Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Fick hem denna skönhet igår. Helt ofiskade. Finns i te en skråma på gavlarna eller stativet vad jag kan se. Kartongen är i nyskick och alla papperna finns med utan någon som helst olje fläckar eller dylikt. Påsen med oljan och verktyget är försluten.

    Finaste exet av en äldre rulle som jag äger. Men fan vad jag blir sugen på att fiska med den :-)

    Är det någon som vet årtal, kan det vara mitten på 80 talet?
    Fantastiskt fin!

    Sitter det IAR på den där?

    Tycker faktiskt det är lite synd att de inte använder sån svart färg på Rocket Black Edition, hade varit så mycket snyggare. Tycker färgen de använder på BE i nuläget är för matt, den får rullen att se lite plastig ut.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg

      Fantastiskt fin!

      Sitter det IAR på den där?

      Tycker faktiskt det är lite synd att de inte använder sån svart färg på Rocket Black Edition, hade varit så mycket snyggare. Tycker färgen de använder på BE i nuläget är för matt, den får rullen att se lite plastig ut.
      Det tror jag inte. Antingen så sitter det en plastbusstning eller ett kullager där IARn sitter på de nya rullarna.

      Det som är fult förutom den matta färgen är det stora vita trycket på gavlarna på BE. Fattar inte varför man har valt att förstöra utseendet på BEn.

      Dom äldre rullarna har beteckningen stansat i gavlarna vilket är mycket vackrare.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg

        Fantastiskt fin!

        Sitter det IAR på den där?

        Tycker faktiskt det är lite synd att de inte använder sån svart färg på Rocket Black Edition, hade varit så mycket snyggare. Tycker färgen de använder på BE i nuläget är för matt, den får rullen att se lite plastig ut.
        Det är ingen ultracast så ingen IAR på den.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
          Fick hem denna skönhet igår. Helt ofiskade. Finns i te en skråma på gavlarna eller stativet vad jag kan se. Kartongen är i nyskick och alla papperna finns med utan någon som helst olje fläckar eller dylikt. Påsen med oljan och verktyget är försluten.

          Finaste exet av en äldre rulle som jag äger. Men fan vad jag blir sugen på att fiska med den :-)

          Är det någon som vet årtal, kan det vara mitten på 80 talet?
          Grattis!

          Fan vad fin den är!
          Det hör ju inte till vanligheterna direkt att komma över en äldre eller udda rulle som är mint med kartong och allt, så det är verkligen tillfällen man minns!!

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
            Här är min chrome taket.
            Kromat 60mm stjärnhjul från Mr Shimomura sitter som handsken på denna modell!

            Övrigt är min försedd med
            TG - Optimal capacity spole.
            UT keramlager
            UT bromspaket
            6,3:1 utväxling
            Kulformad linspridare al’a -60 tal
            Dubbelt lagrad evighetsskruv
            Keramisk knivbult
            Lättad mellanhjul + c-clip


            Använder den till havsöring i betongälv, vilket den är som gjord för!
            Verkligen tjusigt med stjärnhjulet, och smakfullt som tusan med den klassiska ”linspridarmagen”!!

            Kommentera


            • Mer krom.

              Hakar på kromtåget med lite andra storlekar.

              ProMax 1600, 3500CA, 7500C3, samt 9 och 10000CL.
              Är av outgrundlig anledning mest förtjust i den lilla ProMaxen, och den stora 10:an. Antar att det har med proportionerna att göra, ffa på 10:an.

              Finns för ev hugade två 75C3 på Tradera för tillfället, en sliten från Svängsta, upplagd som 7000 C3 (Footly).

              Och en som ser typ ny ut, (wobleren) men den är en ”bastard” härstammande från Omoto fabriken. Samma säljare har för övrigt även en förbannat tjusig 7001 HS i kartong, som väl får betecknas som en ”mildare bastard variant”. Kolla gärna på bilden med klisterlappen under rullfoten…


              Click image for larger version  Name:	58B19D3D-CD3A-43AB-A11D-9A7CF167ED7E.jpeg Views:	0 Size:	1,40 MB ID:	2584924Click image for larger version  Name:	1E3BA0DE-F7B8-40EA-957C-8C58610D161A.jpeg Views:	0 Size:	1,20 MB ID:	2584925

              Kommentera


              • Det är nåt med det där guldfärgade hovleverantörsmärket mot den kromade ytan som är svårt tilltalande.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                  Det är nåt med det där guldfärgade hovleverantörsmärket mot den kromade ytan som är svårt tilltalande.
                  Japp!

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg
                    Riktigt snygg rulle det där!
                    Vilket trim upplever du gör mest skillnad? Kan tänka mig att 6.3:1 utväxlingen gör skillnad för betongfisket då jag hört att det är bra att ha rejäl fart på grejerna(vet inte om det stämmer då jag är helt ny på den här typen av fiske). Kanske blir att jag slänger in sånna drev i min också, nånting måste man ju ändra på, kan ju inte köra helt original



                    ​​Hmm, min har en likadan vev som den Kimmen postade ovan men har silverfärgad v-spole. Kanske är en 3a ändå?

                    Störst skillnad för kastandet gör spolen & lagringarna.
                    Bäst skillnad för fiske gör den högre utväxlingen, i alla mina 6500 jag använder för älv-fiske har jag bytt till 6,3:1.
                    Mängden Lina per vevtag är väsentlig när man kastar 1000 kast per dag vilket man ofta gör vid betongfiske!

                    Kommentera


                    • Har inhandlat denna ambassadeur ultra mag 1 av en trevlig herre som lagt ut den på blocket.
                      Helt ny och oanvänd och ligger kvar i sin originalkartong från -82.
                      Men nu ska det bli ändring på det, ska gifta ihop den med ett G loomis spö och köra lite cranks för abborre är tanken.


                      Click image for larger version

Name:	021.JPG
Views:	365
Size:	526,7 KB
ID:	2585136Click image for larger version

Name:	020.JPG
Views:	335
Size:	450,7 KB
ID:	2585137

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 112 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X