Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 55 år emellan dessa rullar!

    Bifogade filer

    Kommentera


    • Införskaffat en bättre begagnad 5600 C5 Mag-X. Blev lite förvånad när jag öppnade upp den och det satt 2-pin utan några vikter men eftersom jag ändå tänk slänga in en 6-pin gör det inte så mycket. I och med bytet från 2 till 6-pin behöver jag ju ny drevsats också. Kanske bara köper 6.3:1 till min Chrome Rocket och tar originaldreven från den till den här.

      Click image for larger version  Name:	magtrax.jpg Views:	0 Size:	391,2 KB ID:	2588779

      Hade också tänkt slänga i en ny spole, någon här som testat den nyare recordspolen med Magtrax? Den nya C3/C4-spolen ska ju funka med Magtrax men inte läst något om recordspolen.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg
        Införskaffat en bättre begagnad 5600 C5 Mag-X. Blev lite förvånad när jag öppnade upp den och det satt 2-pin utan några vikter men eftersom jag ändå tänk slänga in en 6-pin gör det inte så mycket. I och med bytet från 2 till 6-pin behöver jag ju ny drevsats också. Kanske bara köper 6.3:1 till min Chrome Rocket och tar originaldreven från den till den här.

        Click image for larger version Name:	magtrax.jpg Views:	0 Size:	391,2 KB ID:	2588779

        Hade också tänkt slänga i en ny spole, någon här som testat den nyare recordspolen med Magtrax? Den nya C3/C4-spolen ska ju funka med Magtrax men inte läst något om recordspolen.
        Helt onödigt att byta till 6stift i den. Då förlorar du lite vitsen med magneten. Då bromsar den för mycket. Record spolen kommer fungera. Frågan är dock om du förlorar lite bromsverkan? Men med både 2stift och magnet har du bromsverkan så det räcker och blir över ändå.

        Kommentera


        • Alla Ambor jag har där har jag tagit bort samtliga bromsvikter då jag har magnetbroms :-)
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

            Helt onödigt att byta till 6stift i den. Då förlorar du lite vitsen med magneten. Då bromsar den för mycket. Record spolen kommer fungera. Frågan är dock om du förlorar lite bromsverkan? Men med både 2stift och magnet har du bromsverkan så det räcker och blir över ändå.
            Hmm, blir det verkligen för mycket broms med 6-stift, även om man bara kör en eller två vikter? I och för sig tappar man väl lite poängen med 6-stift då så kanske får testa med 2-stiftaren till att börja med. Sedan går det ju alltid att testa att sätta på vevgaveln från min Chromerocket + spole med 6-stift från annan rulle och se vad som känns bäst.

            Om det är någon här som har några 2-stiftsvikter över så köper jag gärna. Annars får jag beställa från Abu men slipper helst deras frakt+postförskott.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg
              Införskaffat en bättre begagnad 5600 C5 Mag-X. Blev lite förvånad när jag öppnade upp den och det satt 2-pin utan några vikter men eftersom jag ändå tänk slänga in en 6-pin gör det inte så mycket. I och med bytet från 2 till 6-pin behöver jag ju ny drevsats också. Kanske bara köper 6.3:1 till min Chrome Rocket och tar originaldreven från den till den här.

              Click image for larger version Name:	magtrax.jpg Views:	0 Size:	391,2 KB ID:	2588779

              Hade också tänkt slänga i en ny spole, någon här som testat den nyare recordspolen med Magtrax? Den nya C3/C4-spolen ska ju funka med Magtrax men inte läst något om recordspolen.
              Aktiverar du båda bromsarna lär du inte kasta särskilt långt, dock lär skatbo bli nästan omöjliga, ända anledningen jag personligen ser med att sätta dit 6 pinnars är om du inte ska använda Mag-bromsen alls, annars klarar du dig utmärkt helt utan c-vikter

              Kommentera


              • Fick tag på denna "skönheten". Vet att dom är sällsynta och eftertraktade i Japan och att det sitter ett lager och ett glidlager som går att byta ut. Gjordes endast under ett år tror jag.Tror storleken på lagrerna är detsamma som i 2500 rullarna. Finns även trimspolar från avail till dessa rullar. Tyvärr är dom slut för tillfället. Har tittat lite på ritningar och innanmätet liknar 1500 och 2500 rullarnas.

                Ful som stryk men är det någon som vet något mer om dessa rullar får ni gärna berätta mer.

                Kommentera


                • Hej. Skickar bild på min favorit. 5500C Sunset Orange RNC spole,keramisk knivbult, i övrigt original bortsett från veven
                  Bifogade filer

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av rutilus rutilus Visa inlägg
                    Hej. Skickar bild på min favorit. 5500C Sunset Orange RNC spole,keramisk knivbult, i övrigt original bortsett från veven
                    Fin rulle. Har en liknande som jag har byggt ihop med sunset orange gavlar. Men svampisarna är inte original väl :-)

                    Kommentera


                    • Jo dom är original. Tillverkad 2002. Tror att det är en tidig variant. Finns med vanliga skruvar oxså

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 153 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X