Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

    Dax att åka till Svängsta och bränna däck på parkeringen samtidigt som det skrålas och skränas om hur dåligt det är att ett nationalarv skrotats..
    Instämmer!
    Men det är väl i USA nånstans som ledningen för Outdoor technology group (om de nu fortfarande är ägare) huserar, däckbränning på därstädes belägna parkering isf mao.
    Kan dessutom tänka mig att folket i den ärevördiga fabriken i Svängsta utan problem kan hålla sig för skratt i denna fråga! Skulle tro att en stor majoritet av dom säkert delar våra åsikter, men de liksom vi kan säkert vråla sig hesa utan märkbar förståelse eller initiativ från den globala jätten….

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Lägger upp en bild på mitt ABU 100 år retro spö och Rocket Black Edition Sunset. Såklart trimmad till tänderna och tänker på svunna tider. Click image for larger version

Name:	DSC_0192.JPG
Views:	410
Size:	1,67 MB
ID:	2595262

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Förra gången tog ju Pure Fishing sitt förnuft till fånga och fortsatte att publicera en pappersupplaga efter folkstormen. Tror ni vi kan lyckas även denna gången?
    Finns det någon som vill ta tag i saken?

    Bläddra i min första Napp och Nytt 1986 och har flera tidigare nummer från min pappa/ farfar.
    Det är med stor sorg jag mottagit detta beskedet.
    Året ABU fyllde hundra blev troligen sista året för Napp och Nytt som vi minns den.
    Digitalt, vad är det för jävla skit!!
    Undertecknad fiskar dock bara med runda klassiska Ambassadeur, kommer aldrig in en plastrulle under detta tak...
    Digitalt och plastrullar, vilket jävla skit!

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Tyvärr så! En institution går i graven och jag sörjer.
    Vet att det fanns planer för många år sedan att sluta trycka Napp och Nytt men trycket från oss fiskare blev för hård.

    Gäller hålla hårt i sina Ambassadeur, jag tror monteringen snart är borta från Sverige. Click image for larger version

Name:	_20220131_181104.JPG
Views:	311
Size:	129,2 KB
ID:	2595244
    Abu kämpar hårt för att vi ska sluta köpa runda rullar tillverkade i svängsta. Priserna höjs varje år på dem. Deras Youtube "kändisar" står med den senaste Asien rullen i hand som som sen alla måste ha. Rullar som ambassadeur 2500 vägrar de tillverka. Visst de behöver nya maskiner för att tillverka dem. De gamla var slitna. (Enligt Abu) men fanskaran till 2500 är stor världen över. Och hade fränstam fiskat med en sådan rulle i nästa perchfight och "Ike" i någon basstävling i USA hade den investeringen snart varit betald.
    Så skitsnacket. Det finns ingen efterfrågan! Är inget annat än just skitsnack. Tillverkarna och grossisterna skapar efterfrågan på det de vill sälja genom sina sponsorfiskare och reklam. Vi följer blint och köper exakt vad de vill vi ska köpa.
    ​​​Varför vill inte Abu tjäna pengar på 2500 rullarna? Skulle Abu göra denna satsning i Sverige? NEJ! Kina eller Korea skulle det i såfall ske. Skulle jag köpa en Ambassadeur 2500 för många tusen det i såfall skulle handla om när den är tillverkad i Kina.
    Aldrig i livet!! Och knappast sjukt traditionella bäckfiskande japaner heller.
    Det vet Abu. Därför kommer vi aldrig se sådana rullar mer.

    Lämna en kommentar:


  • esox88
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Vart fan är världen på väg!!
    Stor sorg och melankoli råder! Shit, närmar mig 60 bast och så länge jag kan minnas har man haft tillgång till denna eminenta katalog, som alltid lästs och ”skummats i” med drömmande välbehag. Och nu är tydligen denna era och möjlighet till ända, ärkedrygt är ordet!

    Till barrikaderna!!!
    Dax att åka till Svängsta och bränna däck på parkeringen samtidigt som det skrålas och skränas om hur dåligt det är att ett nationalarv skrotats..

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Vart fan är världen på väg!!
    Stor sorg och melankoli råder! Shit, närmar mig 60 bast och så länge jag kan minnas har man haft tillgång till denna eminenta katalog, som alltid lästs och ”skummats i” med drömmande välbehag. Och nu är tydligen denna era och möjlighet till ända, ärkedrygt är ordet!

    Till barrikaderna!!!

    Lämna en kommentar:


  • esox88
    replied
    Skam o skandal.. Inte för att man är nån ambanörd eller abunörd alls.. Mest bara för att det har ju varit en ypperlig liten katalog att sitta och slötitta i och drömma sig bort i diverse reportage o titta på granna rullar.
    O det har man ju gjort sen man va en tvärhand hög..

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

    Seriöst!!!???
    Blev mao 2021 den sista Napp och Nytt i tryckt version??
    Tyvärr så! En institution går i graven och jag sörjer.
    Vet att det fanns planer för många år sedan att sluta trycka Napp och Nytt men trycket från oss fiskare blev för hård.

    Gäller hålla hårt i sina Ambassadeur, jag tror monteringen snart är borta från Sverige. Click image for larger version

Name:	_20220131_181104.JPG
Views:	311
Size:	129,2 KB
ID:	2595244

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
    Så kom dagen som tyvärr varit väntad.
    Ingen fysisk Napp och Nytt utan bara en digital version.
    Stor sorg och vemod!
    Seriöst!!!???
    Blev mao 2021 den sista Napp och Nytt i tryckt version??

    Lämna en kommentar:


  • _viktor
    replied
    Min 4600 c4 fick en uppfräschning idag. Beställde hem grunda spolen, carbonbromsar, 6.3:1 drev, kullagrat mellandrev och lättad linspridare. Kommer nog bli en trevlig rulle för borrefisket

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 495 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 828 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 645 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 657 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 548 svar
229 084 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Piscantur stercore  
Arbetar...
X