Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
    Har inhandlat denna ambassadeur ultra mag 1 av en trevlig herre som lagt ut den på blocket.
    Helt ny och oanvänd och ligger kvar i sin originalkartong från -82.
    Men nu ska det bli ändring på det, ska gifta ihop den med ett G loomis spö och köra lite cranks för abborre är tanken.


    Click image for larger version

Name:	021.JPG
Views:	367
Size:	526,7 KB
ID:	2585136Click image for larger version

Name:	020.JPG
Views:	337
Size:	450,7 KB
ID:	2585137
    Jäkla vacker rulle måste jag säga. Har själv varit sugen på en sådan. Berätta gärna hur den känns att fiska med. Kul att du ska köra borre med den. Då får man verkligen reda på hur bra dem kastar :-)

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

      Jäkla vacker rulle måste jag säga. Har själv varit sugen på en sådan. Berätta gärna hur den känns att fiska med. Kul att du ska köra borre med den. Då får man verkligen reda på hur bra dem kastar :-)
      Tack Alman

      Har monterat den på crankspöt istället för den revo mgx som satt där innan.
      Ballansen upplevs mycket bättre med denna och den ligger betydligt bättre i handen med sin något högre profil.
      ​​​​​​Det enda som möjligen kommer bli ett hinder är den smala spoolen, min tumme går knappast ner där för att kunna bromsa vid nedslaget men har ingen lina på nu så är svårt att uttala sig om.
      Kommer fylla den nästan till kanten med tunn flätlina så blir säkert bra.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

        Tack Alman

        Har monterat den på crankspöt istället för den revo mgx som satt där innan.
        Ballansen upplevs mycket bättre med denna och den ligger betydligt bättre i handen med sin något högre profil.
        ​​​​​​Det enda som möjligen kommer bli ett hinder är den smala spoolen, min tumme går knappast ner där för att kunna bromsa vid nedslaget men har ingen lina på nu så är svårt att uttala sig om.
        Kommer fylla den nästan till kanten med tunn flätlina så blir säkert bra.
        Du får slipa ner kanterna på tummen så den passar spolen :-)

        Uppdatera gärna hur den kastar, fiskar och känns.

        Kommentera


        • Haha bra nödlösning, men förhoppningsvis kommer lina på spolen lösa saken.
          Även veven kommer bytas ut mot den klassiska -70 tals veven med den platta knoppen.

          ​​​​​​Recension kommer självklart senare.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
            Haha bra nödlösning, men förhoppningsvis kommer lina på spolen lösa saken.
            Även veven kommer bytas ut mot den klassiska -70 tals veven med den platta knoppen.

            ​​​​​​Recension kommer självklart senare.
            Om du vill sälja veven så hojta till :-)

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

              Om du vill sälja veven så hojta till :-)
              Lägg ett bud så kan vi säkert lösa det :-)

              Kommentera


              • Fick denna rulle av en kompis. Den såg nästintill oanvänd ut så jag bockade och tog emot den. Servade den och tänkte prova köra borre med den. Är den någon som har liknande rulle som kört borre med den, och funkar det? Eller är dom helt värdelösa?
                Bifogade filer

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                  Fick denna rulle av en kompis. Den såg nästintill oanvänd ut så jag bockade och tog emot den. Servade den och tänkte prova köra borre med den. Är den någon som har liknande rulle som kört borre med den, och funkar det? Eller är dom helt värdelösa?
                  Är det en rulle ? Ser mest ut som en kaffekvarn har hängt upp och ner någonstans.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

                    Är det en rulle ? Ser mest ut som en kaffekvarn har hängt upp och ner någonstans.
                    Hahaha jo det har du rätt i men en ganska len kaffekvarn måste jag säga. Blev ganska förvånad över hur mjukt och fint den malde. Jag får väl bli den "första" här på vår tråd med att prova fiska borre med en cardinal kaffekvarn ;-)

                    Kommentera


                    • Fick tag i en lite förbryllande Amba, som jag hoppas ni kan hjälpa mig med att reda ut lite kring.
                      Rullfotsnr: 990403

                      Modell och storleksmässigt ser den ut att vare en 4600 C3, men den saknar 4600 beteckning och IAR.
                      Vidare så har den annan linangivelse än 46C.
                      Predatorveven och stjärnhjulet etc är jag skyldig till, den hade innan samma trista vev och stjärnhjul etc som 46C Gunnar och 55-C3 som är med på bilderna som jämförelse.

                      Tacksam för input som kan bena ut lite om den.

                      Edit:
                      Är ffa intresserad av att veta om stativet som jag misstänker är av mässing, verkligen är det, då jag lurar på att använda det till ett bygge till tungt fiske.


                      Click image for larger version  Name:	72AB0673-9E88-4788-AE28-B7ABB7198681.jpeg Views:	0 Size:	1,23 MB ID:	2585318Click image for larger version  Name:	1077C321-C52E-4E3B-92A6-ABF8DADA1184.jpeg Views:	0 Size:	1,18 MB ID:	2585319Click image for larger version  Name:	443D4A65-7402-416E-AE41-CB6F97F73F0F.jpeg Views:	0 Size:	1,15 MB ID:	2585320Click image for larger version  Name:	B9422CDC-C0C6-4E75-AF17-0A4729572D4F.jpeg Views:	0 Size:	1,14 MB ID:	2585321Click image for larger version  Name:	3033B202-D307-48C5-9DB9-05747AFED9F2.jpeg Views:	0 Size:	768,0 KB ID:	2585322

                      Senast ändrad av Piscantur stercore; 2021-08-31, 16:57.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 826 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 642 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 652 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 674 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X