Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

    Eller så köper du delarna direkt från ABU och använder recordspolen istället.

    Jag har nog lagt ut en 4601C3 här i tråden med recordspole, keramiska lager och knivbult, lättat och dubbellagrat mellanhjul och dubbellagrad evighetsskruv... linföraren är också av den lättare varianten.

    Priserna från ABU är lägre. Keramhybridlager från ABU är väl lite dyrare men dom kan man ju köpa ett storpack av från distributören.
    Ok. Låter bra. Visste inte att Abu hade recordspole till 4000 rullar. Jag får helt enkelt ringa till Abu och kolla vad priset hamnar på ifall jag beställer delarna från dom. Tack för tipset.

    Har du möjligtvis en mailadress till dom ifall jag inte får tag på dom via tel?

    Kommentera


    • seservice@purefishing.com

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

        Ok. Låter bra. Visste inte att Abu hade recordspole till 4000 rullar. Jag får helt enkelt ringa till Abu och kolla vad priset hamnar på ifall jag beställer delarna från dom. Tack för tipset.

        Har du möjligtvis en mailadress till dom ifall jag inte får tag på dom via tel?
        Record spole till 4000 finns bara till första gen record. Och vet i sjutton om den är värd att köpa? Varför inte bara köpa den nyare lätta c3 eller c4 spolen? Är jättebra.

        Kommentera


        • Mindre mängd lina och min recordspole väger flera gram mindre än originalet

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

            Record spole till 4000 finns bara till första gen record. Och vet i sjutton om den är värd att köpa? Varför inte bara köpa den nyare lätta c3 eller c4 spolen? Är jättebra.
            Så det är inte RN spolen, det var synd. Vad menar du med den nya, är det den vanliga svarta som sitter på alla nya ambassadeurer, fast i 4000 storlek?

            Det kan jag göra, men vill helst ha en grundare spole. Har både UT spole, Recordspole och orginal på mina rullar, tycker det är onödigt mycket lina som går på orginalspolen för mitt fiske.

            Sen är jag som ett litet barn när det kommer till trim. Är likadan när det kommer till motorcross. Kan inte ha något original. Med trim går det bättre och är skönare att köra.

            Har lite samma tänk när det kommer till rullar, går det att trimma utan att sabba något, ja då jävlar ska det trimmas ;-)

            Mvh Alan

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
              Mindre mängd lina och min recordspole väger flera gram mindre än originalet
              Vet du (tom-)vikt å årsmodell på den originalspolen?

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                Vet du (tom-)vikt å årsmodell på den originalspolen?
                Årsmodell vet jag inte men det kanske går att utröna från rullfoten. Vikten får jag väga

                Kommentera


                • Nä behövs ej bara lite nyfiken för jag tror att det var ca 2014 som C3/C4 kom med en lättare spole till i vart fall 5000 serien, sannolikt också till 4000 och 6000 serien. Fast även om de är lätta så är de djupa och en massa lina väger och kostar ju också en del...

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Nä behövs ej bara lite nyfiken för jag tror att det var ca 2014 som C3/C4 kom med en lättare spole till i vart fall 5000 serien, sannolikt också till 4000 och 6000 serien.
                    Både C3 och C4 fick lättare spolar i storlekar från 4000-6000.
                    Den nya spolen i 4000-storlek väger cirka 16,65 gram komplett med spoldrev, två kullager, kopparbricka samt sexstifts kastbroms.
                    Helt ren väger den cirka 11,60 gram.

                    Kommentera


                    • JontaK

                      Väldigt bra bilder du delar med dig av!
                      Kul :-)


                      Har du fiskat med någon Eon?
                      Att dem helt var tillverkade i plast visste jag inte, en riktigt udda modell helt klart!
                      Skulle va intressant med en fiske recension av en sådan?
                      Vilket år introducerades den?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 155 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X