Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Japp, vart arg på Tradera när någon hoppade in och budade sönder en Lila 5501. Satt här och svor som fan, efter en stund öppna jag blocket och då ploppa denna precis upp så jag skrev direkt att jag tar den :-)

    Snyggt Classe!
    De Lila är verkligen trevliga, vad blir det för grejor i denna då?

    Var det den Lila 5501 med Power handle du menade på tradera? Bara nyfiken vad slutade den på?

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg


      Snyggt Classe!
      De Lila är verkligen trevliga, vad blir det för grejor i denna då?

      Var det den Lila 5501 med Power handle du menade på tradera? Bara nyfiken vad slutade den på?
      Ja, den slutade på 1590:-

      Jag tänkte föra över der bästa från min 6501CA till den Lila raketen, alternativt köpa UT-Pike från sportfiskeboden och bara ta den kullagrade evighetsskruven från CA :-)
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg


        Snyggt Classe!
        De Lila är verkligen trevliga, vad blir det för grejor i denna då?

        Var det den Lila 5501 med Power handle du menade på tradera? Bara nyfiken vad slutade den på?
        Typiskt :-( la en beställning på UT-Pike Performance. Betalade med kort, pengar drogs från kontot. När jag gick tillbaka till Sportfiskebodens hemsida efter jag bekräftat med BankID så stod det Bad gateway :-(
        Min förbannade otur :-(
        Mailat till dom nu och hoppas ordern gick igenom ändå :-) för kitet är slutsålt nu hos dom. Bara hoppas jag får svar snabbt ifrån dom :-)


        JAAAAAA :-) det löste sig. Av någon andledning hamnade bekräftelsemailet i skräpposten :-(

        Skönt, nu skall den Lila bli fulltrimmad :-)
        Senast ändrad av Classe69; 2020-03-29, 11:56.
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

          Ja, den slutade på 1590:-

          Jag tänkte föra över der bästa från min 6501CA till den Lila raketen, alternativt köpa UT-Pike från sportfiskeboden och bara ta den kullagrade evighetsskruven från CA :-)
          Snälla Classe. Din CA är en otroligt ovanlig och unik rulle. Tror vi var många som satte kaffet i halsen när du valde att tvätta bort dekalerna. Där försvann nog halva värdet. Slakta inte rullen mer. Den förtjänar ett bättre öde...

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

            Snälla Classe. Din CA är en otroligt ovanlig och unik rulle. Tror vi var många som satte kaffet i halsen när du valde att tvätta bort dekalerna. Där försvann nog halva värdet. Slakta inte rullen mer. Den förtjänar ett bättre öde...
            Jag ser inte värdet försvinna för lite klistermärke :-)
            Det jag skall däremot plocka över är evighetsskruven och min Beastvev :-) då blir den lila fulltrimmad :-)
            Evighetsskruv kan jag köpa framöver till CA. Allt annat är intakt :-)
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

            Kommentera


            • Så, fullt trimmad 6501CS Pro Rocket med magnetbromsar :-)
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

              Kommentera


              • När jag såg att min favvobutik, Lundgrens, sålde ut sina sista Esox Gear spön till halva priset kunde jag inte låta bli att knycka sista orörda exet av Onyx-T.
                Som av en händelse ;-) så fick min gamla trotjänare, CS 5501 PR champagne ett nytt jobb.
                Rullen har smoothies och grund recordspole och fixat mellanhjul för bra snurr, samt predatorveven.

                Click image for larger version

Name:	_20200401_135251 (edited-Pixlr).jpg
Views:	405
Size:	475,3 KB
ID:	2541075

                Kommentera


                • Tjena mina vänner.

                  Behöver lite råd från er. Har en VC Pike som jag vill byta vev på. Vill helst ha en dubbelvev men behöver längre en originalet. Kan inte se att sportfiskeboden har några längre dubbelvevar förutom predatorvev.

                  Inget fel på predatorvev men vill inte sabba utseendet på rullen. Har tittat lite på UT enkelvev men känner mig lite osäker.

                  Fiskar både gummi och vevjerka med rullen, såg att det fanns en 40mm och 45mm. Tänker att ni som kör enkelvev kanske kan ge tipps på längd. Original veven är väl 35mm?

                  Kommentera


                  • Abu har nog ett flertal vevar på 90-100mm mellan knoppcentrum som lär passa... Mejla en fråga? Eller lägg ut en köpesannons här på FS... finns många som bytt av funktionella och/eller estetiska skäl så många överblivna vevar lär ligga och damma i garderoben...

                    Har VC rak vev/stjärnvred så kan du behöva byta även stjärnvredet (bromsratten) om du hittar en böjd vev... vilket blir lite modernare och snyggare eller helt galet beroende på vem man frågar... :-)
                    Senast ändrad av anteman; 2020-04-03, 20:05.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                      Abu har nog ett flertal vevar på 90-100mm mellan knoppcentrum som lär passa... Mejla en fråga? Eller lägg ut en köpesannons här på FS... finns många som bytt av funktionella och/eller estetiska skäl så många överblivna vevar lär ligga och damma i garderoben...
                      Jag har inte lyckats komma in på abu Svenska hemsida. Har så jävla svårt med datorer och beställa på nätet. Är oldschool när det kommer till att köpa prylar. Går helst in i affären direkt och handlar. Har däremot beställt från sportfiskeboden tidigare och det gick bra.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 495 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 657 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 548 svar
                      229 083 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Arbetar...
                      X