Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

    Alla rutinerade rullnördar vet ju att man bäst smörjer upp rullkastararmen genom att inta en rejäl skvätt koskenkorva inför vart eller vartannat kast ;-)
    Ja, varför inte. Mest förvånad är jag över att ABU med sin trogna följarskara och sitt påstådda kvalitetssignum är beredda att låna sig och sitt varumärke till detta geschäft.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

      Vart är ogillaknappen!!!
      Haha, tur en sådan knapp inte existerar här!

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

        Ja, varför inte. Mest förvånad är jag över att ABU med sin trogna följarskara och sitt påstådda kvalitetssignum är beredda att låna sig och sitt varumärke till detta geschäft.
        Abu har ju haft en tradition att ge ut dessa utgåvor tillsammans med Orrefors och även Måleros, har väl göra med svenskens förhållande till rusdrycker.
        Vare sig man vill det eller inte så har vi ett förhållande och ideal till alkoholhaltiga drycker, anses som lite udda om du inte dricker någonting och ständigt är alkoholen närvarande.
        Lite ironiskt för jag dricker oerhört sällan, kan ta ytters lite vid speciella tillfällen. Har aldrig haft ett sug efter alkohol.

        Kan tycka det ser oerhört illa ut när blåbär till fiskare måste stå med ölburk i handen och tycker det är legalt dra en bira tidigt bara för denne är ute och fiskar.
        Jag dricker oerhört sällan och skulle aldrig ta någon när jag fiskar, jag är inte ute och fiskar för att dricka alkoholhaltiga drycker!

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

          Abu har ju haft en tradition att ge ut dessa utgåvor tillsammans med Orrefors och även Måleros, har väl göra med svenskens förhållande till rusdrycker.
          Vare sig man vill det eller inte så har vi ett förhållande och ideal till alkoholhaltiga drycker, anses som lite udda om du inte dricker någonting och ständigt är alkoholen närvarande.
          Lite ironiskt för jag dricker oerhört sällan, kan ta ytters lite vid speciella tillfällen. Har aldrig haft ett sug efter alkohol.

          Kan tycka det ser oerhört illa ut när blåbär till fiskare måste stå med ölburk i handen och tycker det är legalt dra en bira tidigt bara för denne är ute och fiskar.
          Jag dricker oerhört sällan och skulle aldrig ta någon när jag fiskar, jag är inte ute och fiskar för att dricka alkoholhaltiga drycker!
          Det är inte kopplingen till alkohol jag retar mig på utan hela konceptet att trycka ihop en massa helt aparta prylar i en plastig låda i ”numrerad och begränsad upplaga” och utbjuda eländet med förespeglingar om framtida ”samlarvärde”.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

            Det är inte kopplingen till alkohol jag retar mig på utan hela konceptet att trycka ihop en massa helt aparta prylar i en plastig låda i ”numrerad och begränsad upplaga” och utbjuda eländet med förespeglingar om framtida ”samlarvärde”.
            Samlarvärde kommer det garanterat vara, bara titta på Tradera och liknande kanaler. Marknaden och endå hur många som samlar.
            Några astronomiska summor kommer det aldrig inbringa, och någon pensionsförsäkring är det verkligen inte.
            Jag har champagne edition sedan tidigare, någon guldrulle, factory tuned, Abu 75 år mm. Tycker det är trevligt samla på Ambassadeur och en fin rulle är alltid en fin rulle!

            Kommentera


            • Självklart ska du samla på dessa om du tycker det är trevligt. Som du själv konstaterar är det inte troligt att rullar i dessa utgåvor kommer att användas utan de ligger kvar i sina lådor, vilket garanterar att skicket om man vill köpa en nästan alltid kommer vara perfekt. Detta faktum gör att tillgången på rullar i perfekt skick alltid kommer kunna möta efterfrågan och därför blir priset aldrig lika högt som för en sällsynt rulle avsedd att fiska med som är i perfekt skick och kanske ensam i sitt slag - den principen gäller alla samlarområden.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                Självklart ska du samla på dessa om du tycker det är trevligt. Som du själv konstaterar är det inte troligt att rullar i dessa utgåvor kommer att användas utan de ligger kvar i sina lådor, vilket garanterar att skicket om man vill köpa en nästan alltid kommer vara perfekt. Detta faktum gör att tillgången på rullar i perfekt skick alltid kommer kunna möta efterfrågan och därför blir priset aldrig lika högt som för en sällsynt rulle avsedd att fiska med som är i perfekt skick och kanske ensam i sitt slag - den principen gäller alla samlarområden.
                Tycker det är väldigt trevligt samla ambassadeur, kan bara ta upp rullarna veva och beundra hantverket tekniken och det estetiska.
                Beundra hur evighetsskruv och linföraren är sammankopplade med spolen och dreven, väldigt fascinerad över konstruktionen från 40-50 talet som håller än idag. Självklart trimma rullarna lite som jag kastar med.
                Vet det verkar konstigt men vill ha rullar som jag aldrig kommer fiska med, jag bara har dessa och beundrar rullarna. Förblir i perfekt skick, även om jag är oerhört rädd om de ambassadeur jag frekvent fiskar med.

                Jag har inga direkta dyrgripar i vintras köpte jag dessutom en oanvänd Ultra Mag XL som jag aldrig kommer fiska med, ren nostalgi då jag bläddra i Napp och Nytt som barn men inte hade kapital köpa denna rulle.

                Kommentera


                • Har ett barnsligt intresse för röda fickknivar från ett viss alpland också. Click image for larger version

Name:	_20200723_105833.JPG
Views:	320
Size:	3,44 MB
ID:	2555040

                  Kommentera


                  • Ny lina och service på några av mina Ambassadörer...
                    Click image for larger version

Name:	amb1.jpg
Views:	354
Size:	787,7 KB
ID:	2555053 Click image for larger version

Name:	amb3.jpg
Views:	355
Size:	2,35 MB
ID:	2555052
                    Click image for larger version

Name:	amb4.jpg
Views:	358
Size:	2,31 MB
ID:	2555054 Click image for larger version

Name:	amb2 (2).jpg
Views:	356
Size:	2,16 MB
ID:	2555050
                    Bifogade filer

                    Kommentera


                    • ABU har ju sedan länge väldigt länge erbjudit och marknadsfört sina guldrullar CDL med livstids garanti och fri service.

                      Vilket är suveränt för dem som verkligen använder rullarna, vilket de faktiskt är ämnade för!

                      Men vet någon om de enbart gäller för förste ägaren till rullen eller om de även gäller för andrahandsmarknaden?

                      Någon som utnyttjat den fria servicen på guldrulle?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 153 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X