Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg
    Blev lite otålig i letandet efter en beggad (och tyckte begagnatpriserna på tradera var lite väl saftiga) så det fick bli en ny istället.

    Click image for larger version

Name:	amba6500.jpg
Views:	389
Size:	263,9 KB
ID:	2584815

    Får väl se om det blir något trim, behövs nog inte egentligen med tanke på att jag mest tänkt använda den till laxfiske i betongälv men man vet aldrig
    Förbannat tjusig!

    Krom är verkligen en ögonfröjd på Ambor! Har själv lurat länge på att se till att skaffa nån i mellan storlek, men det har trist nog inte blivit av.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg
      Blev lite otålig i letandet efter en beggad (och tyckte begagnatpriserna på tradera var lite väl saftiga) så det fick bli en ny istället.

      Click image for larger version

Name:	amba6500.jpg
Views:	389
Size:	263,9 KB
ID:	2584815

      Får väl se om det blir något trim, behövs nog inte egentligen med tanke på att jag mest tänkt använda den till laxfiske i betongälv men man vet aldrig
      Vet inte riktig vilken modell det är om 2an eller 3an men snygg är den..

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

        Förbannat tjusig!

        Krom är verkligen en ögonfröjd på Ambor! Har själv lurat länge på att se till att skaffa nån i mellan storlek, men det har trist nog inte blivit av.
        Visst är den? Riktigt rejäl är den också, 470g väger den. Trodde först den lokala butiken skrivit fel eftersom alla onlinebutiker påstår att den väger 370g men de hade nästan exakt rätt vikt på sin lapp, 465g.

        Jag hade egentligen tänkt skaffa en vänstervevad men när det bara skiljde en hundralapp mellan en Black Edition och Chrome Rocketen kändes robustheten viktigare än vilken sida veven sitter på. Hade trots allt ovanan att veva haspel med höger hand fram till nåt år sedan så jag vänjer nog om mig rätt fort.

        Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

        Vet inte riktig vilken modell det är om 2an eller 3an men snygg är den..
        Vet du vad det är som skiljer? Plockade av vevgaveln när jag kom hem och där sitter det i alla fall en 6-stiftsbroms.

        Kollade nu på sprängskissen som följde med och där står det 6500 CS Rocket Chrome 07 03. Verkar sitta Carbon Matrix broms också enligt sprängskissen (art nr. 11116906).


        Nu gäller det bara att hitta ett laxspö men gör nog en egen tråd om det för att inte smutsa ner den här tråden med off-topic.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg
          Blev lite otålig i letandet efter en beggad (och tyckte begagnatpriserna på tradera var lite väl saftiga) så det fick bli en ny istället.

          Click image for larger version

Name:	amba6500.jpg
Views:	389
Size:	263,9 KB
ID:	2584815

          Får väl se om det blir något trim, behövs nog inte egentligen med tanke på att jag mest tänkt använda den till laxfiske i betongälv men man vet aldrig

          Dem är förbaskat snygga och otroligt trevliga att fiska med!
          Har själv ett par av den Chrom modellen.
          En är vässad med ännu mer krom och lite andra godsaker.

          Kommentera


          • Här är min chrome taket.
            Kromat 60mm stjärnhjul från Mr Shimomura sitter som handsken på denna modell!

            Övrigt är min försedd med
            TG - Optimal capacity spole.
            UT keramlager
            UT bromspaket
            6,3:1 utväxling
            Kulformad linspridare al’a -60 tal
            Dubbelt lagrad evighetsskruv
            Keramisk knivbult
            Lättad mellanhjul + c-clip


            Använder den till havsöring i betongälv, vilket den är som gjord för!
            Senast ändrad av Kimmen; 2021-08-24, 18:38.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg

              Visst är den? Riktigt rejäl är den också, 470g väger den. Trodde först den lokala butiken skrivit fel eftersom alla onlinebutiker påstår att den väger 370g men de hade nästan exakt rätt vikt på sin lapp, 465g.

              Jag hade egentligen tänkt skaffa en vänstervevad men när det bara skiljde en hundralapp mellan en Black Edition och Chrome Rocketen kändes robustheten viktigare än vilken sida veven sitter på. Hade trots allt ovanan att veva haspel med höger hand fram till nåt år sedan så jag vänjer nog om mig rätt fort.



              Vet du vad det är som skiljer? Plockade av vevgaveln när jag kom hem och där sitter det i alla fall en 6-stiftsbroms.

              Kollade nu på sprängskissen som följde med och där står det 6500 CS Rocket Chrome 07 03. Verkar sitta Carbon Matrix broms också enligt sprängskissen (art nr. 11116906).


              Nu gäller det bara att hitta ett laxspö men gör nog en egen tråd om det för att inte smutsa ner den här tråden med off-topic.
              Jag har för mig att 2an var gjord för den Asiatiska marknaden, samma konfiguration fast bättre kvalitet på lager och andra delar, 3an har jag aldrig ägt så vet inte vad som skiljer den från 2an, det som gör att jag kan se att det är en 2a eller 3a är veven, den äldra hade en ful kantig knopp i hårdplast. Jag har för mig att första varianten hade rak spole, 2an fick V-spole och det finns även en variant med svart spole, kanske den med svart spole som är 3an
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2021-08-24, 19:30.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
                Här är min chrome taket.
                Kromat 60mm stjärnhjul från Mr Shimomura sitter som handsken på denna modell!

                Övrigt är min försedd med
                TG - Optimal capacity spole.
                UT keramlager
                UT bromspaket
                6,3:1 utväxling
                Kulformad linspridare al’a -60 tal
                Dubbelt lagrad evighetsskruv
                Keramisk knivbult
                Lättad mellanhjul + c-clip


                Använder den till havsöring i betongälv, vilket den är som gjord för!
                Fy för satan! Glänser mer än dollargrinet på en gammal jänkebil! Mycke putsande efter fiskepassen?

                Skämt å sido, sjukt fräsig rulle. Stjärnhjulet vart ju pricken över i:et!

                Kommentera


                • Riktigt snygg rulle det där!
                  Vilket trim upplever du gör mest skillnad? Kan tänka mig att 6.3:1 utväxlingen gör skillnad för betongfisket då jag hört att det är bra att ha rejäl fart på grejerna(vet inte om det stämmer då jag är helt ny på den här typen av fiske). Kanske blir att jag slänger in sånna drev i min också, nånting måste man ju ändra på, kan ju inte köra helt original

                  Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

                  Jag har för mig att 2an var gjord för den Asiatiska marknaden, samma konfiguration fast bättre kvalitet på lager och andra delar, 3an har jag aldrig ägt så vet inte vad som skiljer den från 2an, det som gör att jag kan se att det är en 2a eller 3a är veven, den äldra hade en ful kantig knopp i hårdplast. Jag har för mig att första varianten hade rak spole, 2an fick V-spole och det finns även en variant med svart spole, kanske den med svart spole som är 3an
                  ​​Hmm, min har en likadan vev som den Kimmen postade ovan men har silverfärgad v-spole. Kanske är en 3a ändå?

                  Kommentera


                  • Fick hem denna skönhet igår. Helt ofiskade. Finns i te en skråma på gavlarna eller stativet vad jag kan se. Kartongen är i nyskick och alla papperna finns med utan någon som helst olje fläckar eller dylikt. Påsen med oljan och verktyget är försluten.

                    Finaste exet av en äldre rulle som jag äger. Men fan vad jag blir sugen på att fiska med den :-)

                    Är det någon som vet årtal, kan det vara mitten på 80 talet?

                    Kommentera


                    • Har en likadan hemma. Den är från 80talet. Jättefin rulle.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 494 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 656 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 868 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X