Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Upptäckte först nu Fenwick Ironfeather III 10 8-32g modellen är några år gammal men förstår inte att jag köpt på mig spöt tidigare.
    Fenwick är trevliga spön

    Vilka säljer Ironfethern nu?

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg

      Fenwick är trevliga spön

      Vilka säljer Ironfethern nu?
      Oj vet inte! Tog mitt från Skitt i Norge.

      Kommentera


      • Var ute och fiskade med c3an. Kasta hur bra som helst ner till 9g. Kom ca 25m med en strikepro cranky x shallow. 6 cm pulse shad med 7g skalle var inga som helst problem. Kastade även shadow rap och även det gick bra, uppskattar kastlängden till ca 20-25m. Lilla inquisator 7g jerkbait gillade den inte och trassel var oundvikligt. Men då snärta jag på som fan också. En astrowibe 26g flög till månen :-)

        Det var nästintill bleke och linan är en sufix 832, 0.15mm. Hade 4 vikter aktiverade. Spöt är ett perchfight 3-25g. Då det är en crank modell är det djup aktion på spöt.

        Kommentera


        • Oj glömde bilderna.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
            Oj glömde bilderna.
            Blir lite sugen skaffa minst en Ambassadeur i 4000 storlek igen. Mitt spann sträcker sig mellan väldigt många 5000 och några få 6000 och en 7000 compact.

            Har beställt en ny kullagrad 35mm vev till min C3 och ett svart gummerat tumstöd.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
              Var ute och fiskade med c3an. Kasta hur bra som helst ner till 9g. Kom ca 25m med en strikepro cranky x shallow. 6 cm pulse shad med 7g skalle var inga som helst problem. Kastade även shadow rap och även det gick bra, uppskattar kastlängden till ca 20-25m. Lilla inquisator 7g jerkbait gillade den inte och trassel var oundvikligt. Men då snärta jag på som fan också. En astrowibe 26g flög till månen :-)

              Det var nästintill bleke och linan är en sufix 832, 0.15mm. Hade 4 vikter aktiverade. Spöt är ett perchfight 3-25g. Då det är en crank modell är det djup aktion på spöt.
              Kul att det funkar som tänkt, små lätta jerkbaits är svårt även med en nyare lågprofil.
              Med lätta beten som laddar klingan dåligt så brukar jag pendla betet bakåt och ladda upp klingan extra vilket gör underverk för kastlängden.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                Blir lite sugen skaffa minst en Ambassadeur i 4000 storlek igen. Mitt spann sträcker sig mellan väldigt många 5000 och några få 6000 och en 7000 compact.

                Har beställt en ny kullagrad 35mm vev till min C3 och ett svart gummerat tumstöd.
                Har du lust att lägga upp en bild på hur c3an ser ut med det nya tumstödet. Funderar nämligen på ett lite finare tumstöd en plaststödet, men vet inte vilket.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                  Kul att det funkar som tänkt, små lätta jerkbaits är svårt även med en nyare lågprofil.
                  Med lätta beten som laddar klingan dåligt så brukar jag pendla betet bakåt och ladda upp klingan extra vilket gör underverk för kastlängden.
                  Jo precis. Min Daiwa prorex är inte så mycket bättre på snärta iväg dom minsta jerkbaitsen den heller.

                  Jag ser för tillfället inte mycket nackdelar med min c3a i jämförelse med Prorexen. Vikten gör mig inget då den passar bättre balansmässigt med spöt en vad Prorex gör. Sen väger den inte mycket då allt är i aluminium och rullen är ganska liten i jämförelse med 5000 storleken.

                  Det som kanske kan bli ett problem är när den blir blöt inuti bromsbanan. Men det återstår att se. Men fan vad kul det va att kasta små beten med en rundgavlad.

                  Vill tillägga att rullen inte är inkastad ännu så jag tror den kommer bli bättre när jag har fiskat lite med den.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                    Har du lust att lägga upp en bild på hur c3an ser ut med det nya tumstödet. Funderar nämligen på ett lite finare tumstöd en plaststödet, men vet inte vilket.
                    Självklart! Hoppas det kommer imorgon.
                    Är modellen som sitter på bl a röda och lila CS Rocket, även äldre Record fast i helt svart samma som på 5600 Factory Tuned.
                    Vet inte om det finns i 4000 storlek. Men det i aluminium gör det. Har denna modell på min C3 nu.

                    Tumstödet i plast gör sitt jobb men snyggt är det verkligen inte. På min C4 blev det tumstödet som senaste Record har.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                      Självklart! Hoppas det kommer imorgon.
                      Är modellen som sitter på bl a röda och lila CS Rocket, även äldre Record fast i helt svart samma som på 5600 Factory Tuned.
                      Vet inte om det finns i 4000 storlek.

                      Tumstödet i plast gör sitt jobb men snyggt är det verkligen inte. På min C4 blev det tumstödet som senaste Record har.
                      Tror det endast finns i grått i 4000 storlek tyvärr.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 136 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X