Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Är det denna enkelvev (powervev) vev du pratar om? Click image for larger version

Name:	Screenshot_20210924-200930_Samsung Internet.jpg
Views:	406
Size:	316,8 KB
ID:	2586938

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
      Är det denna enkelvev (powervev) vev du pratar om? Click image for larger version  Name:	Screenshot_20210924-200930_Samsung Internet.jpg Views:	0 Size:	316,8 KB ID:	2586938
      Ja precis. Den och även veven enligt bild är för feta. Eftersom jag drog på ett vanligt rakt stjärnhjul nu så skulle jag vilja komma åt original kromad mässing som är något tunnare.

      Känner mig inte så sugen på köpa ny vev för 600kr eller vad de nu ligger på

      Click image for larger version  Name:	AEC957C5-980E-49E6-806E-A7ECDB8C5B3C.jpeg Views:	0 Size:	2,51 MB ID:	2586941

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg

        Ja precis. Den och även veven enligt bild är för feta. Eftersom jag drog på ett vanligt rakt stjärnhjul nu så skulle jag vilja komma åt original kromad mässing som är något tunnare.

        Känner mig inte så sugen på köpa ny vev för 600kr eller vad de nu ligger på

        Click image for larger version Name:	AEC957C5-980E-49E6-806E-A7ECDB8C5B3C.jpeg Views:	0 Size:	2,51 MB ID:	2586941
        Den veven på bild är väl billigare? typ 200:- https://www.kurre.fi/sv/spinnfiske/a...del/p/1131003/

        Däremot är den bockade powerhandle ca. dubbelt så dyr https://www.kurre.fi/sv/spinnfiske/a...del/p/1365846/

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av dndyols Visa inlägg

          Den veven på bild är väl billigare? typ 200:- https://www.kurre.fi/sv/spinnfiske/a...del/p/1131003/

          Däremot är den bockade powerhandle ca. dubbelt så dyr https://www.kurre.fi/sv/spinnfiske/a...del/p/1365846/

          Visst borde den veven funka Alman ? https://www.kurre.fi/sv/spinnfiske/a...del/p/1131003/
          Verkar inte va exakt den jag har eftersom i mitten så ser det ut att vara smalare right ?

          Kommentera


          • Den veven kommer funka, kör den på flera rullar. Jäkligt bra pris på den med, man får inte ens en begagnad för det priset.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg


              Visst borde den veven funka Alman ? https://www.kurre.fi/sv/spinnfiske/a...del/p/1131003/
              Verkar inte va exakt den jag har eftersom i mitten så ser det ut att vara smalare right ?
              Sorry för sent svar. Som Reekie redan har skrivit så ska den passa. Annars är det något som är galet och inte är det veven :-)

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av dndyols Visa inlägg

                Den veven på bild är väl billigare? typ 200:- https://www.kurre.fi/sv/spinnfiske/a...del/p/1131003/

                Däremot är den bockade powerhandle ca. dubbelt så dyr https://www.kurre.fi/sv/spinnfiske/a...del/p/1365846/
                Bra tips och pris, tackar!

                Har precis beställt två raka.

                Edit: gick för den ev intresserade på 518:- Sek inkl frakt, varav frakten var på ca hundringen.
                Senast ändrad av Piscantur stercore; 2021-09-28, 17:46.

                Kommentera


                • Var på en liten loppis idag, ibland har man flax:

                  Fick span på en blå 7000 i fint skick, men det var en som hann före mig som greppade den och började veva.
                  Veven gick runt men inte spolen, och så ”tickade” det välbekant när han vevade.
                  Snubben före mig menade till säljaren på att rullen var defekt, varpå säljaren också testade att veva, och kom till samma slutsats….
                  Efter en del diskuterande om priset var det nere på en hundralapp, så jag var övertygad att den då skulle bli såld, och började så smått dra iväg.
                  Då hör jag till min stora förvåning snubben säga att det säkert skulle kosta en smärre förmögenhet att få den fixad, och att han därför avstod.
                  Snabbt som ögat var jag framme och lade vantarna på rullen, och sa att jag var beredd att ge den en chans för en hundring. Och så blev det!

                  Nu var det inte mkt till chansning, slirbromsen var intill veven, på väg därifrån drog jag åt den, och vips så försvann tickandet och spolen gick runt….
                  Den ser helt ofiskad ut!

                  Click image for larger version

Name:	9604EA4A-9558-4E91-8F61-917981D57E19.jpeg
Views:	278
Size:	1 006,0 KB
ID:	2587460

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
                    Var på en liten loppis idag, ibland har man flax:

                    Fick span på en blå 7000 i fint skick, men det var en som hann före mig som greppade den och började veva.
                    Veven gick runt men inte spolen, och så ”tickade” det välbekant när han vevade.
                    Snubben före mig menade till säljaren på att rullen var defekt, varpå säljaren också testade att veva, och kom till samma slutsats….
                    Efter en del diskuterande om priset var det nere på en hundralapp, så jag var övertygad att den då skulle bli såld, och började så smått dra iväg.
                    Då hör jag till min stora förvåning snubben säga att det säkert skulle kosta en smärre förmögenhet att få den fixad, och att han därför avstod.
                    Snabbt som ögat var jag framme och lade vantarna på rullen, och sa att jag var beredd att ge den en chans för en hundring. Och så blev det!

                    Nu var det inte mkt till chansning, slirbromsen var intill veven, på väg därifrån drog jag åt den, och vips så försvann tickandet och spolen gick runt….
                    Den ser helt ofiskad ut!

                    Click image for larger version

Name:	9604EA4A-9558-4E91-8F61-917981D57E19.jpeg
Views:	278
Size:	1 006,0 KB
ID:	2587460
                    Grymt bra affär, och lika bra dom där två håller sig till haspelrulle. Förmodligen hade den hamnat på ett haspelspö med rullen hängandes under så han fortsatt kunde veva med vänsterhanden :-D

                    Kommentera


                    • Vilket fynd!!!
                      Fin blå 7000

                      Varför kommer man själv aldrig över sånna där fynd :-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 112 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X