Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kag tror att det är den som är med aluminium drev som du har fått. Lägger in en screenshot på konversationen här på FS. Tror att bilden tillhör den i aluminium och inte den med Everslik coating. Men jag kan ha fel.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
      Kag tror att det är den som är med aluminium drev som du har fått. Lägger in en screenshot på konversationen här på FS. Tror att bilden tillhör den i aluminium och inte den med Everslik coating. Men jag kan ha fel.
      Denne på bilden som jag fick.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

        Denne på bilden som jag fick.
        Jag misstänkte det när du förklara färgen. Det jag har svårt att tyda om den på bilden är den med aluminium drev eller den med Everslik coatingen.

        Någon här på FS borde veta. Gabbu, Mangan G eller Jonta K lär ju veta :-)

        Hoppas du har fått den supertrimmad, då kan du efter lite fisketid berätta om du känner någon skillnad :-)

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

          Jag misstänkte det när du förklara färgen. Det jag har svårt att tyda om den på bilden är den med aluminium drev eller den med Everslik coatingen.

          Någon här på FS borde veta. Gabbu, Mangan G eller Jonta K lär ju veta :-)

          Hoppas du har fått den supertrimmad, då kan du efter lite fisketid berätta om du känner någon skillnad :-)
          Garanterat everslik coatingen har samma evighetsskruv på min 5600 Factory tuned.
          Pratade med Abu service om den, värsta trimmet de hade som sitter i den bl a 10 keramiska kullager.
          Bifogade filer

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

            Garanterat everslik coatingen har samma evighetsskruv på min 5600 Factory tuned.
            Pratade med Abu service om den, värsta trimmet de hade som sitter i den bl a 10 keramiska kullager.
            Fan vad kul. Då fick du den för halva priset :-)

            Ibland har man lite medvind vilket inte är mer än rättvist då vi bränner en jävla massa pengar på trim och dylikt. Men visst är det roligt att trimma med massa kullager här och där.

            Om du kan så får du gärna ge lite feedback på om du känner någon skillnad på denna skruv i jämförelse med den vanliga.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

              Fan vad kul. Då fick du den för halva priset :-)

              Ibland har man lite medvind vilket inte är mer än rättvist då vi bränner en jävla massa pengar på trim och dylikt. Men visst är det roligt att trimma med massa kullager här och där.

              Om du kan så får du gärna ge lite feedback på om du känner någon skillnad på denna skruv i jämförelse med den vanliga.
              Jo tydligen fick jag dyrare evighetsskruven till billigare priset.

              Precis kasta lite med C4 som skruven hamna i.
              Vindförhållande och övrig väderlek plus kontinuitet och jämnhet i kastarm påverkar ju så klart men märkte inget häpnadsväckande med kastlängd osv.
              Tycker dock rullen blev tystare, har alltid trott dubbellagrade mellanhjulet var problemet.

              De andra rullarna som jag kastar mest med bl a min trimmade Orbis är tystare trots vanlig dubbellagrad evighetsskruv och mellanhjul som är lättat med dubbla kullager.
              C3 är vanliga standard evighetsskruv med ett kullager och lättat mellanhjul utan kullager.
              Den kastar dock minst lika bra om inte bättre än C4 och Orbis.

              Lär visa sig om Rocket Black Edition nr 1 blir mera högljudd nu, den rullen som standard evighetsskruven från C4 hamnade i.
              Har keramisk knivbult i alla rullarna.
              Bifogade filer
              Senast ändrad av Wilier75; 2020-07-05, 10:56.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                Jo tydligen fick jag dyrare evighetsskruven till billigare priset.

                Precis kasta lite med C4 som skruven hamna i.
                Vindförhållande och övrig väderlek plus kontinuitet och jämnhet i kastarm påverkar ju så klart men märkte inget häpnadsväckande med kastlängd osv.
                Tycker dock rullen blev tystare, har alltid trott dubbellagrade mellanhjulet var problemet.

                De andra rullarna som jag kastar mest med bl a min trimmade Orbis är tystare trots vanlig dubbellagrad evighetsskruv och mellanhjul som är lättat med dubbla kullager.
                C3 är vanliga standard evighetsskruv med ett kullager och lättat mellanhjul utan kullager.
                Den kastar dock minst lika bra om inte bättre än C4 och Orbis.

                Lär visa sig om Rocket Black Edition nr 1 blir mera högljudd nu, den rullen som standard evighetsskruven från C4 hamnade i.
                Har keramisk knivbult i alla rullarna.
                Tack för feedbacken. Ska bli spännande att höra hur den svarta raketen beter sig.

                Själv har jag kullagrad allt i min predator, har provat med lite olika trim men idag blev den dubbel kullagrade skruven ditsatt. Får se hur den kastar nu.

                Har även UT lager till spolen men väntar på ett verktyg som underlättar demonteringsprocessen.

                Kommer att ge en recension på skillnader på dom olika trimgraderna.
                Bifogade filer

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                  Tack för feedbacken. Ska bli spännande att höra hur den svarta raketen beter sig.

                  Själv har jag kullagrad allt i min predator, har provat med lite olika trim men idag blev den dubbel kullagrade skruven ditsatt. Får se hur den kastar nu.

                  Har även UT lager till spolen men väntar på ett verktyg som underlättar demonteringsprocessen.

                  Kommer att ge en recension på skillnader på dom olika trimgraderna.
                  Det blir ett gift tillslut, jag jagar alltid längre kast.
                  Teoretisk täcker du av mera vatten och potentiellt större chans till hugg.
                  Detta med vinsten av att ha kullagrad evighetsskruv har väl debatterats på detta forum sedan urminnes tider.
                  På tyngre beten är väl effekten försumbar men känslan!
                  Har du färre backslag med trimmad rulle?
                  Jag minns inte mitt senaste, när jag gick över på flätlina hade jag med jämna mellanrum ett backslag då och då med ambassadeur i originalutförande.

                  Skulle vilja ut prova Rocket Black Edition kväll men nu pratar tjejen att hon vill umgås.

                  Kommentera


                  • Här kommer min samling. Alla rullar här olika trimgraden och används flitigt.

                    Två av rullarna har jag byggt om till 4000 storlek.

                    Den röda raketen har jag fullständig trim till, och då menar jag allt, men har kört den orginal förutom rengöring av Abu fett och aceton rengjorda lager.

                    Måste säga att den röda är väldigt mysig och riktigt skön att fiska med. Kastar nästan lika långt som mina trimmade rullar och inte minsta nervös. Tror jag kommer att behålla den orginal :-)

                    Ska ta mig tiden någon dag att skriva vad som är gjort med dom olika rullarna.
                    Bifogade filer

                    Kommentera


                    • Edit / en av rullarna har jag byggt om till 4000 storlek.

                      Är inte klar med alla rullar vare sig utseende mässigt eller trim :-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 153 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X