Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Frakt och postförskottsavgift?
    Tror det var något sånt när jag beställde för ett tag sen :-) säg upp till 100:- men tror Inte över det :-)
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

      Tror det var något sånt när jag beställde för ett tag sen :-) säg upp till 100:- men tror Inte över det :-)
      Tack Classe.

      Ska bygga om en av mina VC Pikes till en 4000. Tror jag köper allt från Abu förutom spolen

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

        Tack Classe.

        Ska bygga om en av mina VC Pikes till en 4000. Tror jag köper allt från Abu förutom spolen
        Varför inte köpa spolen med? De nya c3 och c4 spolarna är inte dumma.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

          Varför inte köpa spolen med? De nya c3 och c4 spolarna är inte dumma.
          Menar du dom vanliga som sitter i alla ambassadeurer så håller jag med dig, dom är bra men vill ha lite grundare spole.

          Har en c3 4601 med vanlig spole, den går hur fint som helst. Men tycker dom tar onödigt mycket lina.

          Men du kanske har rätt, vet inte hur stor skillnad den gör på en 4000 rulle, sen är priset väldigt högt på en UT spole i den storleken.

          Mvh Alan

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

            Menar du dom vanliga som sitter i alla ambassadeurer så håller jag med dig, dom är bra men vill ha lite grundare spole.

            Har en c3 4601 med vanlig spole, den går hur fint som helst. Men tycker dom tar onödigt mycket lina.

            Men du kanske har rätt, vet inte hur stor skillnad den gör på en 4000 rulle, sen är priset väldigt högt på en UT spole i den storleken.

            Mvh Alan
            Är väldigt tveksam till UT 4000 spolar. Hört om flera som varit obalanserade. Vill du ha en grund hade jag valt avail alla dar i veckan. Men en 4000 tar inte så mycket lina. Så orginal är "smartaste" köpet.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

              Är väldigt tveksam till UT 4000 spolar. Hört om flera som varit obalanserade. Vill du ha en grund hade jag valt avail alla dar i veckan. Men en 4000 tar inte så mycket lina. Så orginal är "smartaste" köpet.
              Jag har en UT 5000 spole som jag är väldigt nöjd med, den är både lätt, balanserad och tar perfekt med lina, men ja UT är dyrt. Är det knas med deras 4000 spolar
              Hur mycket kostar en avail rulle efter frakt osv? Skulle vara roligt att prova. Finns dom att beställa från england endast?

              Kommentera


              • Är det någon här som haft UT's grunda 4000-spole och kan säga hur mycket lina den tar?
                Med tanke på att den kostar (1626 kronor) som 3-4 ABU-spolar av den nyare lätta varianten bör den ju helst ha allt man söker.
                Jag tycker inte originalspolen från 4000 tar så hemskt mycket lina om man använder typiska gäddimensioner.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
                  Är det någon här som haft UT's grunda 4000-spole och kan säga hur mycket lina den tar?
                  Med tanke på att den kostar (1626 kronor) som 3-4 ABU-spolar av den nyare lätta varianten bör den ju helst ha allt man söker.
                  Jag tycker inte originalspolen från 4000 tar så hemskt mycket lina om man använder typiska gäddimensioner.
                  Ni har övertalat mig, det får bli en orginalspolen. En fråga bara, hur stor blir skillnaden i vikt med lina på orginalspolen vs UT eller Avail?

                  Kommentera


                  • Är det någon som har provat UT 4000 spolar får ni gärna ge lite feedback :-)

                    Kommentera


                    • Jag misstänker att UT's 4000-spole har sina fördel och sin nackdel i just linkapaciteten.
                      Själv använder jag uteslutande mina Ambassadeurer till mitt tyngre gäddfiske, 4000 inkluderad. Ser inga som helst anledningar att gå ner till tunna lindimensioner
                      till det fisket och misstänker därför att UT's spole tar för lite lina för min smak.
                      Samtidigt är ju en ynklig linkapacitet strålande för den som använder tunnare linor, det sitter ofta mer vikt i den blöta linan än vad det gör i själva spolen.

                      Jag har haft en uppsjö 4000-rullar hemma, de flesta har jag byggt åt andra, med ABU's egna spolar och har aldrig upplevt dem som annat än utmärkta. Även till lättare fiske även om en grundare spole säkert gjort nytta till sådant. Men vem fiskar 10 gram på korta spön med en mässingklump på 350 gram?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 152 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X