Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Så, uppdaterad med Chromat mässingstativ, Chromad Bottenplatta och Backspärr, Nytt tumstöd :-)

    Nu är jag riktigt nöjd, skall kolla runt lite på Vevar, men denna är såååå skön så vet inte om jag vill ta bort den :-)
    Kanske inte den vackraste veven men det är inte beastveven heller som jag har på en del rullar. Ibland är det viktigare med känslan en utseende när man fiskar :-)

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
      Så, uppdaterad med Chromat mässingstativ, Chromad Bottenplatta och Backspärr, Nytt tumstöd :-)

      Nu är jag riktigt nöjd, skall kolla runt lite på Vevar, men denna är såååå skön så vet inte om jag vill ta bort den :-)
      Denna availvev ihop med daiwas korkknoppar är svårslagen både ergonomiskt och utseendemässigt.

      https://japantackle.com/tuning-parts...ug0000050.html

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

        Denna availvev ihop med daiwas korkknoppar är svårslagen både ergonomiskt och utseendemässigt.

        https://japantackle.com/tuning-parts...ug0000050.html
        Har bestämt mig för att testa en chromad powervev som jag nu beställt :-)
        Skall ju bara ha Rullen till mitt Laxfiske, typ 3-4 ggr om året. Men förhoppningsvis skall det bli fler gånger :-)
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • Köpt min andra ambassadeur nu på kort tid, men har inte postat bild på min första inser jag ens. Ska gå ut i solen imorgon och ta några bilder.
          Den andra jag beställt hem nu är en japansk 5500 cs rocket som är blå/grå. Om jag vill ha en annan, grundare spole till den vart vänder jag mig då till? Sportfiskeboden hade inga 5000-spolar, är det avail då eller finns det flera? Samt, ska jag trimma den eller låta den gå standard en stund?

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg
            Köpt min andra ambassadeur nu på kort tid, men har inte postat bild på min första inser jag ens. Ska gå ut i solen imorgon och ta några bilder.
            Den andra jag beställt hem nu är en japansk 5500 cs rocket som är blå/grå. Om jag vill ha en annan, grundare spole till den vart vänder jag mig då till? Sportfiskeboden hade inga 5000-spolar, är det avail då eller finns det flera? Samt, ska jag trimma den eller låta den gå standard en stund?
            Köp en Recordspole av Abu, färgmässigt låter det som en match, annars har Abu en Guldfärgad grundare spole oxå :-)
            Annars som du säger, Avail
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

            Kommentera


            • Kan jag bara beställa en sån direkt från Abu? Det låter isåfall enklast ifall det finns i Svängsta.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

                Köp en Recordspole av Abu, färgmässigt låter det som en match, annars har Abu en Guldfärgad grundare spole oxå :-)
                Annars som du säger, Avail
                Jag har en Recordspole på en sån japan-raket. I princip spot on gällande färgmatchningen.
                Kasta dit ett dubbellagrat mellandrev och evighetsskruv, tvätta ur allt och så dit med en kromad 17-linspridare från Avail sp har du en riktiga smygare.
                Bild på min ett par sidor tillbaka.
                //Stefan.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg
                  Kan jag bara beställa en sån direkt från Abu? Det låter isåfall enklast ifall det finns i Svängsta.
                  Ring Arne på Abu 045488070
                  Han hjälper dig, fast att han låter lite seg :-)
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg
                    Köpt min andra ambassadeur nu på kort tid, men har inte postat bild på min första inser jag ens. Ska gå ut i solen imorgon och ta några bilder.
                    Den andra jag beställt hem nu är en japansk 5500 cs rocket som är blå/grå. Om jag vill ha en annan, grundare spole till den vart vänder jag mig då till? Sportfiskeboden hade inga 5000-spolar, är det avail då eller finns det flera? Samt, ska jag trimma den eller låta den gå standard en stund?
                    Jag kör recordspole på min japanska 6501 rocket, och som tidigare nämnts passar den grymt bra färgmässigt.
                    Den blåa ut spolen blir mest urk på dom flesta rullar. Sen beror det lite på användningsområde ifall du ska trimma något mera, i dom flesta fallen blir trim överflödigt.

                    Kommentera


                    • Click image for larger version

Name:	3KyVKP0.jpg
Views:	315
Size:	583,9 KB
ID:	2591041Click image for larger version

Name:	yPiDSB5.jpg
Views:	335
Size:	772,3 KB
ID:	2591040
                      Jag ringde till Abu och pratade. Ska fundera lite men tror det landar på en uppsättning kullagrade mellandrev, fullt kullagrade linförare och en recordspole.
                      jag passade också på att ta ett par bilder på min amba som är hemma.
                      Premiärturen blir imorgon, ska testa den på några olika spön och se vad jag gillar mest. På bilderna är den monterad på en Daiwa prorex xr 8’6” 150gr.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 620 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 107 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X