Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

    Det är t o m en 4500 så garanterat fel bild bara men ring och fråga. Tror faktiskt att det är en 5500 på bilden.
    Ja, jag ska slå dom en signal i morgon. Tack.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
      Har alltid undrar ifall innanmätet på en Beast är densamma som en Predatorn eller vanlig klassisk ambassadeur?

      Förutom stativet, är det samma konstruktion som Predatorn, spolupphängning tänker jag på då? Har nämnligen aldrig tittat närmare på en Beast.
      Här ser du att Beasten (tyvärr) delar drivning, slirbroms och frikoppling med vanliga 4000-6000 samt att spolen har fast axel och lager innanför sprint. Som hos Inshore/Predator då alltså, om spolen är helt identisk vet jag ej.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
        Här ser du att Beasten (tyvärr) delar drivning, slirbroms och frikoppling med vanliga 4000-6000 samt att spolen har fast axel och lager innanför sprint. Som hos Inshore/Predator då alltså, om spolen är helt identisk vet jag ej.
        Ok. Jag förstod att spolupphängningen var densamma men var nyfiken på ifall spolen passade rakt av i båda modellerna.

        Tack för svar.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

          Ok. Jag förstod att spolupphängningen var densamma men var nyfiken på ifall spolen passade rakt av i båda modellerna.

          Tack för svar.
          Eftersom spoldiametern är samma i alla modellerna och det går att byta gavlar på Beast till Ultracast/går att montera Beast-stativet i Ultracast-rullar borde även Inshore-spolen passa så totalbredd och spoldiameter ska vara samma som en Ultracast.
          Säker är jag dock inte, det är väl bara plocka hem aktuell spole från ABU och testa.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
            Här ser du[/url] att Beasten (tyvärr) delar drivning, slirbroms och frikoppling med vanliga 4000-6000
            ​​​​​​Du får gärna utveckla detta, Enligt mig är det genialiskt i sin enkelhet.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
              Du får gärna utveckla detta, Enligt mig är det genialiskt i sin enkelhet.
              Genialitet ligger väl i betraktarens ögon...

              Skämt åsido, jag hade kanske hoppats att när Ambassadeur Beast kom skulle den bygga vidare på gamla Mörrum-konceptet mer än Ultracast.
              Alltså, separat spolaxel gärna kullagerupphängd, bromsplatta helt eller delvis integrerad i stativet, övergivande av ibland problematiska 22808 och så vidare.
              Inget ont om stenålderskonstruktionen hos klassiska runda men jag personligen hade hoppats på något mer med tanke på priset.

              Sen ska alla som inte redan vet veta att jag är en rullfetischist med sympatier betydligt längre österut än Blekinge.

              Kommentera


              • Kan hålla med om att priset på denna geniala, tillförlitliga stenålderskonstruktion i kombination med ett stycke fräst aluminium inte alls är tilltalande, men det är också allt som inte gillas med den :-D

                Har också stor förståelse för att många tittar österut för mer tekniskt avancerade produkter.
                Jag är dock alldeles för konservativ för att överge mina rundgavlade klassiker.


                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                  Jag är dock alldeles för konservativ för att överge mina rundgavlade klassiker.
                  Jag är också höggradigt konservativ, just därför jag inte tycker om Beast.
                  En estetiskt sett ohyggligt ful rulle som fått en förbättring den klassiska, mässingstativade Ambassadeuren knappast behövde.
                  Har också några runda Ambassadeurer, kommer jag alltid ha, dessa är dock helt utan frästa stativ eller "fräcka" fiskmotiv på gavlarna.

                  Tycker ABU skulle dragit till rejält och gjort en helt ny rulle av Beasten. Tror dock att en helt moderniserad plattform byggt kring ett fräst stativ hade
                  konkurrerat ut korearullarna och så kan vi ju inte ha det. : D

                  Men vad vet lilla jag när allt kommer omkring, jag tycker ju en klassisk men moderniserad Ambassadeur ska se ut så här:
                  Click image for larger version

Name:	4500Custom01ab.jpg
Views:	381
Size:	362,2 KB
ID:	2545792

                  ...och att framtiden hände för redan 20 år sedan och då såg ut så här:
                  Click image for larger version

Name:	Morrum02.jpg
Views:	413
Size:	285,4 KB
ID:	2545791

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
                    Jag är också höggradigt konservativ, just därför jag inte tycker om Beast.
                    En estetiskt sett ohyggligt ful rulle som fått en förbättring den klassiska, mässingstativade Ambassadeuren knappast behövde.
                    Har också några runda Ambassadeurer, kommer jag alltid ha, dessa är dock helt utan frästa stativ eller "fräcka" fiskmotiv på gavlarna.

                    Tycker ABU skulle dragit till rejält och gjort en helt ny rulle av Beasten. Tror dock att en helt moderniserad plattform byggt kring ett fräst stativ hade
                    konkurrerat ut korearullarna och så kan vi ju inte ha det. : D

                    Men vad vet lilla jag när allt kommer omkring, jag tycker ju en klassisk men moderniserad Ambassadeur ska se ut så här:
                    Click image for larger version

Name:	4500Custom01ab.jpg
Views:	381
Size:	362,2 KB
ID:	2545792

                    ...och att framtiden hände för redan 20 år sedan och då såg ut så här:
                    Click image for larger version

Name:	Morrum02.jpg
Views:	413
Size:	285,4 KB
ID:	2545791

                    Så makalöst snygg! Vill ha!

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                      Går det fortfarande att köpa nya 4601C3?
                      Höll på att sätta köttbullen i halsen när Kolnej länkade dig till till rullen JAG har haft ögonen på ett tag nu. Men nu är den min :-) men du har ju så många fina rullar så du klara dig nog ;-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 155 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X