Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Har varit hemma med feber efter andra sprutan idag så det blev mek å service på lite av rullarna.

    så får skylla på febern febern, men satte på kullagrat dubbelvev och bokat stjärnhjul med fel färg på en av 2500 rullarna, aningen för stort för den med vi får se om det går att använda. Men lite fula ankungen över den..

    Funkar det inte får den åka över på en 4500 raket.

    Bifogade filer

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Teliafelia Visa inlägg
      Har varit hemma med feber efter andra sprutan idag så det blev mek å service på lite av rullarna.

      så får skylla på febern febern, men satte på kullagrat dubbelvev och bokat stjärnhjul med fel färg på en av 2500 rullarna, aningen för stort för den med vi får se om det går att använda. Men lite fula ankungen över den..

      Funkar det inte får den åka över på en 4500 raket.
      Är det Avails 60 spole? :-)

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Solhagen Visa inlägg

        Är det Avails 60 spole? :-)
        Japp. Avail dubbellagrade evighetsskruv,lättad linförare,lager,lagrat mellanhjul, dubbelvev kullagrad.

        Vill hemskt gärna lägga beställning på deras offset stativ också men ska fundera på vad jag mer villhöver innan en beställning från japaneserna.

        har deras grunda spole i silver också men inte provat än.
        har fått för mig att den "blir över" lite, har ju två 1500 som jag använder till det lättaste fisket.

        Och nu är sportfiskebodens kitt på ingång.
        Får se vilken man använder sen.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

          Jo dom kostar. Sammanlagt har rullen med trim kostat mig 3600 kr. Med då fick jag rullen för ynka 960 kr med frakt. Annars hade jag antagligen legat på det dubbla.

          Ska bli jävligt kul att få prova rullen. Har aldrig kastat med en 2500 :-)
          Låter väldigt bra!
          En annan som har längre till fiskevatten har tjyvtränat på gräsmattan och testat lite olika kastvikter, det är ju kämpigt att man har så lätt för att snöa in på vissa saker.. fick hämtat en tidig julklapp till mig själv.
          Click image for larger version

Name:	511AFD10-0650-45AB-8829-BC7BACD7248D.jpeg
Views:	472
Size:	2,77 MB
ID:	2588364

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Solhagen Visa inlägg

            Låter väldigt bra!
            En annan som har längre till fiskevatten har tjyvtränat på gräsmattan och testat lite olika kastvikter, det är ju kämpigt att man har så lätt för att snöa in på vissa saker.. fick hämtat en tidig julklapp till mig själv.
            Click image for larger version

Name:	511AFD10-0650-45AB-8829-BC7BACD7248D.jpeg
Views:	472
Size:	2,77 MB
ID:	2588364
            Är det ett spö fodral? Du får gärna ta bild på det som ligger i :-)

            Kommentera


            • Beställde min första ambassadeur och är taggad på att få hem den. En högervevad svartzonker med ut pike kitt från sportfiskeboden blev det.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg
                Beställde min första ambassadeur och är taggad på att få hem den. En högervevad svartzonker med ut pike kitt från sportfiskeboden blev det.
                Har en liknande fast med recordspole och kullagrat allt samt keramisk knivbult :-)

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                  Har en liknande fast med recordspole och kullagrat allt samt keramisk knivbult :-)
                  Fränt! Jag valde glidlager pga noll till inget underhåll och enligt förslag från handlarn så skulle det funka lika bra med lite tyngre beten.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg

                    Fränt! Jag valde glidlager pga noll till inget underhåll och enligt förslag från handlarn så skulle det funka lika bra med lite tyngre beten.
                    Jag hade också UTs bronsbusningar i min VC Pike med UT Pike trimkitt. Kastade fint, lät ingenting och kändes mjukare än kullager överlag. Problemet kom när jag skulle rengöra dom. Går inte att få ut fanskapet. Åkte till sportfiskeboden efter jag nästan pajade spolen och bad dom ta ut skiten.

                    Man behöver rengöra dom i aceton lite då och då men det är omöjligt eftersom dom sitter skit tight i spolen.
                    Senast ändrad av Alman; 2021-10-14, 19:18.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                      Jag hade också UTs bronsbusningar i min VC Pike med UT Pike trimkitt. Kastade fint, lät ingenting och kändes mjukare än kullager överlag. Problemet kom när jag skulle rengöra dom. Går inte att få ut fanskapet. Åkte till sportfiskeboden efter jag nästan pajade spolen och bad dom ta ut skiten.

                      Man behöver rengöra dom i aceton lite då och då men det är omöjligt eftersom dom sitter skit tight i spolen.
                      Praktiskt då är det ju bara droppa några droppar olja emellanåt och köra :-)
                      Bussningar är smidigt vid tyngre beten.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 112 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X