Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Jag fiskar ofta på betongpirar och där man måste stå på stenar så mina rullar brukar se ganska hemska ut på utsidan redan efter ett par månaders intensiv användning men dom funkar lika bra för det....
    Min första ambassadeur är en ärrad krigare med sina repor och skrapmärken.
    ​​​​​Men ändå är det den rullen som har störst värde för mig.

    Kommentera


    • Click image for larger version

Name:	f3bcad78-8c7e-4e80-8477-0ac0a927124f.jpg
Views:	314
Size:	205,8 KB
ID:	2566058
      Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

      Min första ambassadeur är en ärrad krigare med sina repor och skrapmärken.
      ​​​​​Men ändå är det den rullen som har störst värde för mig.
      Min första Ambassadeur som jag köpte 91 är också väldigt speciell för mig. En 5500 C3 2-Speed som fortfarande är i nyskick, har alltid varit oerhört rädd om mina saker.
      Lägger aldrig rullen på marken utan att ha något under eller luta spöt mot min stolsryggsäck.


      Här min Rocket lutad mot ryggsäcken.

      Kommentera


      • Trevlig vinterbild Wilier75 måste vara etuna ån.
        Vad fiskar man efter och får man något där?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
          Trevlig vinterbild Wilier75 måste vara etuna ån.
          Vad fiskar man efter och får man något där?
          För tillfället bra regnbågsfiske, men gäddan hugger vilt trots mindre flugor.

          Lättillgängligt ta sig ner och kasta några timmar i dessa orostider, du kände igen Eskilstunaån! Click image for larger version

Name:	DSC_0111.JPG
Views:	284
Size:	2,20 MB
ID:	2566066

          Kommentera


          • Efter debakel och klumpiga uttalande på fb blev alla avtal med Å-Fiske uppsagt, förstår dock det rann över men en annan historia..
            Kommunen ansvarar nu och sedan ifjol gör kommunen bara två utsättningar om året, dessutom långtifrån så mycket fisk som Å-Fiske satte i.
            Så bara ner och dra båge är det verkligen inte, har fått jobba för att knäcka koden.
            Har fått många som gått i väldigt länge och väldigt roligt fiske nu när det nappar rejält igen.

            Kommunen vill få in en förening igen, blev tillfrågad när jag ringde ansvarig då jag hade diverse spörsmål och idéer.
            Har varken kompetens eller tid till detta, känner någon sig manan och bor kring Eskilstuna så ring gärna ansvarig på kommun.
            Orkar inte leta kontaktuppgifter men finns på webben.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

              För tillfället bra regnbågsfiske, men gäddan hugger vilt trots mindre flugor.

              Lättillgängligt ta sig ner och kasta några timmar i dessa orostider, du kände igen Eskilstunaån! Click image for larger version

Name:	DSC_0111.JPG
Views:	284
Size:	2,20 MB
ID:	2566066
              Ja det blev många promenader längs ån när vi bodde med dottern på sjukhuset i några månader.
              Jag är inte direkt någon bågefiskare men ser fint ut :-)
              Hoppas någon tar ansvar och börjar förvalta fisket.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                Ja det blev många promenader längs ån när vi bodde med dottern på sjukhuset i några månader.
                Jag är inte direkt någon bågefiskare men ser fint ut :-)
                Hoppas någon tar ansvar och börjar förvalta fisket.
                Aha förstår!
                Har själv en förkärlek för vild lax men bra fiskevatten ligger ett antal mil bort, har faktiskt inte fiska i Nyköpingsån dock.

                Avrinningsområde från Hjälmaren och Gös på över 7kg har dragits i ån, även gäddor på 12-13 kg finns.
                Ifjol drog jag en fin Asp på minst 5 kg. Fredad så åkte tillbaka i sitt rätta element relativt snabbt utan någon tillförlitlig vägning.
                Dock roligaste fisken jag drilla i ån, höll på säkert 10 minuter med den.
                Får man fråga vart du huserar?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                  Ja det blev många promenader längs ån när vi bodde med dottern på sjukhuset i några månader.
                  Jag är inte direkt någon bågefiskare men ser fint ut :-)
                  Hoppas någon tar ansvar och börjar förvalta fisket.
                  Fina fiskar. Brukar själv fiska regnbåge i världens minsta pöl i centrala Stockholm. Kul som fan när man bara har några timmar på sig då det är lättillgängligt.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
                    Aha förstår!
                    Har själv en förkärlek för vild lax men bra fiskevatten ligger ett antal mil bort, har faktiskt inte fiska i Nyköpingsån dock.

                    Avrinningsområde från Hjälmaren och Gös på över 7kg har dragits i ån, även gäddor på 12-13 kg finns.
                    Ifjol drog jag en fin Asp på minst 5 kg. Fredad så åkte tillbaka i sitt rätta element relativt snabbt utan någon tillförlitlig vägning.
                    Dock roligaste fisken jag drilla i ån, höll på säkert 10 minuter med den.
                    Får man fråga vart du huserar?
                    Skulle själv vilja komma igång mer med laxartade fiskar, blev lite havsöringfiske som yngling och gjorde några nya försök nu på vårvintern men endast bompass.
                    Nyköpingsån har jag hört en del gott om, någon nämnde att det är fluga varannan dag och spinn varannan som gäller.

                    Bor på landet utanför Katrineholm så inte långt från Eskilstuna :-)

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                      Skulle själv vilja komma igång mer med laxartade fiskar, blev lite havsöringfiske som yngling och gjorde några nya försök nu på vårvintern men endast bompass.
                      Nyköpingsån har jag hört en del gott om, någon nämnde att det är fluga varannan dag och spinn varannan som gäller.

                      Bor på landet utanför Katrineholm så inte långt från Eskilstuna :-)
                      Aha nästan grannar då!!
                      Har lite släkt åt det hållet..
                      Premiären 1 januari och framåt verkar det bara vara flugfiske i zon 3.
                      Tänkte försöka ta mig ner och prova under 2021.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 495 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 657 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 548 svar
                      229 081 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Arbetar...
                      X