Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Provar igen Click image for larger version

Name:	DSC_0093.JPG
Views:	374
Size:	671,8 KB
ID:	2557219 Click image for larger version

Name:	DSC_0092.JPG
Views:	375
Size:	717,3 KB
ID:	2557220 Click image for larger version

Name:	DSC_0091.JPG
Views:	388
Size:	695,3 KB
ID:	2557221

    Kommentera


    • Jag har en CS Pro Rocket BE som som jag köpte begangnad, den hade redan UT broms, kromat stativ och bottenplatta. Den kom även med en beastvev.

      Det jag gjorde var att stoppa i keramidhybrid lager och sen skar jag bort plastflärpen på mellanhjulet samt planslipade. Så nu snurrar det enkelkullagrade mellanhjulet lika bra som de med dubbel lager.

      Den kastar grymt fint. Har funderat på att byta till grund record spole men orginal spolen kom med nypåspolad spiderwire 0.35 så jag använder orginalspolen.

      Måste säga att det den kastar nästan lika bra som min lila raket som har UT reelperformance och kullagrad allt. Båda rullarna är i 6000 storlek.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
        Jag har en CS Pro Rocket BE som som jag köpte begangnad, den hade redan UT broms, kromat stativ och bottenplatta. Den kom även med en beastvev.

        Det jag gjorde var att stoppa i keramidhybrid lager och sen skar jag bort plastflärpen på mellanhjulet samt planslipade. Så nu snurrar det enkelkullagrade mellanhjulet lika bra som de med dubbel lager.

        Den kastar grymt fint. Har funderat på att byta till grund record spole men orginal spolen kom med nypåspolad spiderwire 0.35 så jag använder orginalspolen.

        Måste säga att det den kastar nästan lika bra som min lila raket som har UT reelperformance och kullagrad allt. Båda rullarna är i 6000 storlek.
        Min trimmad C3 utan lagrat mellanhjul, bara lättat mellanhjul kastar lika bra som övriga Abu och UT trimmade rullar med lagrade mellanhjul.
        Funderar byta ut mellanhjulet på hela min flotta, lagrade mellanhjul låter bara mera och märker ingenting i kastlängd.
        Dock smörjde jag evighetsskruven med röda oljan i dag och märkte en klar skillnad i kastlängd kontra gula raketoljan.

        Haft två ruggiga bakslag denna sommar, minns inte när jag hade något innan.
        Balanserar på kniveggen och har prioritera kastlängd.

        Är väl inget som hindrar att du fixar en grund recordspole och spolar på ny lina och har ett kompliment till 0,35.
        Samtidigt har du några rullar redan, jag har beslutsångest ibland vilken rulle jag ska använda!

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

          Min trimmad C3 utan lagrat mellanhjul, bara lättat mellanhjul kastar lika bra som övriga Abu och UT trimmade rullar med lagrade mellanhjul.
          Funderar byta ut mellanhjulet på hela min flotta, lagrade mellanhjul låter bara mera och märker ingenting i kastlängd.
          Dock smörjde jag evighetsskruven med röda oljan i dag och märkte en klar skillnad i kastlängd kontra gula raketoljan.

          Haft två ruggiga bakslag denna sommar, minns inte när jag hade något innan.
          Balanserar på kniveggen och har prioritera kastlängd.

          Är väl inget som hindrar att du fixar en grund recordspole och spolar på ny lina och har ett kompliment till 0,35.
          Samtidigt har du några rullar redan, jag har beslutsångest ibland vilken rulle jag ska använda!
          Beslutsångesten känner jag igen. Kommer bli värre snart då jag väntar på min JB spön bör komma imorgon :-)

          Får se vad jag stoppar för trimm i JB'n. Min C3 4601 kastar bättre efter att jag kullagrade skiten ur den. Kör mest downsize fiske efter gädda med den, så det blir lite lättare beten.

          Har också märkt att det låter lite mer med kullagrad mellanhjul men inte så överdrivet mycket. Däremot så kan man skära bort flärpen och sen planslipa mellanhjulet så snurrat det lika bra som de kullagrade.

          Kommentera


          • Kom över en äldre ambassadeur till som är helt ofiskad, denna gång en fin rulle från - 64 med allmoge gavlar.
            Nu är det slut på att ligga och samla damm för denna rulle, då den kommer bli perfekt i vinter med sin 3,3:1 i utväxling.
            Tänkte behålla den ganska så original med lite mindre modds
            ​​​​Bussningarna ska få svetta ur sig oljan i ugnen och sen impregneras med rocket red fuel.
            Bromsbrickan i läder ska bytas ut mot en i kolfiber,
            Och kanske att rullen även får låna en powerhandle när jag vill ta hem betet riktigt långsamt i vinter.

            Ska även forska lite i om det finns 4 skruvars stativ i mässing o få tag på.


            Click image for larger version

Name:	DSC_0208.JPG
Views:	339
Size:	3,75 MB
ID:	2557557 Click image for larger version

Name:	DSC_0209.JPG
Views:	318
Size:	814,8 KB
ID:	2557558 Click image for larger version

Name:	DSC_0207.JPG
Views:	310
Size:	880,7 KB
ID:	2557559

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
              Kom över en äldre ambassadeur till som är helt ofiskad, denna gång en fin rulle från - 64 med allmoge gavlar.
              Nu är det slut på att ligga och samla damm för denna rulle, då den kommer bli perfekt i vinter med sin 3,3:1 i utväxling.
              Tänkte behålla den ganska så original med lite mindre modds
              ​​​​Bussningarna ska få svetta ur sig oljan i ugnen och sen impregneras med rocket red fuel.
              Bromsbrickan i läder ska bytas ut mot en i kolfiber,
              Och kanske att rullen även får låna en powerhandle när jag vill ta hem betet riktigt långsamt i vinter.

              Ska även forska lite i om det finns 4 skruvars stativ i mässing o få tag på.


              Click image for larger version

Name:	DSC_0208.JPG
Views:	339
Size:	3,75 MB
ID:	2557557 Click image for larger version

Name:	DSC_0209.JPG
Views:	318
Size:	814,8 KB
ID:	2557558 Click image for larger version

Name:	DSC_0207.JPG
Views:	310
Size:	880,7 KB
ID:	2557559
              Läcker!
              Varför hittar jag aldrig dessa rullar, får man fråga vad du gav?
              På Tradera tycker jag de flesta oanvända går för rejäla överpriser.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                Läcker!
                Varför hittar jag aldrig dessa rullar, får man fråga vad du gav?
                På Tradera tycker jag de flesta oanvända går för rejäla överpriser.
                Denna var nog ett av mina bästa klipp jag gjort när det gäller ambassadeurer, gav lite över en tusing bara.
                Det gäller att lusläsa marknaden noga o ha koll så dyker dom upp.
                Även andra ställen än tradera är värt o ha koll på, har gjort några bra köp på auktionet men då är det riktiga samlar rariteter som inhandlats.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                  Denna var nog ett av mina bästa klipp jag gjort när det gäller ambassadeurer, gav lite över en tusing bara.
                  Det gäller att lusläsa marknaden noga o ha koll så dyker dom upp.
                  Även andra ställen än tradera är värt o ha koll på, har gjort några bra köp på auktionet men då är det riktiga samlar rariteter som inhandlats.
                  Okej tack för tipset!
                  Jag har väl kanske inte jättebra koll på marknaden och priserna, grattis till klippet i alla fall!
                  Har fått upp ögonen mer för Blocket också, blir ju inte budgivningen är som på Tradera.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                    Denna var nog ett av mina bästa klipp jag gjort när det gäller ambassadeurer, gav lite över en tusing bara.
                    Det gäller att lusläsa marknaden noga o ha koll så dyker dom upp.
                    Även andra ställen än tradera är värt o ha koll på, har gjort några bra köp på auktionet men då är det riktiga samlar rariteter som inhandlats.
                    I år har begagnat priserna stigit rejält. Men för inte länge sedan kostade de vanliga röda från 60-70 talet inte speciellt mycket. Dagens priser beror nog på att väldigt många sitter hemma på grund av rådande omständigheter och kollar på nätet. Fina rullar är det.
                    Men jag tror och hoppas på rejält prisas till nästa år.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

                      I år har begagnat priserna stigit rejält. Men för inte länge sedan kostade de vanliga röda från 60-70 talet inte speciellt mycket. Dagens priser beror nog på att väldigt många sitter hemma på grund av rådande omständigheter och kollar på nätet. Fina rullar är det.
                      Men jag tror och hoppas på rejält prisas till nästa år.
                      Bara nyfiken på din sista mening där?
                      Varför önskar du att priserna sjunker?

                      Ja.., annat än att det blir billigare för dig själv att inhandla rullar såklart då.

                      Marknaden styr ju beg priserna, ju färre som är intresserade av grejerna så sjunker priserna och tvärtom om såklart!
                      Just nu verkar vi vara inne i motsatsen precis som du nämner att beg priserna på Ambassadeur rullarna ökat!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 112 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X