Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Pålandsvind, 1-2 grader kallt, så där lagom färgat vatten. Var helt hundra på att öringen skulle hälsa på. Tyvärr inte. Men får man inte fisk att fotografera så får man ta en bild på näst bästa saken.

    Kommentera


    • Jag har ett riktigt missfoster till rulle, den gjordes för någon återförsäljar kedja som inte kvalificerade sig som PD.
      6000 electric blue, 6 pinnars med ett kullager och en bussning men inget IAR och en linkapacitet på 165 0:30..
      Den rullen har inte fått se mycket vatten men ligger ändå kvar i källaren för jag har svårt att göra av med något
      även om jag vet att den aldrig kommer användas

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av comer Visa inlägg
        Pålandsvind, 1-2 grader kallt, så där lagom färgat vatten. Var helt hundra på att öringen skulle hälsa på. Tyvärr inte. Men får man inte fisk att fotografera så får man ta en bild på näst bästa saken.
        Härligt! Skönt komma ut bara misstänker jag..
        Lite kallt för min smak nu och dessutom förkyld och väntar på provsvar.

        Har beställt den där veven till min C3, har sedan tidigare röda på min Orbis.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

          Härligt! Skönt komma ut bara misstänker jag..
          Lite kallt för min smak nu och dessutom förkyld och väntar på provsvar.

          Har beställt den där veven till min C3, har sedan röda på min Orbis.
          Extremt skönt att komma ut. Tråkigt med förkylningen.
          Gillar verkligen dessa vevar. Passar bra in på 4000 rullar men även på 5000 där jag också har denna vev på nån rulle. Känns som man kan fiska med armar och händer mycket närmare kroppen med små vevar, skönt när det är så här kallt. Allt som hjälper till för att hålla värmen på fingrarna tar man tacksamt emot när man står utvadad i vattnet.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

            Extremt skönt att komma ut. Tråkigt med förkylningen.
            Gillar verkligen dessa vevar. Passar bra in på 4000 rullar men även på 5000 där jag också har denna vev på nån rulle. Känns som man kan fiska med armar och händer mycket närmare kroppen med små vevar, skönt när det är så här kallt. Allt som hjälper till för att hålla värmen på fingrarna tar man tacksamt emot när man står utvadad i vattnet.
            Endå för kallt fiska - 5 här i Sörmland. Ska bli ordentligt kallt i slutet på veckan, risk för temperatur ner mot - 20.
            Känns som det inte blir fiske på minst någon månad, troligen längre.
            Okej också en aspekt jag inte tänkt på, jag tycker det blir mer känsla med 35 mm veven.
            Fiskar nästan uteslutande bombardia och tycker känslan och kontrakten blir bättre, men mycket fisk tappar man kontra skeddrag.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

              Endå för kallt fiska - 5 här i Sörmland. Ska bli ordentligt kallt i slutet på veckan, risk för temperatur ner mot - 20.
              Känns som det inte blir fiske på minst någon månad, troligen längre.
              Okej också en aspekt jag inte tänkt på, jag tycker det blir mer känsla med 35 mm veven.
              Fiskar nästan uteslutande bombardia och tycker känslan och kontrakten blir bättre, men mycket fisk tappar man kontra skeddrag.
              Helt klart mer känsla i små vevar. Jag kör nog 90% bombarda kontra sked/wobbler till havsöring så jag har inte riktigt fått någon statistik på mer tappad fisk. Med de temperaturerna så får du ju bygga ihop några rullar till ismete och ut och fiska sen när du blivit frisk.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

                Helt klart mer känsla i små vevar. Jag kör nog 90% bombarda kontra sked/wobbler till havsöring så jag har inte riktigt fått någon statistik på mer tappad fisk. Med de temperaturerna så får du ju bygga ihop några rullar till ismete och ut och fiska sen när du blivit frisk.
                Har samma procent kontra sked, har jämfört tidigare år när jag bara fiska sked och wobbler.

                Nja aldrig förstått tjusningen med att sitta och frysa på isen.

                Förr när jag flugfiska blev det ju att binda denna årstiden. Funderar ta upp det igen, till bombardia fiskar jag uteslutande med flugor.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                  Har samma procent kontra sked, har jämfört tidigare år när jag bara fiska sked och wobbler.

                  Nja aldrig förstått tjusningen med att sitta och frysa på isen.

                  Förr när jag flugfiska blev det ju att binda denna årstiden. Funderar ta upp det igen, till bombardia fiskar jag uteslutande med flugor.

                  Binder alla mina flugor själv, men nu börjar de ta slut. Eller i alla fall favoriterna. Måste börja binda ihop ett gäng nu till öringen. Borde gjort det för längesen, men alltid skall man vara sent ute.


                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                    Väldigt sober och elegant nyans, mycket därför jag valde rullen när det begav sig.
                    Sedan var det lite coolt med dubbla utväxlingen, trots det var rätt kass och onödigt.
                    Japp, förbannat synd att det inte framgår riktigt på bilderna.
                    Drygt dock med den förhatliga och ärkefula plastkåpan över vevmuttern, är tyvärr så på alla mina C3:or.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

                      Binder alla mina flugor själv, men nu börjar de ta slut. Eller i alla fall favoriterna. Måste börja binda ihop ett gäng nu till öringen. Borde gjort det för längesen, men alltid skall man vara sent ute.

                      Jo känner igen det där att vara sent ute.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 494 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 826 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 644 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 653 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 737 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X