Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

    Var det du alltså som stal den där på blocket för 500 spänn framför ögonen på mig?

    ;-)
    Nejdå. Du menar den i Gävle. Såg den jag med, men han ville inte skicka den, tipsade polarn om den men det gick inte. Denna beställde jag ny, det var sista exet och jag fick den sjukt billigt.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
      UTs blå 45mm enkelvev passar som en smäck på en vc-pike!

      Är det förresten någon som sitter på en 5600 vc pike och vill bli av med den så hojta till ;-)
      Passar väldigt bra på en C4 med!
      Har en oanvänd UT trimmad vc-pike ligger.
      Måste fundera, kanske hamnar bland övriga displayrullar.
      UT trim är säkert en nackdel men endå rätt liten serie, om en himla massa år borde man åtminstone få pengarna tillbaka på den.
      Senast ändrad av Wilier75; 2020-04-18, 07:55.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
        UT trim är säkert en nackdel men endå rätt liten serie, om en himla massa år borde man åtminstone få pengarna tillbaka på den.
        Intressant att läsa om, och fundera kring, piratdelarnas potentiella negativa sidor.
        En bra poäng gällande samlande och eventuell framtida värdeökning.

        Jag tror just "trim" generellt kommer ses som piratdelar sett på lång sikt.

        Kommentera


        • Vilka fina rullar och bilder ni har och tar!

          Har inte mkt att sätta emot, denna har dock en personlig proveniens som betyder ngt för mig, min första Ambassadeur och en fin 40-åring i originalskick.
          Click image for larger version  Name:	20200418_120709.jpg Views:	0 Size:	2,58 MB ID:	2543904
          Fireline på spolen visar att den tyvärr inte använts regelbundet sedan 90-talets havsöringssjagande...
          Senast ändrad av anteman; 2020-04-18, 11:22.

          Kommentera


          • Vadå "inte mycket att sätta emot"!?
            Det är ju en rödknapp i vad som förefaller vara fantastiskt skick!
            En av mina absoluta drömrullar ihop med 5500CA av ungefär samma årgång.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
              Intressant att läsa om, och fundera kring, piratdelarnas potentiella negativa sidor.
              En bra poäng gällande samlande och eventuell framtida värdeökning.

              Jag tror just "trim" generellt kommer ses som piratdelar sett på lång sikt.
              En klassisk orörd bil i originalskick kommer alltid värderas högre än en sönderskruvad trimmad bil med eftermarknadsdelar.
              Tror också att en klassisk rulle alltid kommer vara mera värd orörd och i original.

              Vad säger Abu om trim? Tänker då främst på UT.
              Gäller garanti och fri service om jag får för mig att trimma guldrullen!
              Äger även en 5600 Factory tuned från Abu, har dock inte vågat använda den heller.
              Guldrullen förblir i originalskick likt de övriga som bara agerar display, behålla värdet och trimma rullar som inte används är som att slänga pengarna direkt i sjön!
              ​​​​

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                Vilka fina rullar och bilder ni har och tar!

                Har inte mkt att sätta emot, denna har dock en personlig proveniens som betyder ngt för mig, min första Ambassadeur och en fin 40-åring i originalskick.
                Click image for larger version Name:	20200418_120709.jpg Views:	0 Size:	2,58 MB ID:	2543904
                Fireline på spolen visar att den tyvärr inte använts regelbundet sedan 90-talets havsöringssjagande...
                Mycket fin!
                Du säljer den inte?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
                  En klassisk orörd bil i originalskick kommer alltid värderas högre än en sönderskruvad trimmad bil med eftermarknadsdelar.
                  Tror också att en klassisk rulle alltid kommer vara mera värd orörd och i original.
                  Precis.
                  Jämförelsen med bilar är högst passande och precis som inom den intressesfären (vilken jag tillhör/tillhört större delen av livet) börjar fler och fler även uppskatta bruksexemplar i originalutförande.
                  Personligen tycker jag om att använda vissa rullar såsom tillverkaren konstruerade dem. Inget fel att modifiera, har själv haft mängder av ombyggda rullar, men vissa rullar avnjuts bäst utan massa utbytta delar.

                  Personligen äger jag betydligt hellre en 5500CA i originalskick än ett helt gäng blåspolade nybyggen!

                  Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
                  Vad säger Abu om trim? Tänker då främst på UT.
                  Gäller garanti och fri service om jag får för mig att trimma guldrullen!
                  Hemskt intressant fråga jag inte har något direkt svar på.
                  Vet att ABU Service varit tveksamma till "trimmade" rullar tidigare men har ingen aning om det är företagets allmänna hållning eller bara var personliga åsikter från de anställda.
                  Därav min lite sarkastiska användande av ordet "piratdelar" om främst UT även om jag misstänker att ursprunget till vissa trimdelar har kunnat finnas i fabrikernas gömmor sedan många år tillbaka.

                  ABU ska troligen vara tacksamma för företag som UT Reel, Avail och liknande. Dessa bygger intresse för Urfabrikens produkter och förlänger definitivt samma intresse avsevärt. En 2500C känns ju aldrig inaktuell trots rötter på 70-talet och fläckvis tillverkning sedan dess.

                  Kommentera


                  • Stillig anteman!
                    70tals ambassadeurerna med sina släta gavlar måste va dom mest stilrena av alla.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                      Mycket fin!
                      Du säljer den inte?
                      Tack! Eftersom den rullen är min första multi inköpt som 14-åring med min absolut första riktiga (sommarjobbs)lön så vill jag behålla den...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 149 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X