Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • _viktor
    replied
    Min 4600 c4 fick en uppfräschning idag. Beställde hem grunda spolen, carbonbromsar, 6.3:1 drev, kullagrat mellandrev och lättad linspridare. Kommer nog bli en trevlig rulle för borrefisket

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Så kom dagen som tyvärr varit väntad.
    Ingen fysisk Napp och Nytt utan bara en digital version.
    Stor sorg och vemod!

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Äntligen fick jag mina lager till min Amba 1000c. Vart mycket bättre snurr på grejerna med lager istället för bussningar. Ursäkta röran i bakgrunden.Click image for larger version

Name:	20220120_111357.jpg
Views:	335
Size:	1,82 MB
ID:	2594445
    Finns även trimspolar till dessa rullar men tyvärr är dom slut för tillfället. Ska köpa så fort dom kommer in.

    Tänkte använda rullen till borre deepcranks. Kan ge lite uppdatering hur rullen beter sig på vattnet så fort isjäveln går.

    PS har byggt om några rullar i 4000 sizen till HÖ, borre och gädda. Lägger in några bilder när jag har packat upp dom igen. Håller på att flytta :-)

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

    Jädrans fint med krom och grönt, och dom där stjärnhjulen är både sjukt snygga och bekväma för fingrarna. Komplettera med en kromad bottenplatta så är det full pott.
    Ja men tack!
    Hade två bottenplattor ”på lager” denna alu med backspärrshake och en chromad platta men den är reserverad åt annat bygge så vart denna alu.
    Chrome är snyggare alla dagar så kommer väl bli en sådan framledes men på hyllan duger aluplattan gott.

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
    Kvällens Rull-mek!
    6500 CS Rocket Grön.

    Byggd av ABU original delar,
    B la chromat mässingstativ, HPCR-lager, 70-tals stjärnhjul, rund linspridare, predator vev, backspärrshake mm.
    Mestadels nya delar i rullen!

    Vart en fin rulle, återstår att fundera ut vad man ska fiska med den ;-)
    Jädrans fint med krom och grönt, och dom där stjärnhjulen är både sjukt snygga och bekväma för fingrarna. Komplettera med en kromad bottenplatta så är det full pott.

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    Kvällens Rull-mek!
    6500 CS Rocket Grön.

    Byggd av ABU original delar,
    B la chromat mässingstativ, HPCR-lager, 70-tals stjärnhjul, rund linspridare, predator vev, backspärrshake mm.
    Mestadels nya delar i rullen!

    Vart en fin rulle, återstår att fundera ut vad man ska fiska med den ;-)
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Kolnej
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Tackar för input Classe69 och Kolnej!

    Hade ngn av er problem med att färgen/eloxeringen ”ville spricka” när ni bockade, eller den var följsam och klarade sig?
    Som jag förstår det så kallbockade du Classe? Isf, i vanlig inomhustemperatur?
    Fick ingen spricka i färgen men jag böjde bara lite lite , inte alls lika mycket vinkel behövdes som på de förbockade stjärnhjulen. Jag skulle dock inte göra det utan värmepistolen

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Tackar för input Classe69 och Kolnej!

    Hade ngn av er problem med att färgen/eloxeringen ”ville spricka” när ni bockade, eller den var följsam och klarade sig?
    Som jag förstår det så kallbockade du Classe? Isf, i vanlig inomhustemperatur?
    Gjorde det på Sommarn i min fiskebod, är runt 35-40 grader där inne under dom varmaste dagarna :-) jag maskade på städet och vill minnas att jag även hade handskar på mig :-) haha
    Men det bli bra :-)

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Tackar för input Classe69 och Kolnej!

    Hade ngn av er problem med att färgen/eloxeringen ”ville spricka” när ni bockade, eller den var följsam och klarade sig?
    Som jag förstår det så kallbockade du Classe? Isf, i vanlig inomhustemperatur?

    Lämna en kommentar:


  • Kolnej
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

    Ok.
    Det där med att böja spetsarna så stjärnan passar till bockade vevar låter intressant!
    Du skulle inte vilja ge en kort beskrivning på hur du går tillväga?
    Har själv haft tankar på detta vid flera tillfällen, och som före detta byggnadsplåtslagare så har jag div bra handverktyg, bla falstänger, som ju är gjorda för att bocka med. Med lite silvertejp etc på ”käftarna” som skydd så…
    Det jag ffa lurar på är en bra metod för att få till samma grader/vinkel på spetsarna när man bockar dom…
    Jag frihandade, gick på känsla och ögonmått. Använde en liten plattång med tejp på spetsarna, förvärmde stjärnan lite med en varmluftpistol.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 496 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 833 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 656 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 666 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 549 svar
229 434 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Retroräven  
Arbetar...
X