Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tjena. Nu får jag äntligen notiser när det görs inlägg här på FS. Har haft ett jäkla problem med FS på sista tiden.

    Nog om detta. Är det någon av er gubbar som vet vad detta är för raket? Har aldrig sätt den färgen och är sugen på att köpa. Killen säger att han har flera av denna färg som han ärvt av sin far. Känns lite halvskumt.



    Kommentera


    • Varför halvskumt? 900:- är väl inget konsigt pris för en sån rulle... har killen inga kvitton på den kanske rullen är stulen men det finns det väl inte evidens för?

      Kommentera


      • Click image for larger version

Name:	DSC_0069.JPG
Views:	265
Size:	1,86 MB
ID:	2564611 Abu's trimspole med hål och även trimskruven i Orbis nu, men resten är desamma.
        Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

        Runda knoppar på en klassisk vev är absolut snyggast, men mina tjocka korvfingrar tycker inte alls om att greppa dom tyvärr.

        Edit : jävlar vad snygg orbisen är på spöt, får nog plocka fram min egen och fiska med snart.
        Dina klassiska rullar är oerhört läckra, söker men hittar inga fina. Jo de riktigt fina går för alldeles för högt pris.
        Japp! Min favorit och löste det genom att köpa en till och trimma. Den första står display helt orörd.

        Den trimmade fick Abu's trimspole hade Recordspolen först, den var snyggare och mera utseendemässigt korrekt. Men med lina på så gör det inte så mycket. Click image for larger version  Name:	DSC_0085.JPG Views:	0 Size:	1,63 MB ID:	2564608Click image for larger version  Name:	DSC_0077.JPG Views:	0 Size:	2,04 MB ID:	2564609
        Senast ändrad av Wilier75; 2020-11-21, 08:56.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
          Tjena. Nu får jag äntligen notiser när det görs inlägg här på FS. Har haft ett jäkla problem med FS på sista tiden.

          Nog om detta. Är det någon av er gubbar som vet vad detta är för raket? Har aldrig sätt den färgen och är sugen på att köpa. Killen säger att han har flera av denna färg som han ärvt av sin far. Känns lite halvskumt.


          Har sett dessa Rocket på Tradera, kanske samma säljare.

          Kommentera


          • Har aldrig sett den färgsättningen tidigare på en rocket Alman men den var riktigt snygg!
            Det verkar inte skumt med försäljningen. Kan ju vara någon specialfärg som släppts till någon butik eller liknande.
            Annars verkar det vara mycket skumt som pågått på abu och diverse kreationer verkar ha lämnat fabriken. Jag misstänker att allt som lämnar svängsta inte är officiellt.
            ​​​​​

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
              Click image for larger version

Name:	DSC_0069.JPG
Views:	265
Size:	1,86 MB
ID:	2564611 Abu's trimspole med hål och även trimskruven i Orbis nu, men resten är desamma.

              Dina klassiska rullar är oerhört läckra, söker men hittar inga fina. Jo de riktigt fina går för alldeles för högt pris.
              Japp! Min favorit och löste det genom att köpa en till och trimma. Den första står display helt orörd.

              Den trimmade fick Abu's trimspole hade Recordspolen först, den var snyggare och mera utseendemässigt korrekt. Men med lina på så gör det inte så mycket. Click image for larger version Name:	DSC_0085.JPG Views:	0 Size:	1,63 MB ID:	2564608Click image for larger version Name:	DSC_0077.JPG Views:	0 Size:	2,04 MB ID:	2564609
              Tack :-)
              Och nä tyvärr blir det oftast rätt dyrt med en gammal ambassadeur, men en helt ny i butik är inte billigt heller och kan man få en i nyskick till nästan samma pris är det helt klart värt det.

              Gillar färgsättningen på c3an, hur det svarta i stativet går igen på vev och stjärnhjul, samt hur även spolen och linspridaren matchar varandra.
              Sånna detaljer jag själv tänker på när jag plockar ihop en kreation.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                Har aldrig sett den färgsättningen tidigare på en rocket Alman men den var riktigt snygg!
                Det verkar inte skumt med försäljningen. Kan ju vara någon specialfärg som släppts till någon butik eller liknande.
                Annars verkar det vara mycket skumt som pågått på abu och diverse kreationer verkar ha lämnat fabriken. Jag misstänker att allt som lämnar svängsta inte är officiellt.
                ​​​​​
                Du är inne på något där, bytte bransch och jobbar i skolan idag men har tidigare jobbat på en rätt stor svensk industri.
                Mycket saker som lämna fabriken, och allt var inte officiellt. Många högre chefer osv som sprang nere på fabriken.
                Jag var ofta nere och styrde om, flagga order och material som det var panik med och hörde mycket från olika avdelningar.
                Abu är lite mindre, men tror många anställda på golvet sitter på Ambassadeurer som inte går eller gick att köpa på officiella marknaden.
                Inget konstigt Abu gav dessa i gåva, men sitter ju på en Ambassadeur 75 år som är graverad AJ. Kolla med servicen på Abu och tydligt en trogen medarbetare Arne Johansson som jobbade på Abu.
                Rullarna är graverade på Svängsta.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                  Tack :-)
                  Och nä tyvärr blir det oftast rätt dyrt med en gammal ambassadeur, men en helt ny i butik är inte billigt heller och kan man få en i nyskick till nästan samma pris är det helt klart värt det.

                  Gillar färgsättningen på c3an, hur det svarta i stativet går igen på vev och stjärnhjul, samt hur även spolen och linspridaren matchar varandra.
                  Sånna detaljer jag själv tänker på när jag plockar ihop en kreation.
                  Jo helt klart! En ny rulle med lite godis på och i drar också iväg.
                  Jag gillar att göra de lite personliga, varför skall allt se likadant ut!
                  Jo nöjd med min C3 kastar dessutom som en dröm, spolen är också Abu's trimspole och först när jag montera allt som jag tänkte på match mellan spole och linspridaren.

                  Vet du har öga för sånt, dina rullar är oerhört fina!

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                    Tjena. Nu får jag äntligen notiser när det görs inlägg här på FS. Har haft ett jäkla problem med FS på sista tiden.

                    Nog om detta. Är det någon av er gubbar som vet vad detta är för raket? Har aldrig sätt den färgen och är sugen på att köpa. Killen säger att han har flera av denna färg som han ärvt av sin far. Känns lite halvskumt.


                    Abu tillverkar rullar till en mängd marknader och butiker. Så absolut inget konstigt med det. Priset är ju heller inget konstigt. 900kr för en högervevad 6000 rulle utan något speciellt i är väl ganska normalt.
                    Nu i dessa Corona tider när folk jobbar hemifrån och verkar sitta på tradera väldigt mycket har rullar skenat iväg något oerhört.
                    Ett tips. Betala gärna vad ni vill för en rulle ni vill ha till er själva. Men köp inte till dagens priser och räkna med att ni får tillbaka pengarna om några år.
                    Tror inte dessa skyhöga priser kommer hålla i sig i längden. Kan ha fel. Men en rulle som såldes för mellan 1000-1500kr för inte länge sedan går nu för 2500-3000kr.
                    Har svårt att tro det håller i sig....

                    Kommentera


                    • Följer en del andra samlarområden och det är samma där, coronaeffekten har drivit upp priserna rejält.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 494 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 826 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 655 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 810 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X