Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
    Kvällens rull-mek,

    Ambassadeur 7200 High-Speed
    Ganska ovanlig modell från början av -90 talet från Svängsta.

    Enligt tidigare ägare är den aldrig fiskad med, jag har plockat ner den totalt och rengjort allt gammalt fett som beckat fast.
    Isärplockad - Rengjord - Servad + en touch av CDL (vev & skruvar)
    Bytte även ut bromspaketet till Carbontex, så vi kan få hejd på laxen!
    Tjusigt!

    En orörd 7200 ihop med lite C3:or.
    Gillar den brunlila kulören skarpt, fick lite tankar om att den hade gjort sig med 7200 elr 7800 spole och cdl prylar när jag tog bilderna. Click image for larger version

Name:	676B33DB-55F0-44CD-B62B-E9820DF6E102.jpeg
Views:	255
Size:	1,38 MB
ID:	2568757Click image for larger version

Name:	165F2963-668F-4DF6-989E-793315EB1A91.jpeg
Views:	241
Size:	1,59 MB
ID:	2568758

    Kommentera


    • Har inte många roliga ambassadeurer att visa upp, men sprang på en vad jag kommit fram till 4600 CB i förvånansvärt bra skick.
      Oskruvad sånär som eventuellt veven, verkar kommit med dubbelvev original.
      Dekalen på vevgavel stämmer inte heller enligt sprängskiss.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

        Blir lite sugen skaffa minst en Ambassadeur i 4000 storlek igen. Mitt spann sträcker sig mellan väldigt många 5000 och några få 6000 och en 7000 compact.

        Har beställt en ny kullagrad 35mm vev till min C3 och ett svart gummerat tumstöd.
        Tycker definitivt att du skall skaffa en 4000 rulle. Bra att du skriver "minst en" för då finns det utrymme för att öka på samlingen. Jag började försiktigt med en 4000 och gillade verkligen dessa rullar. Nu har jag 5 st.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

          Tycker definitivt att du skall skaffa en 4000 rulle. Bra att du skriver "minst en" för då finns det utrymme för att öka på samlingen. Jag började försiktigt med en 4000 och gillade verkligen dessa rullar. Nu har jag 5 st.
          Efter man hängt i denna tråden ett bra tag känns det skönt veta att man långtifrån är själv om att ha väldigt många Ambassadeur. Onödigt många och ibland infinner sig ångesten hur mycket pengar man lagt på dessa rullar. Skönt veta man inte är ensam att vara lite galen.

          Får fundera, för mitt fiske tycker jag 5000 är lagom och köper jag några 4000 skall de trimmas bytas vevar tumstöd osv. Känner mig själv för bra..

          Jag är ju lite speciell, mina absoluta favoriter som jag fiskar med vill jag ha flera av som är ofiskade.
          Därför jag har tre Orbis två trimmade och en original. Tre 5600 Factory Tuned varvid jag fiskar med en. Två 6500 CS Pro Rocket första modellen.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

            Efter man hängt i denna tråden ett bra tag känns det skönt veta att man långtifrån är själv om att ha väldigt många Ambassadeur. Onödigt många och ibland infinner sig ångesten hur mycket pengar man lagt på dessa rullar. Skönt veta man inte är ensam att vara lite galen.

            Får fundera, för mitt fiske tycker jag 5000 är lagom och köper jag några 4000 skall de trimmas bytas vevar tumstöd osv. Känner mig själv för bra..

            Jag är ju lite speciell, mina absoluta favoriter som jag fiskar med vill jag ha flera av som är ofiskade.
            Därför jag har tre Orbis två trimmade och en original. Tre 5600 Factory Tuned varvid jag fiskar med en. Två 6500 CS Pro Rocket första modellen.
            Ja lite galen är man nog och känner definitivt igen ångesten över alla pengar man köpt trim/rullar för. Mitt stora problem är att jag inte kan sälja av mina rullar jag inte använder utan dessa hamnar i en låda för att kanske användas i framtiden.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

              Ja lite galen är man nog och känner definitivt igen ångesten över alla pengar man köpt trim/rullar för. Mitt stora problem är att jag inte kan sälja av mina rullar jag inte använder utan dessa hamnar i en låda för att kanske användas i framtiden.
              Det är ju alltid bra att ha en reservrulle som reserv om rullen till den andra reservrullens reservrulles reservrulle skulle behöva lite service.

              Jag känner igen det där, har massor av runda Amb: i olika storlekar både köpta i Sverige och Japan import och har nog bara gjort av med en genom åren och den gav jag bort till en som ville börja fiska multi...

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

                Det är ju alltid bra att ha en reservrulle som reserv om rullen till den andra reservrullens reservrulles reservrulle skulle behöva lite service.

                Jag känner igen det där, har massor av runda Amb: i olika storlekar både köpta i Sverige och Japan import och har nog bara gjort av med en genom åren och den gav jag bort till en som ville börja fiska multi...
                Det känns skönt att vara bland likasinnade ambassadeur dårar :-)

                Slipper jag känna mig ensam i mitt galenskap. Mina rullar ska gå vidare i familjen när jag blir en jordgubbe :-)

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

                  Det är ju alltid bra att ha en reservrulle som reserv om rullen till den andra reservrullens reservrulles reservrulle skulle behöva lite service.

                  Jag känner igen det där, har massor av runda Amb: i olika storlekar både köpta i Sverige och Japan import och har nog bara gjort av med en genom åren och den gav jag bort till en som ville börja fiska multi...
                  Denna tråd blir ju bara bättre och bättre. Skall skälla ut frun ikväll för att hon genom alla år sagt att det inte är ett normalt beteende att hamstra rullar. (Hennes ord... vad skall du använda alla rullar till, sälj skiten istället). Skall visa henne denna tråd och säga att det finns minst 7 personer till i denna värld som är minst lika galna haha.
                  Till och med min äldsta dotter som är 12 år har börjat titta snett och konstigt på mig när jag i hopkrupen i soffan sitter och viskar my precious till någon rulle.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

                    Denna tråd blir ju bara bättre och bättre. Skall skälla ut frun ikväll för att hon genom alla år sagt att det inte är ett normalt beteende att hamstra rullar. (Hennes ord... vad skall du använda alla rullar till, sälj skiten istället). Skall visa henne denna tråd och säga att det finns minst 7 personer till i denna värld som är minst lika galna haha.
                    Till och med min äldsta dotter som är 12 år har börjat titta snett och konstigt på mig när jag i hopkrupen i soffan sitter och viskar my precious till någon rulle.
                    Min kärring blir galen på mig för att jag sitter och torrvevevar på mina rullar i soffan så fort jag får lite tid över :-)

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                      Min kärring blir galen på mig för att jag sitter och torrvevevar på mina rullar i soffan så fort jag får lite tid över :-)
                      Samma här. Brukar ge som ursäkt att jag måste "slita in rullen lite" för jag bytt någon del i den.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 495 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 657 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 548 svar
                      229 074 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Arbetar...
                      X