Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Japp, så blev lite ”nytt blod” igen.

    Att få tag i en SM 1600 har gnagt i mig i rätt många år nu. Har gång på gång glott på såna på bla eBay, men det har fallit på sjuka priser för de som varit i tilltalande skick, då oftast från Japan.
    Men nu äntligen så har jag fått hem en dylik liten gynnare i förbannat bra skick.

    Hmm, på köpet så dök det som ett brev på posten givetvis upp ett nytt irriterande i landsproblem!
    Upptäckte att det nu bara fattas SM 6600 för en komplett serie, så nu spökar det i skallen igen….
    Så om nån har en duktigt fin eller oanvänd, med elr utan kartong i gömmorna, så är jag mao intresserad…
    Gäller alltså en 6600 CL i vanlig storlek, inte den extra breda CLW. (W = Wide)

    SM 6600 CLW är för övrigt en märklig pjäs att beskåda, den ärevördiga fabriken i Svängsta utrustade för säkerhets skull tingesten med både hängslen och rem! Den har såväl tangent som tryckknapp för frikoppling!
    Resulterande i ett säreget mellanting mellan 6500 och 6600 mao!
    Korrekt benämning borde väl därmed egentligen månne vara den udda 6550??

    Ja, och så blev det även en lite udda(?) 4600C ultra cast med ”smärre vevaxel” orginalmonterad.
    Vet inte så mkt om den förutom rejäl vev och keramisk spridare.
    Tänker att det borde funnits nån tanke bakom den hos ABU? Så om nån har lite info om den så vore det tacksamt.

    Fridens gott folk!

    Click image for larger version

Name:	757AF3B7-3137-4F62-AAF1-8A49A2E78886.jpeg
Views:	422
Size:	1,06 MB
ID:	2591452Click image for larger version

Name:	A031AB4A-F754-4503-8063-6FDABC26A827.jpeg
Views:	410
Size:	983,5 KB
ID:	2591453
    Fina rullar och SM var ju i ett strålande skick.
    Om du är intresserad av ett SM-spö, 7 fot 5-25g, så har jag ett i ett väldigt bra skick med strumpa.
    Det finns på landet så jag har inga foton nu men jag sak ev dit redan i morgon.

    //Stefan.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av OGRudan Visa inlägg

      Fina rullar och SM var ju i ett strålande skick.
      Om du är intresserad av ett SM-spö, 7 fot 5-25g, så har jag ett i ett väldigt bra skick med strumpa.
      Det finns på landet så jag har inga foton nu men jag sak ev dit redan i morgon.

      //Stefan.
      Ja skicket kan man inte klaga på.
      Vet inte riktigt om jag är intresserad av SM spön, men man vet aldrig…
      Så ja, ta lite bilder och PM:a mig dom med pris och fraktkostnad så tar vi det därifrån.

      Kommentera


      • Det må vara bara en C4 men jag är löjligt nöjd över att ha hittat en med de gamla gavlarna i den gamla mööörkblå färgen och i mint condition.

        Lagt upp en annan C4 i den nya ljusa nyansen till vänster som jämförelse, den har jag bytt ut guldet på till en grå nyans istället vilket är lite mer sobert ihop och snällare mot ögonen i mitt tycke. Men den gamla tycker jag är såå snygg nyans och kontrast mot guldet och den snyggaste pressen av gavlarna av de kupade modellerna.

        Har bytt till min favoritvev (predator), gjort mellandrevsmodden och det är hprc lager i den. Det räcker så.

        Click image for larger version

Name:	20211206_150317.jpg
Views:	349
Size:	1,27 MB
ID:	2591664

        Click image for larger version

Name:	20211206_150344.jpg
Views:	321
Size:	1,69 MB
ID:	2591665

        Kommentera


        • Parad med ett Crony Weapons.

          Click image for larger version

Name:	20211206_154421.jpg
Views:	335
Size:	1,54 MB
ID:	2591667

          Kommentera


          • Fick hem den nya Daiwa Zillion idag. Fick den nästan gratis helt ny inplastad och allt med en lina värd 499kr.

            Nu kanske ni undrar hur detta har med Ambassadeurer att göra :-)

            Jo det ska jag berätta. Det var ta mig fan den plastigaste rullen jag någonsin har hållt i. Hur i helvete kan man köpa en sådan för 4300 kr eller fan den kostar. Hade aldrig köpt den om jag inte fick den så jäkla billigt.

            Nej ambassadeurer är det jag kommer att fortsätta hålla mig till. Då menar jag verkligen till allt mitt fiske :-)

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
              Fick hem den nya Daiwa Zillion idag. Fick den nästan gratis helt ny inplastad och allt med en lina värd 499kr.

              Nu kanske ni undrar hur detta har med Ambassadeurer att göra :-)

              Jo det ska jag berätta. Det var ta mig fan den plastigaste rullen jag någonsin har hållt i. Hur i helvete kan man köpa en sådan för 4300 kr eller fan den kostar. Hade aldrig köpt den om jag inte fick den så jäkla billigt.

              Nej ambassadeurer är det jag kommer att fortsätta hålla mig till. Då menar jag verkligen till allt mitt fiske :-)
              haha , ja smaken är olika men håll dig till runda för jag har skickat iväg en av dina kära ambassadeurer själv ,en lågprofilare revo exd och där är plast i mängder även gaveln
              Runda rullar är fina men inte till det lätta fisket för där finns bättre även om man är frälst och gör viktens skull är det en hel del komposit tyvärr då metall är mer ”äkta”

              Kommentera


              • Måste fråga här.
                Jag brukar handla rätt mycket saker av Sportfiskeboden i Täby. Men min senaste beställning av UT Reel performance 4000 va det något skumt med Lagerna. Min polare öppnade lagert och sa direkt, detta är ett vanligt original lager. Inget Keramiskt UT lager.
                jag skickade bild till Sportfiskeboden och fick svaret att det är Keramhybridlager ??

                Lagert till Höger är ett äldre UT keramiskt lager, Lagert till vänster är lagret jag fick med i mitt UT reel performance 4000.
                Min fråga....

                Är det ett Keramhybrid lager som Sportfiskeboden säger ??

                Vill absolut inte trasha Sportfiskeboden om detta nu blivit något fel, jag gillar killarna där....

                Tacksam för svar
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • Urtrampningslagret till en Skoda 1100 GS ,-)

                  Kommentera


                  • Fråga till grabbarna med koll på vevar. Vad är det för skillnad på Inshore och beast? På bilder kan jag bara se små skillnader, är dom större i verkligheten?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

                      haha , ja smaken är olika men håll dig till runda för jag har skickat iväg en av dina kära ambassadeurer själv ,en lågprofilare revo exd och där är plast i mängder även gaveln
                      Runda rullar är fina men inte till det lätta fisket för där finns bättre även om man är frälst och gör viktens skull är det en hel del komposit tyvärr då metall är mer ”äkta”
                      Som sagt smaken är som baken tvådelad eller skit :-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 152 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X