KB ID:	2597837
    Under konstruktion.
    Ett par vänstervevar bland annat.

    Click image for larger version  Name:	25x301a.jpg Views:	91 Size:	133,3 KB ID:	2597838
    Har aldrig gillat 25orna särskilt mycket.
    Jo, rätt snygga men alltid föredragit annat.
    MEN, den där lila, den kan inte ens en nipponfil som jag själv motstå!
    Tjena JontaK!

    Det var ett tag sen sist du postade, men den som väntar på nåt gott….
    Som brukligt är det både en fröjd och ståpäls framkallande att se och läsa om dina olika projekt och fina alster!

    Har inte med det att göra, men har flera gånger lurat på anledningen till att du lite som ”gubben i lådan” dyker upp här och postar under förhållandevis kort tid, och sen brukar det ta ett bra tag innan du åter är aktiv. Tröttnar du snabbt eller är det pga tidskrävande projekt etc?

    För några dar sen plöjde jag igenom de 200 första inläggen i denna eminenta tråd, tanken var att snabbt försöka ”skumma fram” bild/er på engqvists 45CT, så fokus låg på engqvists poster.
    Och nej, snabbt gick det inte, tror jag ”fastnade” i drygt tre timmar innan jag gav upp för dagen!
    Anledning? Rullporr….
    Så stort tack för bilderna!
    Tror dock att jag ändå kommer att kolla igenom de sista runt 70 posterna nu när jag ändå kommit såpass långt…
    Skulle för övrigt inte ha några som helst invändningar mot att vara ägare till någon av rullarna på dina bilder, gärna alla…..

    Det jag kunde konstatera i mitt ”skummande” var att det finns väldigt gott om trådar ang 50 och 60 storlek, vilket ju är rimligt, och nåt sånär hyfsat med 40. Av ABU:s minsta finns det en del, dock förvånansvärt få ang 70 storlek och uppåt.
    Detta kanske vi på forumet gemensamt kan råda bot på?

    Fridens!
    Senast ändrad av Piscantur stercore; 2022-03-25, 14:54.

    Lämna en kommentar:


  • JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Lovade för ett tag sen att posta lite bilder på Abus minsta.
    Kalla mig gärna galen men jag är mest avundsjuk på Max-gänget!
    Trots prisökning och mer uppmärksamhet senaste åren är de fortfarande underskattade.
    I stunder av tillfällig (nåja) sinnesförvirring sålde jag av alla mina.

    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Sedär!

    Sunt, du har inte lust att posta lite bilder på den?
    Har postat bilder på engqvists 45CT som varit här och vänt tidigare men de tål att upprepas:
    Click image for larger version

Name:	FärdigBC01p.jpg
Views:	325
Size:	83,9 KB
ID:	2597841
    Krävdes lite sågande.

    Click image for larger version

Name:	45CT01b.jpg
Views:	332
Size:	110,0 KB
ID:	2597840
    Bussning i icke vevgavel samt staget där evighetsskruven satt var enda eftermarknadsprylarna har jag för mig.

    Click image for larger version

Name:	Rullkväll01b.jpg
Views:	342
Size:	124,1 KB
ID:	2597842
    Här ihop med min kinavevade 45a, numera renrasig.


    Sen på bollen men sjukt med 2501an som gick för så stora pengar.
    Känns som en förmögenhet har passerat här hemma genom åren:
    Click image for larger version

Name:	25Wiskey01b.jpg
Views:	343
Size:	259,5 KB
ID:	2597839
    Svart med vev på rätt sida.

    Click image for larger version

Name:	25or01a.jpg
Views:	349
Size:	140,7 KB
ID:	2597837
    Under konstruktion.
    Ett par vänstervevar bland annat.

    Click image for larger version

Name:	25x301a.jpg
Views:	338
Size:	133,3 KB
ID:	2597838
    Har aldrig gillat 25orna särskilt mycket.
    Jo, rätt snygga men alltid föredragit annat.
    MEN, den där lila, den kan inte ens en nipponfil som jag själv motstå!

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 621 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
228 112 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X