Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Nja skulle jag inte säga, dina 70-talare är riktigt fina, suktar efter några fina sådana skapelser.

    Champagne edition är vacker och kommer aldrig fiska med, fast väldigt ovanlig osv är den endå inte.
    Jo vissa 70 talare som jag har köpt är ofiskade och i nyskick, så absolut är jag lite extra försiktig med dom.Tex så åker neoprenfodralet på så fort jag lägger ner spöt i båten och ska förflytta mig. Kastar inte så tunga drag med dom heller.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

      Jo vissa 70 talare som jag har köpt är ofiskade och i nyskick, så absolut är jag lite extra försiktig med dom.Tex så åker neoprenfodralet på så fort jag lägger ner spöt i båten och ska förflytta mig. Kastar inte så tunga drag med dom heller.
      Jo skulle säga dessa är finare och ovanligare än min champagne.
      Du har några trimmade godbitar också.

      Kommentera


      • Ska få en rulle av min tjejkompis. Det är en 7000 som är tillverkad i något skitland. Hon har verkligen tjatat på att jag ska ta den, vill inte framstå som en otacksam dryg skitstövel så jag gav med mig. Är det någon som har provat dessa rullar? Vad kan jag göra av den förutom kasta den?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

          Jo skulle säga dessa är finare och ovanligare än min champagne.
          Du har några trimmade godbitar också.
          Tackar. Jo dom är vackra :-)

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
            Ska få en rulle av min tjejkompis. Det är en 7000 som är tillverkad i något skitland. Hon har verkligen tjatat på att jag ska ta den, vill inte framstå som en otacksam dryg skitstövel så jag gav med mig. Är det någon som har provat dessa rullar? Vad kan jag göra av den förutom kasta den?
            Haha
            Gör ett experiment och låt järnklumpen ligga i vatten några veckor och sedan gör du en obduktion på den.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

              Haha
              Gör ett experiment och låt järnklumpen ligga i vatten några veckor och sedan gör du en obduktion på den.
              Haha. Ska misshandla den och se hur mycket den tål. Nej tror fan jag får dra en vit lögn och säga att jag har för mycket rullar och inte kommer hinna använda den. Det är bättre att hon lägger ut den på blocket för 300-400 hundra. Den är helt ny. Problemet är att hon tror den är värd en massor och jag har inte velat göra henne besviken och förklara hur det egentligen ligger till.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Mörrum Visa inlägg
                Här ett av mina byggen!
                6500 Cs mag elite
                Byggd för laxfiske i älv.

                Riktigt snygg och stilren mag!

                För ett otränat öga kan den passera som helt original rulle, men för dem med koll så ser man att de mesta är bytt mot coolare delar.

                Mag blir väl nästa träsk att fastna i fruktar jag...

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                  Ska få en rulle av min tjejkompis. Det är en 7000 som är tillverkad i något skitland. Hon har verkligen tjatat på att jag ska ta den, vill inte framstå som en otacksam dryg skitstövel så jag gav med mig. Är det någon som har provat dessa rullar? Vad kan jag göra av den förutom kasta den?
                  Vilket land kommer den från ?

                  Står där AO före numret så är den från Angola vilket jag tyckte var ett ovanligt land att tillverka Amb: 7000 rullar i,
                  men tydligen hade Kineserna lagt en del av produktionen där.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                    Ska få en rulle av min tjejkompis. Det är en 7000 som är tillverkad i något skitland. Hon har verkligen tjatat på att jag ska ta den, vill inte framstå som en otacksam dryg skitstövel så jag gav med mig. Är det någon som har provat dessa rullar? Vad kan jag göra av den förutom kasta den?
                    Är det en Amba 7000 men den har inte "made in sweden" på gaveln så är det exakt samma delar som i en "made in sweden" , den är bara ihopsatt i Taiwan istället för Småland. Den kommer hålla exakt lika bra som en "made in sweden", fiska med den! perfekta till laxfisket då de tar mycket grov nylon.

                    Är det däremot en 7000i... och "i" är mycket signifikant, då är det en Kinarulle och den har betydligt klenare uppbyggnad/kontruktion med diverse billiga plastdetaljer i. Det är många som använder dessa vid laxvattnen ändå, som kanske tror att nyare automatiskt är bättre. ALLA dagar i veckan att jag tar en gammal Taiwan 7000 över en modern 7000i.

                    Det finns mycket läsning om 7000 serierna på stripersonline.com, jättepopulära till "stripers" fisket. Striped bass.

                    Click image for larger version  Name:	striper.JPG Views:	0 Size:	65.8 KB ID:	2568521
                    Senast ändrad av Kolnej; 2021-01-06, 19:47.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                      Här kommer än sådan splitt ny begagnad rulle som ägaren testade 1 gång innan han bestämde att haspel var mer av hans grej.

                      Fick den så billigt att jag nästan får dåligt samvete :-)
                      Men han måste ha bytt spole på den.
                      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2021-01-06, 19:55.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 153 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X