Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Rödknappen fick syskon ikväll. En 4500 CA

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
      Rödknappen fick syskon ikväll. En 4500 CA
      Fina rullar. Det sitter ju kullager i rödknappen och CAs galvar, och i UC modellerna sitter det lager i spolen. Passar Uc spolaxel både i längd och tjocklek. Alltså är spolaxeln ändar i rätt storlek för att passa i kullagrerna. Eller har du bytt så lagrerna sitter i spolen? Och hur har du gjort med kopparna för att allt ska lira med Uc spolaxeln?

      Ursäkta det röriga inlägget, hoppas du förstår vad jag försöker komma till :-)

      Mvh Alan

      Kommentera


      • Hittade en 5601 SZ bara ett underhandskast hemifrån mer eller mindre gratis, så nu är den genomgången och har fått min favoritvev (Predator 48mm) med en matchande tumplatta.

        SZ tumplattan fick pryda min 5501 PR Champagne tillsammans med en beastvev. Den svarta SZ veven hade kanske varit estetiskt ännu trevligare men jag tycker de är för korta (och ​ därmed osköna).




        Click image for larger version

Name:	DSC_4303.jpg
Views:	391
Size:	1,59 MB
ID:	2577264



        Click image for larger version

Name:	DSC_4304.jpg
Views:	386
Size:	1,70 MB
ID:	2577265

        Kommentera


        • Kanske inte den vackraste ambassaderuren.
          Men mycket trevlig att kasta med.
          Man kan inte klaga på kvalité n efter närmare
          40år .
          Bild från innan höstservice. Click image for larger version

Name:	IMG_20210219_200342_506.jpg
Views:	242
Size:	2,04 MB
ID:	2577516
          Senast ändrad av Tagebage; 2021-04-29, 21:33.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Tagebage Visa inlägg
            Kanske inte den vackraste ambassaderuren.
            Men mycket trevlig att kasta med.
            Man kan inte klaga på kvalité n efter närmare
            40år .
            Bild från innan höstservice.
            Hej!
            Blev det bom på bilden?

            Kommentera


            • Hejsan.

              Ja det har tydligen blivit något knas..
              Bilden syns på mobilen men ej på datorn.
              Antagligen handhavande fel från min sida.

              Det ska vara en bild på en Ultra MAG XL plus i delar för den som undrar.

              Kommentera


              • Taktiktips!

                Var i Malmö häromdagen i ett ärende, lyckades köra fel och plötsligt hade jag Sportfiskegiganten på min högra sida. Har länge tänkt besöka butiken, men det har aldrig blivit av.
                Löste mitt ärende och körde sen tillbaka till Sportfiskegiganten.
                Väl på plats i detta sportfiskets Mecka insåg jag snabbt att det säkert skulle behövas minst ett par timmar för att på riktigt kolla in ställets rejäla utbud, tid jag inte hade.

                En genomtrevlig kille i personalen undrade om jag ville ha hjälp.
                Ja shit sa jag spontant, kan du trolla fram mer tid?
                Han såg oförstående ut, så jag sa som det var att jag mest hamnat i butiken pga att jag kört fel och hade dåligt med tid, vilket kändes trist. Dessutom satt ”Hennes Majestät” och väntade på mig i bilen....
                Man skulle ju komma hit solo och ha gott om tid menade jag på.

                Ja bättre utgångsläge för besök här kan man ju ha tyckte killen i butiken, och skrattade. Japp sa jag, och högsta instans har dessutom i sedvanlig ordning hållit ett restriktivt förmaningstal om tillbehör i allmänhet och rullar i synnerhet!
                Han garvade igen och sa i självklar ton, skor!
                Ehh va?? Sa jag förvånat och säkert med en nuna liknande en fågelholk!
                Skor upprepade han självsäkert med ett brett leende.
                Jaha?? Sa jag med samma anlete.

                Vi missförstådda stackare måste alltid försöka se till att ha ett bra förhandlingsläge när det handlar om inköp till fisket, sa han.
                Och fortsatte:
                Vad brukar våra kära kvinnfolk handla mest till sig själv om inte skor?
                Jo det har du förstås rätt i sa jag. Men vad har det med saken att göra?
                Har du nån gång ifrågasatt om hon verkligen har nytta av alla sina skor, vad de har kostat, och hur många par hon köpt medan du bara har köpt ett par själv sa han. Ställ sen detta i relation till dina inköp av fiskeprylar!

                Äntligen trillade polletten ner! Fan tänkte jag förbluffad, snubben är ett jävulskt geni! Och varför i h”””””e har jag under alla år aldrig ägnat detta med alla hennes skor en tanke!! Snacka om brutal miss!
                Det var som fan sa jag spontant, nu med ett brett leende, och med dreven i skallen i full gång.
                Suveränt! Detta ska det min själ spinnas vidare på, sa jag entusiastiskt. Betalade för lite småprylar, tackade innerligt för tipset och gick ut till bilen.

                Under bilfärden hem satt jag tyst och begrundade mitt ”nya vapen” i minst 10 minuter. Tankarna skingrades först när ”Hennes Majestät” undrade vad prylarna jag köpt kostat.
                Ah det var bara skitpengar sa jag, men du, du var ju och hämtade ut två par nya skor hos Postombudet i förra veckan eller hur?
                Jo sa hon obekymrat, men de var inte så dyra, de var på extrapris.
                Ok, sa jag sammanbitet, och de du köpte för ett par månader sen, var de paren också på extrapris? De köpte jag ju för att jag behövde nya skor svarade hon mer på sin vakt och med lite ansträngd röst.
                Ok, så de paren du behövde för ett par månader, är de redan utslitna?
                Nej, hurså?
                Nä jag bara undrade eftersom du ju hämtade ut två par till i förra veckan....

                Det verkar som vi har rätt stora utgifter på skor till dig lilla hjärtat.
                Nej det tycker jag inte sa hon trotsigt, innan dess var det länge sen jag köpte skor sa hon, nu klart irriterad och på defensiven.
                Jag var nu glad som en speleman, det funkar jublade jag hejdlöst inombords!

                Ny framstöt med bibehållet pokerface: så länge sen var det väl inte, köpte inte du nåt ergonomiskt par för flera tusen nån gång i december?
                Jo men de var till att ha på jobbet, fräste hon.
                Ok, så på under ett halvår har du iaf köpt minst 5 par skor, tror det var minst ett år sen jag köpte ett par skor till mig själv.
                Jag konstaterar att du mao köper minst 10 par dojor till dig själv under samma tid som jag max köper ett par till mig själv, du tycker inte att våra skobehov går isär lite? För att inte tala om kostnaderna?
                Svaret blev tystnad.....

                Under en knapp halvtimmes bilfärd hem vann jag en jordskredsseger av sällan skådat slag!!!
                På väg från garaget tog jag upp behovet av fler rullar mm, och håll i er gott folk, denna gången sa hon inte emot!!!!! Oerhört!!!!

                Föreslår å det bestämdaste att fler testar denna taktik, och gärna rapporterar om utfallet här!


                Stort tack och all heder och vördnad till killen i butiken!!!


                Click image for larger version

Name:	3D4E8072-9CFF-48B8-A8DB-B1D497E80999.jpeg
Views:	281
Size:	1,18 MB
ID:	2577461Click image for larger version

Name:	8FE3DDBF-2E6C-46EE-AB1D-CE2FAFA70144.jpeg
Views:	277
Size:	1,07 MB
ID:	2577462

                Kommentera


                • Klockrent :-) Piscantur stercore hahaha
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

                  Kommentera


                  • Fenomenalt bra tips!
                    just nu skyller jag själv på min ömmande högeraxel och köper högervevade rullar som aldrig förr. Vill kunna sätta in mothuggen och kasta utan att bryta upp skadan hela tiden.
                    Behöver minst lika många som dom vänstervevade för att kunna täcka upp i alla situationer

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                      Fenomenalt bra tips!
                      just nu skyller jag själv på min ömmande högeraxel och köper högervevade rullar som aldrig förr. Vill kunna sätta in mothuggen och kasta utan att bryta upp skadan hela tiden.
                      Behöver minst lika många som dom vänstervevade för att kunna täcka upp i alla situationer
                      Hmm, som av en händelse har jag bry med min vänstra axel. Är enligt röntgen nåt brosk som strular. Kruxet är att jag endast har högervevade rullar, och det vill jag fortsätta med.
                      Den stora frågan i sammanhanget blir ju om ”Hennes Majestät” har koll på höger, respektive vänstervevade rullar i förhållande till min strulande axel....
                      Tror inte det, och nu ligger man ju på plus.....

                      Tror dock jag kommer att köra skovarianten så långt det går först.
                      Men axeltipset ska jag definitivt lägga på minnet för kommande behov. Tackar!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 112 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X