Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

    Nä han hörde inte av sig. Han tycker väl folk är dryga mot han. Fin ordväxling du hade me gycklaren...
    Han har fullt upp att vakta sin väldigt dyra sällsynta rulle, inte tid att svara.

    Vi andra dödliga förstår inte vilken skatt detta är och den blev osåld på Tradera. Han kommer få många sömlösa nätter liggande vara orolig klenoden inte ligger i bankfack.

    Hänger inte på Ebay, är det många flummiga drönare där också?
    Eller drog han bara till med 30 k för en liknande rulle på ebay.
    Större marknad än Tradera så teoretiskt borde det finnas ett antal stollar på Ebay med.

    Kommentera


    • Ni kan få köpa min, för mycket mindre pengar :-) haha
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

        Han har fullt upp att vakta sin väldigt dyra sällsynta rulle, inte tid att svara.

        Vi andra dödliga förstår inte vilken skatt detta är och den blev osåld på Tradera. Han kommer få många sömlösa nätter liggande vara orolig klenoden inte ligger i bankfack.

        Hänger inte på Ebay, är det många flummiga drönare där också?
        Eller drog han bara till med 30 k för en liknande rulle på ebay.
        Större marknad än Tradera så teoretiskt borde det finnas ett antal stollar på Ebay med.
        Är Ebay medlem, men tappade intresset när det blev dyr frakt etc. Statistiskt sett är det väl bara att konstatera att det borde finnas betydligt fler stollar där än på Tradera, då Ebay är så mkt större. Men personligen stötte jag aldrig på nån när jag var aktiv. Dock språkförbistring....

        På Tradera är aktuellt komadjur den andre riktigt vilsekomne jag stött på.

        Edit: ser att vederbörande även kränger chilifrön!! Dock till vad jag förstår mer jordnära priser. Verkar ha en del värstingstarka varianter. Lurar på om fröna är från egna chiliplantor, om så är fallet öppnar det kanske för en möjlig förklaring till hans fantasipris för rullen. Kan det vara så att riktigt stark chili kan upplevas som hallucinogen för vissa månne? Mao upplagd och prissatt rulle under rådande chilirus?
        Senast ändrad av Piscantur stercore; 2020-06-23, 17:57.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
          Ni kan få köpa min, för mycket mindre pengar :-) haha
          Tjena!

          Du anar inte vilket habegär din rulle framkallar hos mig, dräggelfaktor 100 typ... Hade det nu bara varit så lyckligt att veven suttit på rätt sida så......

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

            Tjena!

            Du anar inte vilket habegär din rulle framkallar hos mig, dräggelfaktor 100 typ... Hade det nu bara varit så lyckligt att veven suttit på rätt sida så......
            Sitter ju rätt :-) haha
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

              Är Ebay medlem, men tappade intresset när det blev dyr frakt etc. Statistiskt sett är det väl bara att konstatera att det borde finnas betydligt fler stollar där än på Tradera, då Ebay är så mkt större. Men personligen stötte jag aldrig på nån när jag var aktiv. Dock språkförbistring....

              På Tradera är aktuellt komadjur den andre riktigt vilsekomne jag stött på.

              Edit: ser att vederbörande även kränger chilifrön!! Dock till vad jag förstår mer jordnära priser. Verkar ha en del värstingstarka varianter. Lurar på om fröna är från egna chiliplantor, om så är fallet öppnar det kanske för en möjlig förklaring till hans fantasipris för rullen. Kan det vara så att riktigt stark chili kan upplevas som hallucinogen för vissa månne? Mao upplagd och prissatt rulle under rådande chilirus?
              Haha berusad på chili och går i sitt rus, tror rullen är extremt värdefull.
              Kanske ny affärsidé kränga chili som rusningsmedel.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                Haha berusad på chili och går i sitt rus, tror rullen är extremt värdefull.
                Kanske ny affärsidé kränga chili som rusningsmedel.
                Livet ska ju ha uppstått i havet påstås det. Homo sapiens skulle isf därmed på håll vara besläktade med bla fiskar.
                Om nu chili ev funkar som rus för åtminstone vissa av människosläktet, så kanske detsamma ev gäller för åtminstone en del fiskarter? Förhoppningsvis då på så sätt att de blir hugg galna på allt som liknar, smakar, eller luktar chili. Oanade gränsöverskridande affärsmöjligheter öppnar sig isf därmed. I ett huj pressas då priserna upp för konsumenter, och inkomsterna för producenter skjuter i höjden.
                Skulle detta högst osäkra och flummiga resonemang visa sig ha bärighet, till fromma för oss sportfiskare, så föreslår jag att vi i görligaste mån isf håller tyst om detta för den som lyckligt knallar omkring i sitt chilirus!
                Känns liksom som att det hade blivit för mkt om vederbörande plötsligt även hade börjat värdera sina fröpåsar i femsiffriga belopp......

                Kommentera


                • Dags att presentera mitt senaste bygge.
                  Utgått från en ambassadeur 5500 från -80 som är helt i nyskick och aldrig använd.

                  Uppdaterat den med nytt stativ i kromad mässing och aluminium tumplatta, slirbromslamellen i läder är utbytt mot en o kolfiber, bronsbussningarna har impregnerats i red fuel, spolen är en avail och är den lättaste ambassadeurspole jag någonsin hållt i.

                  Kommer använda denna bla till riktigt långsamt gäddfiske och trots att denna är en high speed har den endast 4,7:1 i utväxling, så det i kombination med powerhandle som jag bytte till mig från Kolnej kommer göra det till en perfekt rulle i höst/vinter
                  Click image for larger version

Name:	DSC_0103.JPG
Views:	276
Size:	3,15 MB
ID:	2552684 Click image for larger version

Name:	DSC_0099.JPG
Views:	277
Size:	3,09 MB
ID:	2552685 Click image for larger version

Name:	DSC_0102.JPG
Views:	259
Size:	3,25 MB
ID:	2552686 Click image for larger version

Name:	DSC_0098.JPG
Views:	269
Size:	3,34 MB
ID:	2552687 ​​​​​​​

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                    Dags att presentera mitt senaste bygge.
                    Utgått från en ambassadeur 5500 från -80 som är helt i nyskick och aldrig använd.

                    Uppdaterat den med nytt stativ i kromad mässing och aluminium tumplatta, slirbromslamellen i läder är utbytt mot en o kolfiber, bronsbussningarna har impregnerats i red fuel, spolen är en avail och är den lättaste ambassadeurspole jag någonsin hållt i.

                    Kommer använda denna bla till riktigt långsamt gäddfiske och trots att denna är en high speed har den endast 4,7:1 i utväxling, så det i kombination med powerhandle som jag bytte till mig från Kolnej kommer göra det till en perfekt rulle i höst/vinter
                    Click image for larger version  Name:	DSC_0103.JPG Views:	3 Size:	3,15 MB ID:	2552684 Click image for larger version  Name:	DSC_0099.JPG Views:	3 Size:	3,09 MB ID:	2552685 Click image for larger version  Name:	DSC_0102.JPG Views:	4 Size:	3,25 MB ID:	2552686 Click image for larger version  Name:	DSC_0098.JPG Views:	3 Size:	3,34 MB ID:	2552687
                    Den var läcker!
                    Finns inget finare än röda klassiska Ambassadeur.
                    Gillar min trimmade 5000 Orbis väldigt mycket men skulle också vilja trimma en gammal klassisk röd ambassadeur.
                    Senast ändrad av Wilier75; 2020-06-24, 22:13.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                      Den var läcker!
                      Finns inget finare än röda klassiska Ambassadeur.
                      Gillar min trimmade 5000 Orbis väldigt mycket men skulle också vilja trimma en gammal klassisk röd ambassadeur.
                      Tack!
                      Håller absolut med dig, även om inte färgen måste vara röd ;-)
                      Dom släta 70tals gavlarna är klart stilrenast men nästa bygge blir ett par allmoge gavlar.
                      Klart kul att bygga på äldre rullar, men betydligt dyrare och svårare att få tag på delar.
                      Bara att ta hem spolen från Japan gick på mer än en sprillans ny rulle här hemma.
                      Frakten blev avsevärt mycket dyrare nu vid corona med.

                      Men tycker absolut du ska dra igång ett projekt, ser fram emot bilderna :-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 495 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 657 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 548 svar
                      229 057 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Arbetar...
                      X