Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Prata med Abu när jag köpte första ifjol
    10 kullager 4st i vevknopparna 2 st i mellanhjulet.
    Lättare evighetsskruv såklart dubbelt lagrad.

    Även lättad linspridare då den bygger på förra generationen av C4.

    Sedan är den enligt mig mycket snyggare än C4.
    Dock nöjd med min nu i UT-utförande. Click image for larger version Name:	DSC_0021.JPG Views:	0 Size:	2,19 MB ID:	2567085
    Click image for larger version

Name:	DSC_0107.JPG
Views:	276
Size:	1,47 MB
ID:	2567086
    Om man bortser från veven och det estetiska så är det spolen och mellanhjulet som skiljer då? Den lättare evighetsskruven har jag hört ska vara lite småkänslig så den kanske man undvika om man kör lite tyngre.
    Men om man köper en ny c4 där den lättare linspridare och dubbellagrad linspridare ingår.
    Köper trimspolen och det lagrade mellanhjulet från Abu. Spolen kostar väl ungefär som den nya record spolen ca 450 vill jag minnas? vad ligger mellanhjulet på??
    Funktionen kan man komma relativt billigt undan med. Men det är ju inte alltid det handlar om heller.
    Men om du tycker de fungerar så bra så borde man kanske bygga en för att testa .

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
      Funktionen kan man komma relativt billigt undan med. Men det är ju inte alltid det handlar om heller.
      Men om du tycker de fungerar så bra så borde man kanske bygga en för att testa .
      Som du är inne på så handlar det nog mer om våran fåfänga i många fall, det vet abu i svängsta och det är nog den största anledningen till alla specialutgåvor, färger mm. För i grunden är det samma rulle och rent funktionellt kan man själv sätta ihop vilken rulle man vill.
      Jag slängde ut en mindre förmögenhet när jag beställde en 6501 cs rocket med släta gavlar från Japan.
      Den är knappast bättre än dom som säljs i Sverige men återigen slog fåfängan till, men jäklar vad nöjd man blev.
      ​​​​​​

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

        Som du är inne på så handlar det nog mer om våran fåfänga i många fall, det vet abu i svängsta och det är nog den största anledningen till alla specialutgåvor, färger mm. För i grunden är det samma rulle och rent funktionellt kan man själv sätta ihop vilken rulle man vill.
        Jag slängde ut en mindre förmögenhet när jag beställde en 6501 cs rocket med släta gavlar från Japan.
        Den är knappast bättre än dom som säljs i Sverige men återigen slog fåfängan till, men jäklar vad nöjd man blev.
        ​​​​​​
        Precis så, jag betalar gärna lite för Factory Tuned på gaveln. Ballfaktorn är enorm! Haha

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

          Härligt att du hållet tråden levande med dina bilder. Hoppas själv få till ett pass på dan före dan, om nu inte sambon har planerat andra stolleprov för mig, som paketinslagning och grilljering av skinka.
          Haha vad är det för dumheter!
          Julafton har man ju varje fiskepass.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

            Precis så, jag betalar gärna lite för Factory Tuned på gaveln. Ballfaktorn är enorm! Haha
            Jag är nog tvärtom, jag gillar sleepers, speciellt traditionellt/klassiskt estetiskt. Ser alldagligt ut tills man synar noga och upptäcker att det finns lite extra under huven så att säga, det har gått in tanke och kärlek och inte minst personliga aspekter. DET är ball.

            Det gäller inte bara ambisar. Jag är mc och bildåre också, samma där.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

              Jag är nog tvärtom, jag gillar sleepers, speciellt traditionellt/klassiskt estetiskt. Ser alldagligt ut tills man synar noga och upptäcker att det finns lite extra under huven så att säga, det har gått in tanke och kärlek och inte minst personliga aspekter. DET är ball.

              Det gäller inte bara ambisar. Jag är mc och bildåre också, samma där.
              Köper det!
              Angående betala extra för texten Factory Tuned är väl lite att den är så från fabriken i Svängsta.
              Lika såld utan texten på gaveln, bara vetskapen den lämna fabriken i detta skick.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

                Jag är nog tvärtom, jag gillar sleepers, speciellt traditionellt/klassiskt estetiskt. Ser alldagligt ut tills man synar noga och upptäcker att det finns lite extra under huven så att säga, det har gått in tanke och kärlek och inte minst personliga aspekter. DET är ball.

                Det gäller inte bara ambisar. Jag är mc och bildåre också, samma där.
                Har ju min Orbis som ser original ut med lina på rulle förutom lättade linspridaren. Annars precis samma godis invändigt som Factory Tuned.
                Bild två fortfarande med grunda recordspolen och vanliga dubbellagrade skruven.
                Nu som första bilden med trimspole och dubbellagrade värstingskruven keramiska knivbult och dubbellagrade mellanhjulet.
                Även min C3 som har allt godis invändigt utom lagrade mellanhjulet, dock lättat. Valde ta olagrad där. Click image for larger version  Name:	DSC_0085.JPG Views:	0 Size:	1,63 MB ID:	2567129
                Click image for larger version  Name:	DSC_0078.JPG Views:	0 Size:	2,39 MB ID:	2567130

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                  Har ju min Orbis som ser original ut med lina på rulle förutom lättade linspridaren. Annars precis samma godis invändigt som Factory Tuned.
                  Bild två fortfarande med grunda recordspolen och vanliga dubbellagrade skruven.
                  Nu som första bilden med trimspole och dubbellagrade värstingskruven keramiska knivbult och dubbellagrade mellanhjulet. Click image for larger version

Name:	DSC_0085.JPG
Views:	234
Size:	1,63 MB
ID:	2567129
                  Click image for larger version

Name:	DSC_0078.JPG
Views:	224
Size:	2,39 MB
ID:	2567130
                  Orbisen är fin, jag har en Record no 5000 som jag tror är från 1958 med massor av patina, den har en historia som heter duga. Dock är frikopplingen rätt sliten på den, skulle behöva hitta en reservdelsrulle och ge den lite nytt liv invändigt...och hitta ett klassiskt spö med försänkt rullfäste, eller bygga ett med old school rullfäste men moddat med en modernare klinga som ser sober ut. Kasta Utö och Hi-Lo endast med . =)

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

                    Orbisen är fin, jag har en Record no 5000 som jag tror är från 1958 med massor av patina, den har en historia som heter duga. Dock är frikopplingen rätt sliten på den, skulle behöva hitta en reservdelsrulle och ge den lite nytt liv invändigt...och hitta ett klassiskt spö med försänkt rullfäste, eller bygga ett med old school rullfäste men moddat med en modernare klinga som ser sober ut. Kasta Utö och Hi-Lo endast med . =)
                    Jo men skulle vilja hitta en riktigt fin klassiker, men din Record är garanterat väldigt läcker.

                    När jag köpte Orbis gjorde jag ett seriöst försök hitta en modernt spö med retroutseende.
                    Försänkt rullfäste osv, Hittade en spöbyggare som kunde infria mina önskemål dock utan försänkt rullfäste.
                    Skulle gå på 6000 och jag la det på is då.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                      Jo men skulle vilja hitta en riktigt fin klassiker, men din Record är garanterat väldigt läcker.

                      När jag köpte Orbis gjorde jag ett seriöst försök hitta en modernt spö med retroutseende.
                      Försänkt rullfäste osv, Hittade en spöbyggare som kunde infria mina önskemål dock utan försänkt rullfäste.
                      Skulle gå på 6000 och jag la det på is då.
                      Det går en hel del fina Record på Tradera så det hittar du ganska snart där skulle jag tro.

                      Apropå dessa, kan någon berätta exakt vad "mod SG" står för och hur den skiljer sig från en vanlig Record no. 5000?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 155 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X