Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Hur många Ambassadeur är du uppe i nu Alman?
    Skäms lite men är inte riktigt säker. Tror jag köpt tre till sen sist. Eller en fick jag :-)

    Ibland får jag ångest över hur många rundgavlade jag köpt på mig. Men varje gång jag tar ut mina ambassadeurer på ett fiskepass, så försvinner ångesten och jag känner mig fulländad :-)

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

      Skäms lite men är inte riktigt säker. Tror jag köpt tre till sen sist. Eller en fick jag :-)

      Ibland får jag ångest över hur många rundgavlade jag köpt på mig. Men varje gång jag tar ut mina ambassadeurer på ett fiskepass, så försvinner ångesten och jag känner mig fulländad :-)
      Aha!
      Haha jag hade själv inte koll på hur många.
      Också lite ångest lagt stora summor på Ambassadeur och trim sista åren men så trevligt fiska med dessa rullar. Känner historien och arvet.

      Beställde förövrigt ett nytt spö till mitt bombafiske 12 fot laxspö kommer bli trevligt tillsammans med trimmade Orbis..

      Kommentera


      • Var ute med min 6500 CA idag och provade att köra med en bromsvikt. Gick bra förutom när jag kastade en 65g Platapys i motvind. Då vart det linresning och nästan trassel. Annars kändes det som man kom ca 10m till jämnfört med båda vikterna aktiverade.

        Börjar lära mig att köra med högervevat. Kastar dock fortfarande med högern. Provade med vänstern och det var inte en vacker syn.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
          Var ute med min 6500 CA idag och provade att köra med en bromsvikt. Gick bra förutom när jag kastade en 65g Platapys i motvind. Då vart det linresning och nästan trassel. Annars kändes det som man kom ca 10m till jämnfört med båda vikterna aktiverade.

          Börjar lära mig att köra med högervevat. Kastar dock fortfarande med högern. Provade med vänstern och det var inte en vacker syn.
          Vänsterhänt vevar höger och kastar från höger.

          Kommentera


          • Kul att det funkade med rullen Alman kolla vad du har för vikter i din nya 5000c så kanske du kan låna dom och finjustera kastbromsen lite bättre.

            Det där med ångest över att man råkar handla på sig för mycket känner man igen :-D
            Har fått en förkärlek till? 70tals amborna med släta gavlar så mest sånna jag köpt på mig sista året. Har råkat bli dubbla 5000 - 75 enda skillnaden är att den ena har clicker.
            Funderar på att lägga upp den ena till försäljning här, men jag lär inte släppa den billigt då den är helt ny och oanvänd.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
              Kul att det funkade med rullen Alman kolla vad du har för vikter i din nya 5000c så kanske du kan låna dom och finjustera kastbromsen lite bättre.

              Det där med ångest över att man råkar handla på sig för mycket känner man igen :-D
              Har fått en förkärlek till? 70tals amborna med släta gavlar så mest sånna jag köpt på mig sista året. Har råkat bli dubbla 5000 - 75 enda skillnaden är att den ena har clicker.
              Funderar på att lägga upp den ena till försäljning här, men jag lär inte släppa den billigt då den är helt ny och oanvänd.
              Om jag får ett bra pris så kanske jag kan köpa den :-)

              Med bra pris så självklart ska båda vara nöjda :-)
              Kan du PMa mig en bild?

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                Kul att det funkade med rullen Alman kolla vad du har för vikter i din nya 5000c så kanske du kan låna dom och finjustera kastbromsen lite bättre.

                Det där med ångest över att man råkar handla på sig för mycket känner man igen :-D
                Har fått en förkärlek till? 70tals amborna med släta gavlar så mest sånna jag köpt på mig sista året. Har råkat bli dubbla 5000 - 75 enda skillnaden är att den ena har clicker.
                Funderar på att lägga upp den ena till försäljning här, men jag lär inte släppa den billigt då den är helt ny och oanvänd.
                Det är en 6000 C och tyvärr har jag inte fått hem den än. Kommer nog på tisdag. Men absolut så kan jag kika på bromsvikterna. Du kanske kan skicka några med rullen jag köper av dig :-)

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                  Om jag får ett bra pris så kanske jag kan köpa den :-)

                  Med bra pris så självklart ska båda vara nöjda :-)
                  Kan du PMa mig en bild?
                  Nu får jag ångest när jag tänker på att göra mig av med den :-D
                  Men ska dra iväg bilder ikväll iaf så får vi se.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                    Nu får jag ångest när jag tänker på att göra mig av med den :-D
                    Men ska dra iväg bilder ikväll iaf så får vi se.
                    Känn absolut ingen press att sälja. Jag har inte bråttom, skicka bilder när du har tid så kan man få njuta lite ikväll efter jobbet :-)

                    Kommentera


                    • Litet bidrag till denna eminenta tråd.

                      Helt original sånär som på 2xkullagrad evighetsskruv.

                      Någon som har erfarenhet av rullen, då det inte blivit tid att fiska den än?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 494 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 656 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 868 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X