Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Vill också ha :-) Hur är det att köra borre med högervevat, kör du mest crank eller går det att jerka och jigga med högervevat?
    Jag kör endast crank med denna setupen, spöt som är väldigt långsamt i auktionen är inget jag vill jerka med.
    Jiggar gör jag med både höger och vänster men är nog väldigt individuellt vad som känns bäst.
    ​​​​​

    Kommentera


    • Fick dåligt samvete av att rullen legat på hyllan i ett år. Har lite svårt för de små vevarna så drog på en powervev istället. Återstår bara att hitta ett spö också men lutar åt svartzonker signature 140g

      Click image for larger version

Name:	4AF8EA8A-7E6F-421D-8089-2F314DC844BC.jpeg
Views:	226
Size:	1,45 MB
ID:	2586276

      Bifogade filer

      Kommentera


      • Nu är jag ingen samlare direkt men kan någon tala om för mig varför denna rulle är värd så mycket? Jag förstår att 6000 i detta utförande är ganska ovanliga men känns som ett galet högt pris, eller?
        Bifogade filer

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
          Nu är jag ingen samlare direkt men kan någon tala om för mig varför denna rulle är värd så mycket? Jag förstår att 6000 i detta utförande är ganska ovanliga men känns som ett galet högt pris, eller?
          Det är fight mellan två personer ser det ut som. Då kan det stick iväg rejält

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg

            Det är fight mellan två personer ser det ut som. Då kan det stick iväg rejält
            Väntar på en fin gammal 7000 med kartong. Undrar om man kanske ska lägga ut den på tradera med internationella budgivare :-)

            Kommentera


            • Kanske läge att plocka fram min Svarta 5001C igen med Originalkartong :-) och lägga ut :-) haha
              Men den byter jag hellre bort :-)
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                Behövs trim på dom rullarna eller kan man köra tex borre med rengjorda lager och en droppe yellow rocket fuel?
                Visst funkar den till borre lite beroende på vilka beten man kör och linval osv. Skippa små balsawobblers på 2 g så är det inga problem. Fiska in rullen ordentligt bara. Tycker alla mina ambassadeurer blir bättre ju mer jag fiskar med dom. Dock är det kul med trim. Jag tycker rullarna helt klart blir bättre när det gäller lättare beten. Men det är ju tyvärr inte gratis med trim. Rullen är ju den minsta kostnaden när man trimmar...

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
                  Kanske läge att plocka fram min Svarta 5001C igen med Originalkartong :-) och lägga ut :-) haha
                  Men den byter jag hellre bort :-)
                  Vad vill du byta emot :-)

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av RichardO Visa inlägg

                    Visst funkar den till borre lite beroende på vilka beten man kör och linval osv. Skippa små balsawobblers på 2 g så är det inga problem. Fiska in rullen ordentligt bara. Tycker alla mina ambassadeurer blir bättre ju mer jag fiskar med dom. Dock är det kul med trim. Jag tycker rullarna helt klart blir bättre när det gäller lättare beten. Men det är ju tyvärr inte gratis med trim. Rullen är ju den minsta kostnaden när man trimmar...
                    Låter bra det. Tänkte köra sufix 0.15 och betesvikt på ca 7 gram och uppåt. Kör nog ett tag utan trim så får vi se om det blir trim i framtiden.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                      Låter bra det. Tänkte köra sufix 0.15 och betesvikt på ca 7 gram och uppåt. Kör nog ett tag utan trim så får vi se om det blir trim i framtiden.
                      Låter bra! Vilket spö tänkte du montera rullen på?? Det är ju en minst sagt viktig parameter gällande hur stabilt/långt/precisionsmässigt man kastar..

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 153 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X