Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tjena Classe :-)

    Jo så kan det vara men då ska frakten vara på alla delar tänker jag och inte bara på skruven, då Willier beställde annat också.

    Eller så kanske det har blivit någon missuppfattning på min beställning. Blir lite orolig men det får bli en överraskning helt enkelt :-)

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
      Tjena Classe :-)

      Jo så kan det vara men då ska frakten vara på alla delar tänker jag och inte bara på skruven, då Willier beställde annat också.

      Eller så kanske det har blivit någon missuppfattning på min beställning. Blir lite orolig men det får bli en överraskning helt enkelt :-)
      Ni är nog inne på något med frakten postförskottsavgiften.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

        Ni är nog inne på något med frakten postförskottsavgiften.
        Hoppas det, annars har jag beställt utan rör eller liknande, och det suger.

        Kan upptadera när mysteriet är löst. Får se om jag hinner ringa dom imorgon eller ifall jag får vänta tills att jag får delarna på fredag.

        Tydligen har dom en dubbellagrad skruv i aluminium också som dom ska ha 480 kr för. Svindyrt, undra ifall den är värt mer en det dubbla priset?

        Kommentera


        • Ska bli väldigt intressant prova trimspolen från Abu i alla fall.
          Har en likadan i min 5600 Factory tuned men inte vågat använda rullen, hamna display direkt.

          Har Recordspolen i flera ambassadeur och tycker den är ett mycket bra alternativ till grunda spolen från UT.

          Min C3 som inte har några extra kullager utan bara Recordspolen med keramikhybridlager, keramik knivbult, lättat mellanhjul kastar längre än min C4 med UT-spolen med keramikhybridlager, dubbelt kullagrad evighetsskruv och dubbelt kullagrad mellanhjul och keramisk knivbult.
          Efter ordentlig service är C4 nästan lika vass som min C3.
          Bifogade filer

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

            Hoppas det, annars har jag beställt utan rör eller liknande, och det suger.

            Kan upptadera när mysteriet är löst. Får se om jag hinner ringa dom imorgon eller ifall jag får vänta tills att jag får delarna på fredag.

            Tydligen har dom en dubbellagrad skruv i aluminium också som dom ska ha 480 kr för. Svindyrt, undra ifall den är värt mer en det dubbla priset?
            Lite lättare, känslan!
            Nästan lust beställa en för att jag vill få känslan.

            Upptaterar också, mitt borde också anlända på fredag.
            Sportfiskeboden har redan skickat knivbult fett och oljan.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

              Tydligen har dom en dubbellagrad skruv i aluminium också som dom ska ha 480 kr för. Svindyrt, undra ifall den är värt mer en det dubbla priset?
              Är väl en liknande som sportfiskeboden säljer tar nästan 900 för dubbelt kullagrad evighetsskruv och dubbelt kullagrad mellanhjul.

              Detta sitter i min andra Black Edition.
              Bifogade filer

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                Är väl en liknande som sportfiskeboden säljer tar nästan 900 för dubbelt kullagrad evighetsskruv och dubbelt kullagrad mellanhjul.

                Detta sitter i min andra Black Edition.
                Jo så är det nog. Har alltid tyckt att sportfiskeboden tar ganska mycket för detta paket men det är väl inte så mycket dyrare en abu trimvariant.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                  Jo så är det nog. Har alltid tyckt att sportfiskeboden tar ganska mycket för detta paket men det är väl inte så mycket dyrare en abu trimvariant.
                  Håller med dig där!
                  Nä något dyrare är de väl dock.

                  Väldigt trevliga, hjälpsamma och experter på Ambassadeur så deras priser väger upp lite kontra vissa andra butiker. En oerhört fin service dessutom.

                  Måste åter påpeka att även Abu Svängsta har oerhört fin snabb trevlig service.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                    Tjena. Beställde dubbelkullagrad evikghetsskruv idag från abu och betalade 175 kr. Det var den kromade mässingsvarianten i 5000 storlek.

                    Men nu blev jag oroad då du betalade 270 kr. Har jag missat något eller har det blivit fel i min beställningen.

                    Kan tillägga att det ska vara en komplett med rör och allt. Har du kanske fått linspridare med på köpet?

                    Mvh Alan
                    Vill höja ett varningens finger angående den där lagrade evighetsskruven ifrån Abu, om det är den med vanliga stålkullager så är det jäävligt noga med service på dom lagren, i synnerhet om man fiskar på kusten. Dom rostar otroligt lätt iom att dom sitter så utsatt, keramiska lager är annars att föredra där även fast dom kostar mer.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Koster Visa inlägg

                      Vill höja ett varningens finger angående den där lagrade evighetsskruven ifrån Abu, om det är den med vanliga stålkullager så är det jäävligt noga med service på dom lagren, i synnerhet om man fiskar på kusten. Dom rostar otroligt lätt iom att dom sitter så utsatt, keramiska lager är annars att föredra där även fast dom kostar mer.
                      Ingen aning vilka lager det är, men keramiska är det iallafall inte.

                      Fiskar är inte på kusten men vill självklart inte att dom ska rosta. Är väldigt noga med att serva mina rullar så vi får se hur länge dom håller.

                      Han jag pratade med så att det var ifrån en C5? Visste inte att det fanns en C5. Trodde att recorden var en C6 men vi får helt enkelt se med tiden hur dom håller.

                      Tack för varningen, ska se till att vara extra noga med dessa lagrade skruvar :-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 153 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X