Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Är det någon som har trimspole i 6000 storlek och vill bli av med, köper jag gärna. En grund UT eller en record.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
      Är det någon som har trimspole i 6000 storlek och vill bli av med, köper jag gärna. En grund UT eller en record.
      Jag har en grund UT 6000 liggandes, endast provkastad ett par gånger.
      Ser att Micke B & co tar 1326 kr för dem men sist jag kollade hade de inga på lager och en lång lista av väntande kunder.
      Han har också erbjudit mig att byta in den mot 4000/5000 trim, typ spole + komplett linspridare.
      Så vad är den värd för dig?

      Kommentera


      • Värstingskruven monterad i Orbis och C3, och trimspolen i Orbis. C3 hade redan trimspolen.
        Orbis och C3 är trimmad i samma klass som UT C4 och Rocket Black Edition nr 2.
        Nr 1 är likvärdig förutom att det sitter en recordspole i den.
        Fyra rullar som jag frekvent använder. Click image for larger version  Name:	DSC_0085.JPG Views:	0 Size:	3,70 MB ID:	2554281 Click image for larger version  Name:	DSC_0087.JPG Views:	0 Size:	3,92 MB ID:	2554282 Click image for larger version  Name:	DSC_0086.JPG Views:	0 Size:	840,3 KB ID:	2554283
        Senast ändrad av Wilier75; 2020-07-16, 07:43.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

          Jag har en grund UT 6000 liggandes, endast provkastad ett par gånger.
          Ser att Micke B & co tar 1326 kr för dem men sist jag kollade hade de inga på lager och en lång lista av väntande kunder.
          Han har också erbjudit mig att byta in den mot 4000/5000 trim, typ spole + komplett linspridare.
          Så vad är den värd för dig?
          Ja du, ett pris får du sätta själv :-)

          Kommentera


          • Ligger en UT-trimmad VC Pike på Tradera.

            Ligger även en Record 51.
            Varför hamnar aldrig senaste modellen av 5600 Record på Blocket eller Tradera!!

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
              Ligger en UT-trimmad VC Pike på Tradera.

              Ligger även en Record 51.
              Varför hamnar aldrig senaste modellen av 5600 Record på Blocket eller Tradera!!
              Har spanat in Piken på tradera. Har två redan men det kanske blir en till. Får de vad priset hamnar på :-)

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                Har spanat in Piken på tradera. Har två redan men det kanske blir en till. Får de vad priset hamnar på :-)
                Haha du är värre än mig!

                Ligger en 5000 XO på Tradera, tyvärr hade han bara ett konjaksglas kvar, skrev och frågade eftersom han inte nämnde glasen eller fanns bilder.
                Kolla upp personen som har högsta budet, helvete vad han lagt pengar på Ambassadeur sista månaderna.

                Tycker 5500 sek som köp nu är för högt när kitet inte är komplett.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                  Haha du är värre än mig!

                  Ligger en 5000 XO på Tradera, tyvärr hade han bara ett konjaksglas kvar, skrev och frågade eftersom han inte nämnde glasen eller fanns bilder.
                  Kolla upp personen som har högsta budet, helvete vad han lagt pengar på Ambassadeur sista månaderna.

                  Tycker 5500 sek som köp nu är för högt när kitet inte är komplett.
                  Än så länge är det bara bruksrullar, får se om man börjar handla display rullar, då drar nog det iväg på allvar :-)

                  5500 kr är mycket även för komplett kitt. Men ny kostar detta kitt väl ca 9000- 10000 kr?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                    Än så länge är det bara bruksrullar, får se om man börjar handla display rullar, då drar nog det iväg på allvar :-)

                    5500 kr är mycket även för komplett kitt. Men ny kostar detta kitt väl ca 9000- 10000 kr?
                    Har dålig koll 285 pc i alla fall.
                    Mitt champagne edition gav jag 3000 sek för 2012 sålde Abu det för 6000-7000 sek.
                    500 pc större upplaga pga global försäljning, 90 st var för svenska marknaden.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                      Letar också efter gammal klassiker, vill gärna ha i nyskick och dessa går för dyrt på Tradera tycker jag.

                      Fin rulle!
                      Jag måste hitta ett fint skåp igen att ställa mina Ambassadeur i, alla ligger just nu på olika ställen i kartongerna och det är inte rätt.
                      Jag la beslag på ett av tantens vitrinskåp som jag skicka in några gammel ambassadeurer plus en orbis i.
                      Problemet är att det max går in totalt fyra rullar till och det verkar som detta missbruk har en tendens att eskalera :-D
                      Click image for larger version

Name:	DSC_0133.JPG
Views:	522
Size:	2,75 MB
ID:	2554308

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 112 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X