Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ska du använda den rulle till gäddfiske med beten runt 100g så skulle jag säga att kullagrat mellandrev och kullagrad linförare är lite onödigt. Är kul att trimma men med det betesvikterna kommer du inte märka någon större skillnad jämfört med en standardrulle som är smörjd på rätt sätt.
    Men som sagt kul att trimma är det ju…

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg
      Ska du använda den rulle till gäddfiske med beten runt 100g så skulle jag säga att kullagrat mellandrev och kullagrad linförare är lite onödigt. Är kul att trimma men med det betesvikterna kommer du inte märka någon större skillnad jämfört med en standardrulle som är smörjd på rätt sätt.
      Men som sagt kul att trimma är det ju…
      kör främst beten 40-80 gram, men är sugen på att gå ännu mer åt downsize-hållet. Tycker det är roligare

      Kommentera


      • Ok då klarar du du mer än väl med en rätt smörjd originalrulle.

        Kommentera


        • Första turen med den gjord idag. Hade lite problem men misstänker att det handlar om att den behöver användas och att det ger sig med tiden. Över lag är jag väldigt nöjd!
          Jag är däremot riktigt peppad på att min 5500 cs rocket ska ramla ner i brevlådan så jag kan göra lite jämförelser mellan rullarna.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg
            Första turen med den gjord idag. Hade lite problem men misstänker att det handlar om att den behöver användas och att det ger sig med tiden. Över lag är jag väldigt nöjd!
            Jag är däremot riktigt peppad på att min 5500 cs rocket ska ramla ner i brevlådan så jag kan göra lite jämförelser mellan rullarna.
            Vad är det för Rocket 5500 ?
            Vi inväntar bild när möjlighet finns?

            Egentligen är det inte någon super skillnad på de två rullarna rent fiske/kast-mässigt.
            Största skillnaden ligger i tumtangeten vs knappen.

            Kommentera


            • Gjord för den japanska marknaden 2015 förstår jag det som. Gavlarna är blå/grå, tanken är att ha och jämföra och testa att trimma lite men att den får kullager istället för glidlager som i min svartzonker.

              Kommentera


              • Dubbelish post. Läste tidigare om att man kunde ta bort lite material från mellandrevet på ickevevsidan för att få inte kullagrade ambassadeurer att snurra på lite bättre.
                finns det någon här som har gjort och kan förklara eller visa hur man går till väga?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg
                  Dubbelish post. Läste tidigare om att man kunde ta bort lite material från mellandrevet på ickevevsidan för att få inte kullagrade ambassadeurer att snurra på lite bättre.
                  finns det någon här som har gjort och kan förklara eller visa hur man går till väga?
                  du skär bort den lilla låsklacken av plast på toppen av drevet , du kan putsa lite lätt på insidan där stiftet gå igenom, sen en droppe yellow label på stiftet och till sist låser du drevet med en spårryttare. har testat med lagrade drev och lättade drev men jag upplever att det är total overkill med normala betessvikter. drevmodden är allt som behövs.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

                    du skär bort den lilla låsklacken av plast på toppen av drevet , du kan putsa lite lätt på insidan där stiftet gå igenom, sen en droppe yellow label på stiftet och till sist låser du drevet med en spårryttare. har testat med lagrade drev och lättade drev men jag upplever att det är total overkill med normala betessvikter. drevmodden är allt som behövs.
                    Hur får jag loss det drevet eller ska jag skära det på plats? Och spårryttare, menar du en ”hästsko” för att hålla fast drevet?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg

                      Hur får jag loss det drevet eller ska jag skära det på plats? Och spårryttare, menar du en ”hästsko” för att hålla fast drevet?
                      Skär försiktigt på plats, annars får du inte loss mellandrevet, och Ja, hästskobricka = spårryttare :-)
                      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                      Flugfiske är en Livs-stil
                      2016 har jag blivit Multifrälst

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 826 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 642 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 652 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 671 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X