Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Försökte beställa en från Abu men dom trodde att den låg i den andra byggnaden. Ska höra av mig imorgon så ska dom leta fram den. Men jag skulle gärna vilja veta vilken modell av Mörrum det är. Sen undrar jag ifall godset är av samma tjocklek som orginalvevarna till rundgavlade ambassadeurer, har du någon aning?
    Mörrum ZX

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

      Gentleman!
      Nä buda på om du vill, känner det räcker för mig.

      Ny kostade rullen ca 1600-1900 svårt värdera den idag.
      Detta med nyskick oanvänd osv vet man ju hur vissa skarvar och lägger till.
      Jag tror att den är använd då han spolat på lina så tyckte jag mig se lite spår av användning på rullen. Köpte en splitt ny av en på blocket för 1200kr i början av sommaren.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

        Mörrum ZX
        Tack :-)

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

          Gentleman!
          Nä buda på om du vill, känner det räcker för mig.

          Ny kostade rullen ca 1600-1900 svårt värdera den idag.
          Detta med nyskick oanvänd osv vet man ju hur vissa skarvar och lägger till.
          Nja kanske skulle låta bli att buda ändå. Ligger lite i överkant på budgeten för fiskerullar. Råkade handla hem 2 raketer i december månad.
          Men den ser riktigt fin ut den rullen och röda raketer är lite speciella.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

            Jag tror att den är använd då han spolat på lina så tyckte jag mig se lite spår av användning på rullen. Köpte en splitt ny av en på blocket för 1200kr i början av sommaren.
            Lurigt detta när man inte kan inspektera rullen.
            Vart tycker du dig se spår av användning? Surfar bara på telefon och displayen har mer att önska.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

              Lurigt detta när man inte kan inspektera rullen.
              Vart tycker du dig se spår av användning? Surfar bara på telefon och displayen har mer att önska.
              Har kollat många ggr på den rullen men har svårt att se några märken på den. Men som du skriver så är det lurigt när man inte får hålla rullen i handen. Kan givetvis ha missat något litet som gömt sig i bilderna.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

                Kan bara säga wow!!! Du placerar dig nog ganska högt i ligan om vem som är galnast i denna tråd. Så jäkla snygga, av med hatten för de rullarna.
                Tackar!

                Haha, har hitintills hyllat tråden då den ju utgör ypperliga bevis inför sambon att man inte är en ensam rullgalning. Vilket förhoppningsvis kan möjliggöra inköp av fler rullar....
                Ur detta perspektiv framstår din andra mening som klart kontraproduktiv och ogenomtänkt.....
                Det är ju omöjligt att inte bli hänförd när man kollar andras vackra skapelser!
                Dock är det av absolut vikt att för böveln tänka kollektivt och skriva utifrån detta av hänsyn till gelikar!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                  Lurigt detta när man inte kan inspektera rullen.
                  Vart tycker du dig se spår av användning? Surfar bara på telefon och displayen har mer att önska.
                  Känns som uppenbar risk för ”ekonomiskt självmord” att nyttja en fjuttig lur vid rullköp. Använder själv som minimum en padda. Var det inte du som för ett tag sen köpte en grå 6000/6500 på Tradera, som enligt säljaren skulle vara mkt fin men som visa sig vara rent bedrövlig?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

                    Tackar!

                    Haha, har hitintills hyllat tråden då den ju utgör ypperliga bevis inför sambon att man inte är en ensam rullgalning. Vilket förhoppningsvis kan möjliggöra inköp av fler rullar....
                    Ur detta perspektiv framstår din andra mening som klart kontraproduktiv och ogenomtänkt.....
                    Det är ju omöjligt att inte bli hänförd när man kollar andras vackra skapelser!
                    Dock är det av absolut vikt att för böveln tänka kollektivt och skriva utifrån detta av hänsyn till gelikar!
                    Haha, om nu din HSB skulle se mitt förra inlägg så kan du säga till henne att jag fick en total sinnesförvirring av glansen på dina rullar. (blev helt enkelt för många och starka intryck på samma gång) I denna förvirring så glömde jag tillfälligt bort att jag också har på tok för många och glänsande rullar som aldrig används och att vi inte är ensamma om denna böjelse för runda rullar. Vart går egentligen gränsen mellan galenskap eller vettiga inköp?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

                      Haha, om nu din HSB skulle se mitt förra inlägg så kan du säga till henne att jag fick en total sinnesförvirring av glansen på dina rullar. (blev helt enkelt för många och starka intryck på samma gång) I denna förvirring så glömde jag tillfälligt bort att jag också har på tok för många och glänsande rullar som aldrig används och att vi inte är ensamma om denna böjelse för runda rullar. Vart går egentligen gränsen mellan galenskap eller vettiga inköp?
                      Mja, kommer nog för säkerhets skull att isf visa endast väl valda inlägg i tråden.....

                      Ang gränsen mellan galenskap och vettiga inköp så är detta enligt mig en svävande och diffus fråga.
                      Har lite då och då genom åren fått möjlighet att köpa ett antal rullar på ett och samma bräde till mkt bra pris.
                      Genom att sälja vidare de man inte har ”nytta av” med vinst, har jag några gånger kunnat behålla en del rullar och ibland gått jämnt upp, eller i bästa fall tom gjort en liten vinst på kuppen.
                      10000c/ct ihop med den kromade 10000cl till vänster + en dito kromad 9000cl som inte syns på ct bilderna, är några exempel på detta.
                      Tycker själv att detta utan vidare kan klassas som vettiga köp.

                      Men tiden är ju oxå en icke oväsentlig faktor. På våren 1995 köpte jag ett smärre gäng olika 1500c och 2500c nya i kartong, jag gav 700:- styck för dom.
                      Jag blev så hänförd av de små skönheterna att ingen såldes vidare.
                      HSB var duktigt på krigsstigen... Kanske inte så konstigt då vi var fattiga småbarnsföräldrar, dottern skulle snart fylla 2 år, sonen var på jäsning och skulle snart födas....

                      Då 95 var dessa köp helt klart odiskutabelt total galenskap. Intellektuell varmgång rådde helt säkert innanför pannbenet....
                      Sett ur dagens perspektiv, med den prisutveckling som skett med ABU:s minstingar, framstår däremot dessa köp nu som mycket vettiga...



                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 620 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 111 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X