Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Den trimmade kastar bättre när jag lägger iväg kasten mer försiktigt. Så den kastar längre och så behöver jag inte ta i på samma sätt. Men när jag trycker på med lättare beten blir den närvös, vilket min orginal inte blir.

    Har läst att någon tidigare här på FS hade samma fenomen på sin trimmade raket, vilket dom kom fram till hade med för mycket påspolad lina att göra.

    Jag har tagit bort lite lina men gjorde ingen skillnad. Jag tror att spolen snurrar så jävla lätt att betet inte hinner dra ut linan.

    Nej jag har inte provat ned båda rullarna samtidigt, men ska ut nu och köra en heldags fiske, tar med båda rullarna och testar så får vi se. Tänkte att jag kör dom på samma spö. Återkommer med info ikväll om jag inte somnar innan :-)
    Ett av skälen till att trim till vanligt fiske med classic rulle är onödigt. Visst man kan köpa magnetbroms och bromsa upp den. Men det är problemet, man lättar allt i rullen så den blir alldeles för nervös. Och för att kompensera måste man bromsa den istället.
    mitt råd istället är att börja plocka bort trim tills rullen blir så stabil som önskas.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

      Ett av skälen till att trim till vanligt fiske med classic rulle är onödigt. Visst man kan köpa magnetbroms och bromsa upp den. Men det är problemet, man lättar allt i rullen så den blir alldeles för nervös. Och för att kompensera måste man bromsa den istället.
      mitt råd istället är att börja plocka bort trim tills rullen blir så stabil som önskas.
      Jag tror du har rätt gällande att ta bort trim tills att den blir stabil. Som tidigare nämt så är har mina ambassadeurer olika trimgrader, av just den anledningen (stabila rullar).

      Så jag kommer nog ta bort den kullagrade skruven. Kanske även det lagrade mellanhjulet, tills att den blir stabil :-)

      Jag har aldrig mer än två c vikter aktiverade. Det är max, allt utöver det känns som kompensering till följd av för mycket trim (subjektivt)

      Dock tror jag att alla kastar olika och därav kanske fullt trim och magnetbroms passar för vissa individer :-)

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

        HedgeHogs magnetbromsar tar hand om din nervösa rulle :-) jag hade det i min röda fulltrimmade och kunde ta bort alla C-vikter, den blir då lite tystare oxå :-) jag kunde kasta ner till ca 10g utan problem med min :-)
        Tjena Classe.

        Låter otroligt. Kanske provar någon gång mest för att stilla nyfikenheten.

        Skitfiske på dig min vän :-)

        Kommentera


        • Märkliga med nervös Rocket, ingen skillnad på lager osv i standardutförande. Är ju bara tunnare oljan som medföljer från Abu.
          Jag har en trimmad riktig Rocket förutom de två Black Edition jag har.

          Upplevelse min CS Pro Rocket som mera nervös, denna har ingen lagrad skruv som mina andra UT och Abu trimmade rullar har.
          Alla har keramhybridlager, keramisk knivbult.
          ​​​Förutom CS Rocket har alla lagrad skruv, några Abus trimskruv och alla utom C3 har lagrat mella Click image for larger version

Name:	_20200920_202816.JPG
Views:	352
Size:	122,8 KB
ID:	2559985 nhjul.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

            Jag tror du har rätt gällande att ta bort trim tills att den blir stabil. Som tidigare nämt så är har mina ambassadeurer olika trimgrader, av just den anledningen (stabila rullar).

            Så jag kommer nog ta bort den kullagrade skruven. Kanske även det lagrade mellanhjulet, tills att den blir stabil :-)

            Jag har aldrig mer än två c vikter aktiverade. Det är max, allt utöver det känns som kompensering till följd av för mycket trim (subjektivt)

            Dock tror jag att alla kastar olika och därav kanske fullt trim och magnetbroms passar för vissa individer :-)
            Märks direkt om man slarvar med ett kast när man balanserar på kniveggen och jagar kastlängd.
            Hade två rejäla bakslag i somras.
            Länge sedan innan och peppar peppar lugnt nu.
            Har aldrig några småtrassel eller såvidare utan får jag blir det rejält och tvärstopp.
            Betet är ytters nära lämna graviditeten på jorden och hamna i omloppsbana runt jorden då! (::

            Kommentera


            • Graviditeten? Måhända en pregnant omskrivning för gravitationen?

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                Jag tror du har rätt gällande att ta bort trim tills att den blir stabil. Som tidigare nämt så är har mina ambassadeurer olika trimgrader, av just den anledningen (stabila rullar).

                Så jag kommer nog ta bort den kullagrade skruven. Kanske även det lagrade mellanhjulet, tills att den blir stabil :-)

                Jag har aldrig mer än två c vikter aktiverade. Det är max, allt utöver det känns som kompensering till följd av för mycket trim (subjektivt)

                Dock tror jag att alla kastar olika och därav kanske fullt trim och magnetbroms passar för vissa individer :-)
                Det jag menar är att om du trimmar rullen så mycket så du samtidigt måste bromsa den har du ju ingen nytta av trimmet. Då blir det ju att "gasa och bromsa samtidigt "
                sen kan det vara jättekul att bygga rullar och se hur de blir. Men så lyckade blir de kanske inte alltid. Och när man lagt en förmögenhet på delar så är det ofta svårt att erkänna för sig själv att det kanske inte blev så bra som man trodde. Eller som "reklamen" säger.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                  Graviditeten? Måhända en pregnant omskrivning för gravitationen?
                  Haha autokorrekt och inga läsglasögon.
                  Märks synen sviktar, har väldiga problem knyta knut till flugorna när det börjar mörkna ute.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                    Jag tror du har rätt gällande att ta bort trim tills att den blir stabil. Som tidigare nämt så är har mina ambassadeurer olika trimgrader, av just den anledningen (stabila rullar).

                    Så jag kommer nog ta bort den kullagrade skruven. Kanske även det lagrade mellanhjulet, tills att den blir stabil :-)

                    Jag har aldrig mer än två c vikter aktiverade. Det är max, allt utöver det känns som kompensering till följd av för mycket trim (subjektivt)

                    Dock tror jag att alla kastar olika och därav kanske fullt trim och magnetbroms passar för vissa individer :-)
                    Har du en lättad linspridare så börja med att byta ut den, det är en liten bromskloss

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

                      Har du en lättad linspridare så börja med att byta ut den, det är en liten bromskloss
                      Det ska jag prova. Jag brukar ta bort lite trimm och se vilken kombination passar bäst, men har faktiskt aldrig tänkt på att bromsa systemet med orginal linspridaren.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 111 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X