Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tackar för infon! Då ska jag kika lite på sprängskisserna och sen får man ringa Abu och lägga en beställning

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

      Du det vet inte jag heller, har aldrig kastat 30cm dildos efter haj så det får du fråga någon annan om. Däremot Slider 12cm, tycker du det är ett hajbete? Den väger iallafall 70+ gram, hört talas om Buster Jerk? Zalt? Westins jätte? Rapala CD mag? Wolf tail? Cisco Kid? Alla är beten på 70-100 gram. SJÄLVKLART klarar rullen det också men då skulle jag välja en ännu robustare modell till det och använda magtrax'en till nåt där den verkligen kommer till sin rätt.

      Ingenstans har jag sagt att det är en dålig gäddrulle, jag menar att den kommer ännu mer till sin rätt vid fiske med lättare beten än vad som är normen, numera iallafall, för vanliga gäddbeten.

      Jag har också en magtrax rulle, en 6600 C5. Jag har fiskat gädda med mina "hajbeten" på 70gram med den med och det går skitbra, men inte fan använder jag magbromsen på den då.

      Jag har ingen hajrulle, förlåt, gäddrulle... med mag broms, jo förresten en lexa, men den har också magbromsen på noll. "Att elda för kråkorna..." Är du med? De flesta av oss vanliga dödliga som har fel och inte fattat hur man egentligen fiskar gädda använder faktiskt beten på hiskeliga, monstruösa vikter på 40-100gr. Där gör mag ingen större nytta. Den gör större nytta på lätta fladdriga beten, därav att mitt tips var att använda den till sådana istället. "Att elda för kråkorna..."

      Men han kanske gör rätt, som dig... och bara fiskar beten under 50gr för gäddfiske. Då ber jag om ursäkt, då är den ju optimal till det.

      Ojoj hör blev någon kränkt. Trodde det var lite högre i tak på fiskesnack än så. Lite ironi måste man väl ändå tåla? Tycker det är lite roligt att reta gäddgossarna som tycks tro att man inte kan fiska gädda med dåtidens "normala" beten.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg


        Ojoj hör blev någon kränkt. Trodde det var lite högre i tak på fiskesnack än så. Lite ironi måste man väl ändå tåla? Tycker det är lite roligt att reta gäddgossarna som tycks tro att man inte kan fiska gädda med dåtidens "normala" beten.
        Närå inte ett dugg, men jag blir lite sned när folk trots att man försöker formulera sig väl och sakligt, ändå inte inte lyckas läsa vad det faktiskt står och istället läser vad de vill att det ska stå, bara för att kunna trasha sin egna tolkning som avsiktligt är vriden helt ur kontext. "Skapa sin egen konflikt som inte finns bara för att kunna sätta sig på sina egna höga hästar" - svar

        Fridens.

        Kommentera


        • Tack för input från alla håll, får se vad det blir!
          Har läst, förstått att mässing gör dem starkare men också läst att knappt någon här på FS har fiskat ett alustativ gäddeskevt... smiley

          Nu vänder vi blad som KCG sade!
          Senast ändrad av anteman; 2020-02-05, 19:14.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Har läst, förstått att mässing gör dem starkare men också läst att knappt någon här på FS har fiskat en alustativ gäddeskevt... smiley
            Så är det.
            Kan säga att efter några hundra aluminiumrullar synade har kanske ett par tiotal haft skeva/lösa stativ.
            En klar majoritet av dessa har varit gamla rullar, fiskade minst 10 år.
            Har däremot haft vissa jerkfiskade C4'or bland annat, ett par år gamla, där stativen gett upp.

            Brasklappen; jag har även synat ett mindre gäng lösa mässingstativ...

            Kommentera


            • Tänkte jag skulle visa mina "gammelraketer", alla verkar tro att alla ProRocket har platta i mässing men dessa båda från 90-talet med släta gavlar och print istället för gravering, har platta i alu. Båda är uppgraderade/moddade. 5500'an har en massa lätta delar, carbontex och hög utväxling med älvfiske/tyngre HÖ spinn i tanke. 6500'an sitter på en 10 fotare för lite tyngre älv/kust, kör bussningar i en modernare spole och carbontex på den med. Verkar vara lite bortglömda utgåvor som jag tänkte visa. Click image for larger version

Name:	DSC_3343 (edited-Pixlr).jpg
Views:	588
Size:	403,0 KB
ID:	2534871

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                bla bla bla...

                Click image for larger version

Name:	20200124_182814.jpg
Views:	866
Size:	1,84 MB
ID:	2533282
                Jag gillar insvängd dubbelvev... har dom funnits i kromat utförande? Om så, på vilken modell?

                Kommentera


                • Börjar likna Classes 51:a fast lite mindre...

                  Click image for larger version

Name:	20200207_123418.jpg
Views:	508
Size:	1,88 MB
ID:	2535087

                  Kommentera


                  • Min senaste, byggd 1984 och oanvänd.
                    Hamnar i vitrinskåpet med de andra.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
                      Min senaste, byggd 1984 och oanvänd.
                      Hamnar i vitrinskåpet med de andra.
                      Den liknar den som jag köpte i början på 80-talet någon gång men som jag inte kom överens med tyvärr.
                      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                      /Stefan

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 149 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X