Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
    Fenomenalt bra tips!
    just nu skyller jag själv på min ömmande högeraxel och köper högervevade rullar som aldrig förr. Vill kunna sätta in mothuggen och kasta utan att bryta upp skadan hela tiden.
    Behöver minst lika många som dom vänstervevade för att kunna täcka upp i alla situationer
    Använder något liknande. Bröt mina armar för ett bra tag sedan och har fortfarande besvär med handlederna efter det. Så de senaste 30 + rullarna jag köpt har jag köpt pga att jag varit tvungen att växla mellan höger och vänstervevning för att inte bli trött i handlederna. Tur hon inte riktigt gjort matten på den. Undrar hur länge till jag kan köra med denna ursäkt vid inköp?

    Kommentera


    • Suveränt!!

      Blev opererad i båda armbågarna för många år sen, men de blev inte 100.
      Kära sambon minns mycket väl min stora sorg då jag helt fick lägga ner flugfiske fäktandet, och sälja min utrustning till detta pga armbågsproblemen. Hon vet också att jag kan komma hem efter ett långt fiskepass smått förstörd av värken i armbågarna, ffa den högra.

      Med utgångspunkt från herrar Reekie och comers lyckade drag med axeln respektive armar så...
      Jag är i nuläget i de lyckliga omständigheterna att kunna anföra: skor, båda armbågarna, samt vänster axel som skäl för nya inköp av rullar. Kan faktiskt inte minnas att jag någonsin haft ett bättre utgångsläge efter ungkarlslivet...
      Lutar mao åt att igen ge mig på att försöka veva med felkonstruerade Ambassadeurer där veven av outgrundlig anledning hamnat till vänster...

      Det verkar för övrigt som att detta med att lura HSB (Hon Som Bestämmer) i samband med nya inköp, har potential att kunna bli en egen mycket utförlig tråd!

      Kommentera


      • Skadorna på en medelålders manskropp kan vara enorma, nu ser man äntligen fördelarna detta medför!

        ​​​​​

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
          Suveränt!!

          Blev opererad i båda armbågarna för många år sen, men de blev inte 100.
          Kära sambon minns mycket väl min stora sorg då jag helt fick lägga ner flugfiske fäktandet, och sälja min utrustning till detta pga armbågsproblemen. Hon vet också att jag kan komma hem efter ett långt fiskepass smått förstörd av värken i armbågarna, ffa den högra.

          Med utgångspunkt från herrar Reekie och comers lyckade drag med axeln respektive armar så...
          Jag är i nuläget i de lyckliga omständigheterna att kunna anföra: skor, båda armbågarna, samt vänster axel som skäl för nya inköp av rullar. Kan faktiskt inte minnas att jag någonsin haft ett bättre utgångsläge efter ungkarlslivet...
          Lutar mao åt att igen ge mig på att försöka veva med felkonstruerade Ambassadeurer där veven av outgrundlig anledning hamnat till vänster...

          Det verkar för övrigt som att detta med att lura HSB (Hon Som Bestämmer) i samband med nya inköp, har potential att kunna bli en egen mycket utförlig tråd!
          Många vägar har man provat genom åren för att få lite medhåll när man varit "tvungen" att handla fler fiskesaker.
          Allt från olika färger, tyngder, storlekar, barnen behöver nya fiskesaker med mera, med mera. Men inget har varit så bra som att få sympati genom att använda sin utslitna kropp och få det att låta som att det är helt tvunget inköp för framtida fiske. (Alltså helt avgörande för fisket. )
          Kan du också lägga till valpögon och klämma fram en ensam tår på vänsterkinden så har du bollen i mål.

          Kommentera


          • Och för att lite hålla sig till tråden så kommer en helt random bild på en rulle som av olika orsaker och anledningar fick bo hos mig.

            Kommentera


            • Ergo grip = en liten plastbit på toppen av en otymplig topptung rulle med utstickande rattar och skruvskallar överallt :-)

              Kommentera


              • Finns tyvärr ingen plastbit i världen som kan kompensera för småflickshänder, så er hänvisar jag till småbarnsrullar från Kina :-P

                Kommentera


                • Min frökenfingrar trivs med den japanska Haganen :-)

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

                    Många vägar har man provat genom åren för att få lite medhåll när man varit "tvungen" att handla fler fiskesaker.
                    Allt från olika färger, tyngder, storlekar, barnen behöver nya fiskesaker med mera, med mera. Men inget har varit så bra som att få sympati genom att använda sin utslitna kropp och få det att låta som att det är helt tvunget inköp för framtida fiske. (Alltså helt avgörande för fisket. )
                    Kan du också lägga till valpögon och klämma fram en ensam tår på vänsterkinden så har du bollen i mål.

                    Hahaha!

                    Hade precis mer eller mindre till fullo börjat inse fördelarna med en sliten medelålders manskropp, och då slår du till med: valpögon!!.... Gärna i kombination med en tår!
                    Genialiskt i all sin enkelhet kan tyckas, men har du nåt bra tips för åstadkommande av nämnda valpögon?

                    Japp, har tillbringat en del tid framför spegeln i tappra försök men det vill sig inte, blir mest full i skratt åt mina märkliga konstlade ansiktsuttryck.... Har mao inte ens kommit till konststycket att försöka klämma fram en tår än...
                    Men du framstår ju närmast som guru i ämnet, så lite hjälp på traven vore uppskattat!

                    Bifogar bild på inneboende från vårt Danska Broderland.

                    Click image for larger version

Name:	0F4BAD07-7419-4284-BD9F-1E37E9B8908C.jpeg
Views:	527
Size:	1,21 MB
ID:	2577650

                    Kommentera


                    • Inte min annons men nått för er ambatokar kanske?

                      Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Ambassader 4500 C https://www.blocket.se/vi/96386773.htm

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 155 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X