Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • [QUOTE=Reekie;n2552683]Dags att presentera mitt senaste bygge.
    Utgått från en ambassadeur 5500 från -80 som är helt i nyskick och aldrig använd.

    Vilken fin rulle. Älskar att du har blandat nytt och gammalt. Säg till om du tröttnar på den eller ska bygga något annat och behöver deg :-)



    Kommentera


    • [QUOTE=Alman;n2552712]
      Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
      Dags att presentera mitt senaste bygge.
      Utgått från en ambassadeur 5500 från -80 som är helt i nyskick och aldrig använd.

      Vilken fin rulle. Älskar att du har blandat nytt och gammalt. Säg till om du tröttnar på den eller ska bygga något annat och behöver deg :-)


      Vad konstigt detta inlägg blev. Jag försökte att korta ner texten men då blev det inte en riktig quote.

      Är det någon som kan förklara hur man kortar ner någons text innan man quotar utan att det blir skumt?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

        Tack!
        Håller absolut med dig, även om inte färgen måste vara röd ;-)
        Dom släta 70tals gavlarna är klart stilrenast men nästa bygge blir ett par allmoge gavlar.
        Klart kul att bygga på äldre rullar, men betydligt dyrare och svårare att få tag på delar.
        Bara att ta hem spolen från Japan gick på mer än en sprillans ny rulle här hemma.
        Frakten blev avsevärt mycket dyrare nu vid corona med.

        Men tycker absolut du ska dra igång ett projekt, ser fram emot bilderna :-)
        Oj!
        Blev spolen så dyr. Jag har bara erfarenhet av Record, UT-spolen och trimspolen med hål i från Abu.

        Är väldigt svag för klassiska röda ambassadeur, har två en Rocket och min Orbis men dammsuger Tradera efter en riktig klassiker i röd färg.
        Inte lätt hitta en i nyskick som dessutom går för något humant pris.
        Angående 70tals gavlarna håller jag fullständigt med dig!

        Kommentera


        • Ingen riktig klassiker men sugen att lägga bud.
          Drömma sig tillbaka till 80talet när man som grabb bläddra i Napp& Nytt men inte hade kapitel köpa dessa rullar.
          Slog ju till på en ny Ultra Mag XL II i vintras bara för jag blev nostalgisk. Sukta efter rullen som barn och bläddra sönder Napp& Nytt.
          Bifogade filer
          Senast ändrad av Wilier75; 2020-06-25, 10:01.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
            Ingen riktig klassiker men sugen att lägga bud.
            Drömma sig tillbaka till 80talet när man som grabb bläddra i Napp& Nytt men inte hade kapitel köpa dessa rullar.
            Slog ju till på en ny Ultra Mag II i vintras bara för jag blev nostalgisk. Sukta efter rullen som barn och bläddra sönder Napp& Nytt.
            Nostalgiska skäl kan vara skäl nog att inhandla :-)

            Hittade en napp och nytt från 90 i en gammal planolåda som man ärvt av farsan.
            Var mycket smått och gott man började sukta efter i den :-D

            Kommentera


            • Nu har jag inhandlat keramiska knivbult, lättat linspridare, kullagrad mellanhjul och UT lager till Predatorn.

              Ska göra en beställning från Abu på kullagrad skruv. Väntar även på verktyg så jag kan byta till UT lager i spolen men det verkar ta en jävla tid.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                Nu har jag inhandlat keramiska knivbult, lättat linspridare, kullagrad mellanhjul och UT lager till Predatorn.

                Ska göra en beställning från Abu på kullagrad skruv. Väntar även på verktyg så jag kan byta till UT lager i spolen men det verkar ta en jävla tid.
                Sportfiskeboden har allså fått hem keramiska knivbultar igen?
                När jag trimma min Orbis tog jag diverse delar från min ena Rocket Black Edition. Tänkte väl återställa den med trim igen.
                Min supertrimmade UT Rocket Black Edition ligger fortfarande tämligen ofiskad.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                  Sportfiskeboden har allså fått hem keramiska knivbultar igen?
                  När jag trimma min Orbis tog jag diverse delar från min ena Rocket Black Edition. Tänkte väl återställa den med trim igen.
                  Min supertrimmade UT Rocket Black Edition ligger fortfarande tämligen ofiskad.
                  Japp :-)

                  Dom kom när jag var i butiken för ca 2 veckor sedan. Dom berättade att knivbultarna skulle ha kommit i april men försvann på vägen (trodde dom).

                  Jag har tjatat på knivbultarna varje gång jag varit där så jag blev överlycklig när jag såg budet komma med det bruna kuvert :-)

                  Grabbarna på sportfiskeboden blev nog också glada att slippa mitt eviga tjat

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
                    Ingen riktig klassiker men sugen att lägga bud.
                    Drömma sig tillbaka till 80talet när man som grabb bläddra i Napp& Nytt men inte hade kapitel köpa dessa rullar.
                    Slog ju till på en ny Ultra Mag XL II i vintras bara för jag blev nostalgisk. Sukta efter rullen som barn och bläddra sönder Napp& Nytt.
                    Jag tycker du ska köpa denna rulle från blocket istället :-)

                    Kommentera


                    • Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 495 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 657 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 548 svar
                      229 083 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Arbetar...
                      X