Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Japp!

    Efter några svårt ångestladdade dagar under frakten, anlände idag mina mina hett efterlängtade skönheter!

    Det vore givetvis på förhand utsiktslöst att inför hemmets skarpsinniga högsta instans försöka ange som skäl att jag grovt sluntit på tangenterna och därmed av misstag gjort detta köp…
    Så det blev till att lura intensivt under några dagar på lämpligt strategiupplägg. Jag kom slutligen fram till att mild terror kombinerat med annat, utfört med precision och vid rätta tidpunkter, möjligen kunde vara receptet för framgång.
    En given gissning var att det ändå skulle bli ett rungande bestämt nej till inköp från högsta instans, men hoppet är ju det sista som överger en!

    Hmm, så det är bara att bryta ihop och erkänna att jag under flera dagars tid inför köpet tvingades förnedra mig å det grövsta, och spela ut hela registret.
    Fjäsk, diverse utlovanden och utfästelser, såsom ex vis att under minst tre års tid helt knipa käft beträffande Hennes Majestäts ständiga och vådligt kostsamma skoinköp, mm, mfl, etc…

    Givetvis användes i strategin även tacksamma tips från tidigare i tråden.
    Såsom ex vis jävulskt sorgsna valpögon, kombinerat med gammal sliten kropp i behov av rätt ögonfröjd under hmm, avslappningsövningar….
    I detta sammanhang konsulterades även Spotify, med påföljd att:
    ”Best Of Oliver Shanti & Friends: Circles Of Life”, (gudskelov inte alltför extremt ärkeflummig musik) spelades under flera dagar…

    Slutligen var det nog just musiken (mild terror) som fick vågskålen att tippa över åt rätt håll, och få den hårt prövade sambon att resignera och slutligen ge sitt samtycke till köpet: ”Ja köp för fan de där jävla rullarna, och sätt för helvete på nån annan musik!!!”

    Var det värt det? Tveklöst! Har redan nu suttit i flera timmar och bara beskådat och känt på dom….
    Verkar som jag ev dessutom har flytet att lådan får plats på en befintlig glashylla.

    Märkligt dock att ABU släppte 150 set till 100 års jubileet, rimligen borde ju 100 set vara självskrivet….

    Behöver det påpekas att det kommer att dröja innan högsta instans ger sitt medgivande till ytterligare rullinköp?


    Click image for larger version  Name:	ED5F4165-5A93-4E7E-A8D1-7732193C7F81.jpeg Views:	9 Size:	1,08 MB ID:	2583147Click image for larger version  Name:	84E7F655-E03F-426E-855B-297813FF6090.jpeg Views:	9 Size:	1,34 MB ID:	2583148Click image for larger version  Name:	4FB2CDCC-A6D5-4832-B297-FC5077A4161D.jpeg Views:	9 Size:	1,20 MB ID:	2583149
    Senast ändrad av Piscantur stercore; 2021-07-28, 16:17.

    Kommentera


    • Vackra! Har själv vägt fram och tillbaka men avstod ett köp.
      Det är väldigt mycket pengar, även om jag har flera hyllvärmare så är de köpa vid enskilda tillfällen och samvetet blir väl lite lurat då men ihop är det mycket pengar man lagt på rullarna.

      Tycker också det är märkligt att de ger ut 150 men troligast anledningen är väl att de tjänar 50 gånger mera på rullarna.


      Jag har några klassiska svarta CDL guldrullar och valde köpa årets också, står alla fall 21 på rullfoten och alltid något när jag avstod den fina utgåvan du innehar!


      Nästa är lär det väl dessutom dyka upp en jubileumsrulle tänker på 1952-2022.

      Kommentera


      • Nu vill jag inte på något sätt förta glädjen men är det inte bättre att lägga slantarna på något som är autentiskt typ första årsmodellen, lågt serienummer eller udda färg och en rulle som då var avsedd att fiska med? Jag kan inte smack om att samla fiskerullar men en hel del om andra samlarområden och jubileumsutgåvor och liknande betraktats där som geschäft avsett att lura på nybörjare.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
          Vackra! Har själv vägt fram och tillbaka men avstod ett köp.
          Det är väldigt mycket pengar, även om jag har flera hyllvärmare så är de köpa vid enskilda tillfällen och samvetet blir väl lite lurat då men ihop är det mycket pengar man lagt på rullarna.

          Tycker också det är märkligt att de ger ut 150 men troligast anledningen är väl att de tjänar 50 gånger mera på rullarna.


          Jag har några klassiska svarta CDL guldrullar och valde köpa årets också, står alla fall 21 på rullfoten och alltid något när jag avstod den fina utgåvan du innehar!


          Nästa är lär det väl dessutom dyka upp en jubileumsrulle tänker på 1952-2022.

          Instämmer, det är egentligen åt h-e för mkt pengar, och samvetet har fått sig en törn, men 100 års jubileum händer ju bara ett år…

          Två faktorer spelar i sammanhanget in, fick hyfsat tillbaka på skatten, och coronan har ju inte direkt medverkat till samma spendering som innan skiten slog till.

          Har också några svarta och en grå cdl sen innan, varav en är en mkt tidig. Japp, det är en hel del pengar som lagts på rullar genom åren, dock har jag i de flesta fallen köpt till bra pris, och värdeökningen på ett hyfsat antal har gjort sitt till. Så totalt sett ligger jag bra på plus om jag skulle få för mig att börja sälja.

          Hade flax, fick med ett par frimärkes marginal in lådan på glashylla, Vodka Edition fick tillfälligt flytta ut. Ska ändra om lite, bla ska vodkaflaskorna bort.

          Click image for larger version

Name:	1B49576D-5F76-4212-9905-A62F70D0C87D.jpeg
Views:	255
Size:	1,44 MB
ID:	2583159

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
            Nu vill jag inte på något sätt förta glädjen men är det inte bättre att lägga slantarna på något som är autentiskt typ första årsmodellen, lågt serienummer eller udda färg och en rulle som då var avsedd att fiska med? Jag kan inte smack om att samla fiskerullar men en hel del om andra samlarområden och jubileumsutgåvor och liknande betraktats där som geschäft avsett att lura på nybörjare.
            Har fiskat sen barnsben, och samlat på rullar i minst 35 år. Har genom åren lyckats få tag i en del udda och tidiga alster, majoriteten avsedda för fiske. Är väl inte så att man inte vill ha fler dylika, men man är ju inte utan heller.

            Visst det är mkt pengar jag lagt på setet, men med tanke på den låga utgåvan tror jag värdet över tid kommer bestå eller öka.
            Kan tillägga att jag aldrig tidigare ens varit i närheten av att lägga femsiffrigt belopp på vare sig fiske eller dito samlarobjekt.





            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

              Har fiskat sen barnsben, och samlat på rullar i minst 35 år. Har genom åren lyckats få tag i en del udda och tidiga alster, majoriteten avsedda för fiske. Är väl inte så att man inte vill ha fler dylika, men man är ju inte utan heller.

              Visst det är mkt pengar jag lagt på setet, men med tanke på den låga utgåvan tror jag värdet över tid kommer bestå eller öka.
              Kan tillägga att jag aldrig tidigare ens varit i närheten av att lägga femsiffrigt belopp på vare sig fiske eller dito samlarobjekt.
              Att priset skulle gå upp brukar inte gälla sådant som gjorts enbart för att samla på, i regel vet den som säljer speciella samlarutgåvor hur stor marknaden är och alla som då vill köpa köper och sen är efterfrågan noll. Det kan givetvis funka annorlunda inom olika samlarområden, men tillgång och efterfrågan är alltid det som styr. En sällsynt originalutgåva kommer det aldrig fler av, jubileumsutgåvor kan man prångla ut hur många som helst. Sen kan jag förstå att det finns andra värden om man tycker rullarna är snygga att ha i vitrinskåpet.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

                Att priset skulle gå upp brukar inte gälla sådant som gjorts enbart för att samla på, i regel vet den som säljer speciella samlarutgåvor hur stor marknaden är och alla som då vill köpa köper och sen är efterfrågan noll. Det kan givetvis funka annorlunda inom olika samlarområden, men tillgång och efterfrågan är alltid det som styr. En sällsynt originalutgåva kommer det aldrig fler av, jubileumsutgåvor kan man prångla ut hur många som helst. Sen kan jag förstå att det finns andra värden om man tycker rullarna är snygga att ha i vitrinskåpet.
                Tiden får utvisa detta ang 100 års utgåvan, magkänslan är att värdet åtm kommer att bestå. Kan också konstatera att det sålts några set av dessa 150 till hela världen till över ursprungspriset. Detta av privata säljare då seten mkt snabbt såldes slut hos återförsäljarna.
                Och ja, ögonfröjd på sin glashylla är de sannerligen, ffa den gröna har jag svårt att släppa blicken från.

                Kommentera


                • Ja den gröna är riktigt läcker, skulle jag köpa en amba skulle jag leta efter en grön.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                    Ja den gröna är riktigt läcker, skulle jag köpa en amba skulle jag leta efter en grön.
                    Håller med, den gröna är urläcker :-) jag skulle vilja ha en grön i 4000 modell :-)
                    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                    Flugfiske är en Livs-stil
                    2016 har jag blivit Multifrälst

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

                      Håller med, den gröna är urläcker :-) jag skulle vilja ha en grön i 4000 modell :-)
                      Ja en grön 45a är inte dum. Har några gröna 4000 sen innan. Men inte med sådana gavlar. Man kanske skulle bygga sig en??

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 112 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X