Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Är det ett engelskt företag som gör grejer till Abu rullar? Kostar det mycket i frakt?
    TG har hållt på i många år. Surfcasting är stort i Storbritannien. Deras spolar och lager är grymma. Bla. Beträffande frakten? Kom inte ihåg vad den gick på. Men den tror jag inte var så farlig. Men går att köpa deras produkter via blakdog också.

    Kommentera


    • Här kommer bild på min Lila 6500.
      Den har tidigare varit ombyggd och agerat 5500 under ca 1 års tid med lite öring-jakt i skärgården.
      Nu åter en 65a och kommer så förbli

      Kunde inte låta han få vara standard så plockade i lite kul delar jag hade hemma så den bättre kommer passa det jag tänkt!

      6,3:1 utväxling
      Abu Power handle
      Abu Svampskruvar ”svampisar”
      UT keram-hybrid lager
      UT lättad mellanhjul + c-clips
      Kullagrad evighetsskruv
      Svart Lättad linspridare
      Keramisk knivbult


      Bara att inse att dem Lila är galet trevliga, var lite splittrad på vilken linspridare som passade bäst?
      Men valet föll slutligen på den svarta som jag tror smälte bäst in.

      Ska tilläggas att jag har gjort iordning en extra spole till denna, en svart original-spole med abus bussningar i. Ska lägga flätlina på den svarta spolen och ha den till tyngre gäddbeten.
      På den lila spolen blir det nylon typ 0,45mm och så får den agera spinnflugerulle till havsöring.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
        Tjena. Nu har jag varit ute och testan rullen.

        Måste säga att jag är jävligt nöjd med veven. Skön som fan. Tycker att rundknoppade beastveven är skön på sitt sätt men den här passade bättre till min VC.

        Köpte en lättar linförare i svart också. Tycker det blev snygg tillsammans med veven, trots att jag var skeptisk i början.

        Linförare gjorde skillnad den med. Trodde inte man skulle känna så mycket men den kastar bättre. Med den nya Inshoreveven känns den som en helt annan rulle.

        Skitfiske mina vänner
        Mycket snyggt

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
          Här kommer bild på min Lila 6500.
          Den har tidigare varit ombyggd och agerat 5500 under ca 1 års tid med lite öring-jakt i skärgården.
          Nu åter en 65a och kommer så förbli

          Kunde inte låta han få vara standard så plockade i lite kul delar jag hade hemma så den bättre kommer passa det jag tänkt!

          6,3:1 utväxling
          Abu Power handle
          Abu Svampskruvar ”svampisar”
          UT keram-hybrid lager
          UT lättad mellanhjul + c-clips
          Kullagrad evighetsskruv
          Svart Lättad linspridare
          Keramisk knivbult


          Bara att inse att dem Lila är galet trevliga, var lite splittrad på vilken linspridare som passade bäst?
          Men valet föll slutligen på den svarta som jag tror smälte bäst in.

          Ska tilläggas att jag har gjort iordning en extra spole till denna, en svart original-spole med abus bussningar i. Ska lägga flätlina på den svarta spolen och ha den till tyngre gäddbeten.
          På den lila spolen blir det nylon typ 0,45mm och så får den agera spinnflugerulle till havsöring.
          Vackert värre =)

          Kommentera


          • Jag plockade isär min UT-trimmade C4 idag.
            När jag plocka bort gaveln och hade tagit bort lättade och kullagrade mellanhjulet och även evighetsskruven hittade jag en detalj i gaveln.
            Tyvärr ramla den ner på golvet och hittar den inte nu.
            Skulle säga att den påminner väldigt mycket om bromsvikten till gamla Rocket, den i bakelit tvåpin bromskloss.
            Aldrig sett den tidigare och har svårt tro det är detalj i C4, dock oerhört mäktigt hur den hamna där.
            Trodde först den skulle i centrerade detaljen som spolaxeln går i men då går det inte få på gaveln och låsa rullen.
            Sedan tappade jag bort den så kan inte bifoga bild.

            Kommentera


            • Hittade den.

              Kommentera


              • Ropade just in den här skönheten på Tradera , alldeles lagom mycket patina så att vill jag fiska med den så gör det inget om den nöts lite till och vill jag bara titta på den så känns den helt rätt där med, den har haft ett fiskeliv och det behöver inte vara över än.

                Har ingen UR-ambis sen tidigare så nu är det mysfaktor. Blir en genomgång och en whisky när den landar.

                Nu ut och jaga ett vintage spö med försänkt rullfäste ;-)

                Click image for larger version

Name:	amb5000.JPG
Views:	459
Size:	85,0 KB
ID:	2541706

                Kommentera


                • Tänkte höra med er som har lite erfarenhet av Pretatorn. Vet att dom inte är trimvänliga men finns det tex keramiska kullager till dom eller går det att få tag på några trimmspolar till dom överhuvudtaget? Vet att upphängningen är annorlunda på dom men tycker dom är jävligt snygga och funderar på att köpa en champagnefärgad.

                  Är det någon som råkar ha en sån rulle och sitter på info som tex, är dom sköna att kasta med original? Finns alla slitage delar att tillgå? Är dom lättmeckade? Är ni nöjda med rullen?


                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                    Tänkte höra med er som har lite erfarenhet av Pretatorn. Vet att dom inte är trimvänliga men finns det tex keramiska kullager till dom eller går det att få tag på några trimmspolar till dom överhuvudtaget? Vet att upphängningen är annorlunda på dom men tycker dom är jävligt snygga och funderar på att köpa en champagnefärgad.

                    Är det någon som råkar ha en sån rulle och sitter på info som tex, är dom sköna att kasta med original? Finns alla slitage delar att tillgå? Är dom lättmeckade? Är ni nöjda med rullen?

                    Har tidigare ägt en predator, skön rulle att fiska med.
                    Enda ”problemet” jag hade var att den var vänstervevad, inte min kopp te helt enkelt.
                    Jag skruvade inte jättemycket med den rullen men åtminstone en ordentligt genomgång gjordes minns jag, första gången man öppnar denna typen av rulle blir man lite konfunderad och vässar ögonen lite extra när allt inte ser ut som man är van.

                    Minns att ämnet trim till predator vart uppe flera ggr innan så försök att sök o googla lite och se vad du hittar?
                    Den är ju gjord för tufft gäddfiske så den fungerar i original enligt mig.

                    Nu är det jag men jag trivs bättre med Rocket rullarna och deras uppbyggnad.

                    Kommentera


                    • Köpte Predatorn, fick den ganska billigt. Killen som jag köpte den av hade inte fiskat mycket med den, men ändå lyckats böja handtagen så att stjärnbromsen tog emot. Det blåa orginalfettet från abu hade stelnat och det var massor av dam och skit i den.

                      Plockade ner allt och gjorde en grundlig service. Min första service på en rulle. Bankade försiktigt tillbaka handaget så nu är det spikrakt. Spolade även på ny 0.33 sufix 832 på den, så nu är den redo att få en vända på sjön.

                      Ska ut och fiska nu, berättar hur den kändes när jag kommer hem ikväll.

                      Skitfiske på er mina vänner

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 494 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 656 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 868 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X