Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts



  • Click image for larger version

Name:	523FEED5-46D3-4E21-BA53-4CD22E093DD1.jpeg
Views:	368
Size:	3,76 MB
ID:	2553865
    mitt bidrag! En PRO rocket 5500 och en 5600 CA

    Kommentera


    • Click image for larger version

Name:	5B4D6293-8195-4E7D-92AB-C3DF3E02E069.jpeg
Views:	348
Size:	2,28 MB
ID:	2553867
      En liten rackare! 2500C

      Kommentera


      • Är det någon som vet ifall den lilla stålbrickan och kolfiberlamellen sitter rätt. För att förtydliga så gäller detta ett UT power star drag.
        Bifogade filer

        Kommentera


        • Rimligen inte... stålbrickan ska väl sättas på översta brickan i paketet så att den får samma utformning som den översta originalbromsbrickan. Lamellen sitter rätt.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Karl-Johan Visa inlägg
            Rimligen inte... stålbrickan ska väl sättas på översta brickan i paketet så att den får samma utformning som den översta originalbromsbrickan. Lamellen sitter rätt.
            Ok, det är nämligen en vän som inte riktigt visste hur den skulle sitta. Vilket jag inte heller visste och då blev det så här :-)

            Här i te rullen framför mig så det var lite svårt att förstå vad du menade med att den ska sitta överst.

            Men efter att ha tittat på sportfiskebodens hemsida förstår jag vad du menar. Tack för info. Får fixa det när rullen anländer hemma hos mig :-)

            Kommentera


            • Nu har jag fått hem rullen och skruvat isär allt. Ser att UT bromsen stålskivor är i olika tjocklek. Är det någon som vet hur man sätter ihop UT bromsen, eller har instruktionerna får ni gärna hojta till :-)

              Kommentera


              • Bromsen skall monteras i samma ordning som originalbromsen men med skillnaden att den lilla brickan ska sitta överst som bilden.

                Börja med att lägg en lamell i botten på huvuddrevet, och sedan varannan och avsluta med Lill-brickan då bör det bli korrekt?!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
                  Bromsen skall monteras i samma ordning som originalbromsen men med skillnaden att den lilla brickan ska sitta överst som bilden.

                  Börja med att lägg en lamell i botten på huvuddrevet, och sedan varannan och avsluta med Lill-brickan då bör det bli korrekt?!
                  Jo så lång har jag förstått. Men en av brickorna är nästan dubbelt så tjock. Men jag gjorde så att jag la den högst upp ihop med den lilla brickan. Tack för engagemanget :-)

                  Funkar bra nu

                  Kommentera


                  • Toppen!

                    Jag minns inte att någon skulle vara tjockare än de andra men det både låter o känns logiskt att placera den överst!

                    Jag fick med en monteringsanvisning med mina UT bromsar från sportfiskeboden, men det var några år sedan.
                    Vet ej om jag har den kvar nånstans men hör av dig till Micke och fråga så kanske de kan skicka den till dig?

                    Kommentera


                    • Nu ska Orbis och C3 trimmas mera.
                      Abu's trimspole sitter redan i C3 och andra trimspolen ska i Orbis tillsammans med värstingskruven från Abu.

                      Går ifrån retrostuket lite med Orbis, tar bort recordspolen och ersätter med trimspolen istället.
                      Så nöjd med trimspolen i Rocket Black Edition, den spolen hamnade dock i min långkastande C3 och recordspolen från C3 hamnade i Rocket Black Edition nr 1.
                      Rörig jag vet!
                      Kommer ha en grund recordspole över, villig sälja den.
                      Alla rullar jag besitter har spolar från UT, Abu's trimspole och grunda recordspolen. Finns ingen rulle att uppgradera med grund recordspole.
                      Bifogade filer
                      Senast ändrad av Wilier75; 2020-07-15, 13:39.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 494 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 656 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 870 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X