Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Denna fina rulle, näranog nyskick köpte jag från USA för ca 3-4 år sedan med ambitionen att trimma både exeriört som interiört... men precis innan den kom hem till Sverige så fick ABU "trimhybris" och höjde priserna rejält på trimdelar...

    Så vad säger ni är det "värt" att trimma den? Hur ?Tänkt som gäddrulle men gör sig kanske bättre som en trimmad kustrulle för HÖ och liknande...? Zooma, fin va!?

    Click image for larger version Name:	20200205_001644.jpg Views:	0 Size:	1,84 MB ID:	2534794

    Naturligtvis högervevad, jag är ju för bövelen född på 60-talet!
    Oh, magtrax, Om du frågar mig är det at elda för kråkorna att köra den som gäddrulle, kastar man nånsin nåt under 40gram för gädda? Med såna kastvikter behövs ingen mag broms och med alu platta och stativ passar även det bättre för lätta beten. Jag skulle anpassa den för att kasta lättare beten helt klart, på ett 10 fots spö 20-50 gram eller nåt sånt för lättare älvfiske/kustfiske skulle den sitta som en smäck.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

      Oh, magtrax, Om du frågar mig är det at elda för kråkorna att köra den som gäddrulle, kastar man nånsin nåt under 40gram för gädda? Med såna kastvikter behövs ingen mag broms och med alu platta och stativ passar även det bättre för lätta beten. Jag skulle anpassa den för att kasta lättare beten helt klart, på ett 10 fots spö 20-50 gram eller nåt sånt för lättare älvfiske/kustfiske skulle den sitta som en smäck.
      Det är ju en grym gäddrulle. Jag tror att mitt gäddfiske består till 90% av beten på max 40-50g . Sen kanske det har sin charm att kasta 30cm gummidildos efter haj också. Vet inte? Till gäddbeten är rullen kanon. Kanske inte hajbeten.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

        Det är ju en grym gäddrulle. Jag tror att mitt gäddfiske består till 90% av beten på max 40-50g . Sen kanske det har sin charm att kasta 30cm gummidildos efter haj också. Vet inte? Till gäddbeten är rullen kanon. Kanske inte hajbeten.
        ..du måste hänga med, dvs. bli mer macho (skaffa flanellskjorta, tatueringar, skägg o ful keps), skaffa pannen och "grinda" tunggummi

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
          Sen kanske det har sin charm att kasta 30cm gummidildos efter haj också. Vet inte? Till gäddbeten är rullen kanon. Kanske inte hajbeten.
          Du det vet inte jag heller, har aldrig kastat 30cm dildos efter haj så det får du fråga någon annan om. Däremot Slider 12cm, tycker du det är ett hajbete? Den väger iallafall 70+ gram, hört talas om Buster Jerk? Zalt? Westins jätte? Rapala CD mag? Wolf tail? Cisco Kid? Alla är beten på 70-100 gram. SJÄLVKLART klarar rullen det också men då skulle jag välja en ännu robustare modell till det och använda magtrax'en till nåt där den verkligen kommer till sin rätt.

          Ingenstans har jag sagt att det är en dålig gäddrulle, jag menar att den kommer ännu mer till sin rätt vid fiske med lättare beten än vad som är normen, numera iallafall, för vanliga gäddbeten.

          Jag har också en magtrax rulle, en 6600 C5. Jag har fiskat gädda med mina "hajbeten" på 70gram med den med och det går skitbra, men inte fan använder jag magbromsen på den då.

          Jag har ingen hajrulle, förlåt, gäddrulle... med mag broms, jo förresten en lexa, men den har också magbromsen på noll. "Att elda för kråkorna..." Är du med? De flesta av oss vanliga dödliga som har fel och inte fattat hur man egentligen fiskar gädda använder faktiskt beten på hiskeliga, monstruösa vikter på 40-100gr. Där gör mag ingen större nytta. Den gör större nytta på lätta fladdriga beten, därav att mitt tips var att använda den till sådana istället. "Att elda för kråkorna..."

          Men han kanske gör rätt, som dig... och bara fiskar beten under 50gr för gäddfiske. Då ber jag om ursäkt, då är den ju optimal till det.
          Senast ändrad av Kolnej; 2020-02-05, 14:50.

          Kommentera


          • Det bästa med fiske är att det inte finns några rätt eller fel. Alla kan väl fiska med det som passar en bäst eller som man tycker är roligast, vare sig det är stora rosa dildos eller små drag. Det viktigaste är att man kommer ut och fiskar överhuvud taget.
            Skitfiske på er mina vänner

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg

              ..du måste hänga med, dvs. bli mer macho (skaffa flanellskjorta, tatueringar, skägg o ful keps), skaffa pannen och "grinda" tunggummi
              Beklagar att du känner dig kränkt av att folk använder fula kepsar

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

                Beklagar att du känner dig kränkt av att folk använder fula kepsar
                Jag försökte lägga till en "smiley" i slutet av mitt meddelande men den ville inte forumet ha med..

                Kommentera


                • Folk fiskar på olika sätt efter tycke och smak och med olika sorters utrustning. Tur är väl det

                  Så tillbaka till topic, någon som har artikelnummer på aluminium bromsplatta och alustativ eller vet från vilken annan rullmodell man kan plocka?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg
                    Folk fiskar på olika sätt efter tycke och smak och med olika sorters utrustning. Tur är väl det

                    Så tillbaka till topic, någon som har artikelnummer på aluminium bromsplatta och alustativ eller vet från vilken annan rullmodell man kan plocka?
                    Plattan kan du ta från vilken annan klassisk rund 4/5/6 modell som helst med veven på samma sida som din. Stativet likaså förutsatt att du tar från en med tumtangent om du har en sån eller från en med knapp på gaveln om du har en sån.

                    Om det är en ultracast design vill säga... får man väl lägga till innan nån kommer och slår en på fingrarna. alltså de vanliga c3/c4 , rocket osv... med spollager/bussningar i spolen
                    Senast ändrad av Kolnej; 2020-02-05, 15:41.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg
                      Så tillbaka till topic, någon som har artikelnummer på aluminium bromsplatta och alustativ eller vet från vilken annan rullmodell man kan plocka?
                      C3, C4, TGC, diverse 4000-6000 som inte är Rocket/Pro Rocket kan du ta delarna från.
                      Här finns sprängskisser googla modeller för att se vilken färg delarna har.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 826 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 643 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 652 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 686 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X