Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av OGRudan Visa inlägg
    En helt annan variant. Inte i guld dock men svart.
    https://www.hedgehog-studio.co.jp/product/5086

    //Stefan
    https://www.hedgehog-studio.co.jp/product/383

    Kommentera


    • Tror inte den där kommer funka på en 2500 , spetsarna kommer ta i, alltså den bockade varianten för bockad vev "offset"

      Click image for larger version  Name:	2500.JPG Views:	0 Size:	21.0 KB ID:	2594178

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

        Tror inte den där kommer funka på en 2500 , spetsarna kommer ta i, alltså den bockade varianten för bockad vev "offset"

        Click image for larger version Name:	2500.JPG Views:	0 Size:	21.0 KB ID:	2594178
        Det finns ju en bild på en 2601 med det stjärnhjulet. Borde inte förhållandena vara desamma på dessa rullar?
        Dyr chansning om det inte skulle funka dock.

        //Stefan

        Kommentera


        • Click image for larger version  Name:	9ABE9F19-4F7C-4296-9FBA-2BC87CB88A4C.jpeg Views:	0 Size:	1,93 MB ID:	2594183Click image for larger version  Name:	3A13047D-D468-4BA5-BD84-6A7D7EA27AF6.jpeg Views:	0 Size:	1,65 MB ID:	2594184Click image for larger version  Name:	0D0B9E9A-1A7B-4D43-B6FB-8A913026550B.jpeg Views:	0 Size:	2,11 MB ID:	2594185
          Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

          Ja men det funkar enligt bilden ovan... kolla gärna om du har en =)
          Ok, har kollat nu.
          Hade 2 ”guld” i alu till högervevat, kan sälja/byta 1.
          Kulören matchar de lite ”blekare guld” som är standard till de gröna C5 Mag Elite resp C5 Mag-X.
          Verkar oanvända men det finns några små repor.
          Hade oxå några i alu till högervevat i kulör matt krom/alu i samma mått och skick.

          Edit:
          Varför bilderna hamnade som de gjorde är en bra fråga!!
          Men de syns ju iaf….

          Kommentera


          • Dom bockade stjärnorna från Japan passar och tar inte i.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av OGRudan Visa inlägg

              Det finns ju en bild på en 2601 med det stjärnhjulet. Borde inte förhållandena vara desamma på dessa rullar?
              Dyr chansning om det inte skulle funka dock.

              //Stefan
              Jo fast på den bilden kör de ju med en rak vev, då går det bra. Men jag letar ett rakt hjul som passar innanför en bockad vev, typ den första du länkade till som är en microvariant

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
                Click image for larger version Name:	9ABE9F19-4F7C-4296-9FBA-2BC87CB88A4C.jpeg Views:	0 Size:	1,93 MB ID:	2594183Click image for larger version Name:	3A13047D-D468-4BA5-BD84-6A7D7EA27AF6.jpeg Views:	0 Size:	1,65 MB ID:	2594184Click image for larger version Name:	0D0B9E9A-1A7B-4D43-B6FB-8A913026550B.jpeg Views:	0 Size:	2,11 MB ID:	2594185

                Ok, har kollat nu.
                Hade 2 ”guld” i alu till högervevat, kan sälja/byta 1.
                Kulören matchar de lite ”blekare guld” som är standard till de gröna C5 Mag Elite resp C5 Mag-X.
                Verkar oanvända men det finns några små repor.
                Hade oxå några i alu till högervevat i kulör matt krom/alu i samma mått och skick.

                Edit:
                Varför bilderna hamnade som de gjorde är en bra fråga!!
                Men de syns ju iaf….
                Toppen, jag ska fundera på om jag ska skaffa ett microhjul , annars hör jag av mig om ett av dina i guld. Som sagt det funkar om man böjer spetsarna exakt rätt som jag gjort på det befintliga alufärgade hjulet som jag bifogade bild på.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

                  Jo fast på den bilden kör de ju med en rak vev, då går det bra. Men jag letar ett rakt hjul som passar innanför en bockad vev, typ den första du länkade till som är en microvariant
                  Click image for larger version

Name:	400_sd_ab_kofl_slv_01.jpg
Views:	235
Size:	19,3 KB
ID:	2594191

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

                    Toppen, jag ska fundera på om jag ska skaffa ett microhjul , annars hör jag av mig om ett av dina i guld. Som sagt det funkar om man böjer spetsarna exakt rätt som jag gjort på det befintliga alufärgade hjulet som jag bifogade bild på.
                    Ok.
                    Det där med att böja spetsarna så stjärnan passar till bockade vevar låter intressant!
                    Du skulle inte vilja ge en kort beskrivning på hur du går tillväga?
                    Har själv haft tankar på detta vid flera tillfällen, och som före detta byggnadsplåtslagare så har jag div bra handverktyg, bla falstänger, som ju är gjorda för att bocka med. Med lite silvertejp etc på ”käftarna” som skydd så…
                    Det jag ffa lurar på är en bra metod för att få till samma grader/vinkel på spetsarna när man bockar dom…

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

                      Ok.
                      Det där med att böja spetsarna så stjärnan passar till bockade vevar låter intressant!
                      Du skulle inte vilja ge en kort beskrivning på hur du går tillväga?
                      Har själv haft tankar på detta vid flera tillfällen, och som före detta byggnadsplåtslagare så har jag div bra handverktyg, bla falstänger, som ju är gjorda för att bocka med. Med lite silvertejp etc på ”käftarna” som skydd så…
                      Det jag ffa lurar på är en bra metod för att få till samma grader/vinkel på spetsarna när man bockar dom…
                      Jag bockade i skruvstäd när jag bockade :-)
                      använde mig av en vägglaser för att bocka den exakt, la först märkning hur långt ner på stjärnan jag skulle bocka, la sen laser i bakkant dit jag tryckte hjulet, så fort hjulet träffa laser var det rätt, för att mäta in laser la jag en linjal från själva greppet på skruvstädet. Liten procidur men blev bra :-)
                      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                      Flugfiske är en Livs-stil
                      2016 har jag blivit Multifrälst

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 496 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 833 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 656 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 666 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 549 svar
                      229 431 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Retroräven  
                      Arbetar...
                      X