Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Jag vet. Såg den också och tänkte höra av mig till dig. Sen såg jag bilderna och förstod ännu en gång att fint skick tydligen inte är samma för alla:-)
    Nä så är det verkligen inte :-D och nu rör det sig om jättefint skick :-D

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
      Trodde att jag äntligen hade hittat en grå 6500 med släta gavlar i precis det fina skick jag kräver och vill ha.
      Vi har verkligen olika syn på vad jättefint skick är!
      Click image for larger version Name:	Screenshot_20201213-215815.png Views:	0 Size:	585,1 KB ID:	2566494Click image for larger version Name:	Screenshot_20201213-215834.png Views:	0 Size:	1,77 MB ID:	2566496
      Den rullen ser betydligt värre ut en mina mest slitna rullar och ägaren tycker den är i fint skick.
      Undrar hur hans övriga rullar ser ut ?

      Kommentera


      • Detta hur olika människor definierar fint skick är intressant.
        Jag är oerhört petig och fint eller jättefint skick säger jag om saker som ser oanvända ut. Skulle säga ruckel om rullen! Vet många inte bryr sig om märken repor osv, nä rullen blir inte sämre av ett repigt och fult estetiskt yttre. Men precis som jag resonerar med bil osv undrar jag hur rädd ägaren varit och skött service när vederbörande inte verkar bry sig förövrigt.
        Ibland undrar jag när jag ser en rätt lyxig dyr sportbil dock några år gammal se ut som ett ruckel..
        Hur och när började förfallet på bilen och varför är man inte mera rädd om bilen, troligen har bilen bytt ägare några gånger och nya ägaren har väl acceptera skavankerna vid köp. Kanske var ett klipp prismässigt!!!

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
          Detta hur olika människor definierar fint skick är intressant.
          Jag är oerhört petig och fint eller jättefint skick säger jag om saker som ser oanvända ut. Skulle säga ruckel om rullen! Vet många inte bryr sig om märken repor osv, nä rullen blir inte sämre av ett repigt och fult estetiskt yttre. Men precis som jag resonerar med bil osv undrar jag hur rädd ägaren varit och skött service när vederbörande inte verkar bry sig förövrigt.
          Ibland undrar jag när jag ser en rätt lyxig dyr sportbil dock några år gammal se ut som ett ruckel..
          Hur och när började förfallet på bilen och varför är man inte mera rädd om bilen, troligen har bilen bytt ägare några gånger och nya ägaren har väl acceptera skavankerna vid köp. Kanske var ett klipp prismässigt!!!

          Jättevanligt att nyare och dyra lyxbilar vanvårdas och missköts!
          Som förfaller till ruckel och byter många ägare ofta på kort tid.
          Har funderat på detta tidigare, hur fasiken blir de så?
          Att säg en BMW el Porsche kring miljonen blir en slit o slängbil där servicelampor lyser och ena felet efter andra dyker upp.
          Nu är det ju knappast entusiasterna som slarvar utan troligen dem som känner sig nyrika på sin tobakskiosk just den månaden,..
          Månaderna efter när slantarna sinat och Porschen skulle repareras för 45k då var de inte lika skoj längre och den med största sannolikhet byts in hos handlare eller säljs för att lösa skuld och så rullar det på så.

          Inte ovanligt att ”lyxbilar” har flera ägare per år!!


          Lyxrullar från Svängsta däremot dem används väldigt olika av sina ägare, vissa hör å häpna fiskar faktiskt med dem medans andra har sina rullar i glasskåp.



          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
            Lufta min långkastande C3 idag, blivit en favorit.
            Skralt fiske annars, liknande förhållanden som förra helgen. Ytters märkligt!
            Gäddorna hade dock huggsexa om mina flugor, stenhårda hugg och sedan ingenting och inne vid land bara nylonlinan efter bombadobben.
            Fick rigga ny taft tre gånger.. Click image for larger version

Name:	DSC_0116.JPG
Views:	385
Size:	1,86 MB
ID:	2566472
            Vad är det för spole du kör med?

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg

              Vad är det för spole du kör med?
              Ser ut som ABUs trimspole :-) men kan ha fel :-)
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg


                Jättevanligt att nyare och dyra lyxbilar vanvårdas och missköts!
                Som förfaller till ruckel och byter många ägare ofta på kort tid.
                Har funderat på detta tidigare, hur fasiken blir de så?
                Att säg en BMW el Porsche kring miljonen blir en slit o slängbil där servicelampor lyser och ena felet efter andra dyker upp.
                Nu är det ju knappast entusiasterna som slarvar utan troligen dem som känner sig nyrika på sin tobakskiosk just den månaden,..
                Månaderna efter när slantarna sinat och Porschen skulle repareras för 45k då var de inte lika skoj längre och den med största sannolikhet byts in hos handlare eller säljs för att lösa skuld och så rullar det på så.

                Inte ovanligt att ”lyxbilar” har flera ägare per år!!


                Lyxrullar från Svängsta däremot dem används väldigt olika av sina ägare, vissa hör å häpna fiskar faktiskt med dem medans andra har sina rullar i glasskåp.


                Klockrent!!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

                  Ser ut som ABUs trimspole :-) men kan ha fel :-)
                  Japp så nöjd att det sitter i flera rullar nu, fler än mina UT.

                  Aldrig att jag kommer fiska med en Ambassadeur som har djupare originalspolen igen.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg

                    Vad är det för spole du kör med?
                    Antingen har du alldeles för lite Lina på spolen eller så har du kastat ordentligt långt?

                    Kommentera


                    • Click image for larger version

Name:	DSC_0085.JPG
Views:	328
Size:	1,63 MB
ID:	2566633
                      Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg

                      Antingen har du alldeles för lite Lina på spolen eller så har du kastat ordentligt långt?
                      Bomba och 12 fot slänger till horisonten..
                      Senast ändrad av Wilier75; 2020-12-15, 10:20.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 153 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X