Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Instämmer helt inte Jontak kloka tankar hör innan. Ska man fiska med drag över 100g ser jag heller ingen vinst att trimma en Ambassadeur förutom att smörja upp den rätt.
    Men vill kan kasta extra långt och med lättare beten så finns det roliga saker att stoppa i sin rulle. Sen exakt hur mycket det ger och vad som är placeboeffekten vet jag inte… Men någon kanske orkar och vill mäta upp skillnaderna? Hade varit kul att se iaf.

    Ha det!

    Kommentera


    • Skruven till knivbulten var tydligen inte helt åtdragen. Jag hade bytt spole så fokuserade min felsökning på den. Bytte tillbaka till original spole och kastade. Tog tvärstopp. Beskåda resultatet... Knivbulten är oskadd intressant nog.
      Bifogade filer

      Kommentera


      • Rätt chassi?

        Hej gott folk!

        Har en Ambassadeur 6600C5 Mag-X där jag vill använda det mesta till ett motsvarande 4600 bygge.
        4600 chassit på bilderna hittade jag på nätet och det lurar jag på att köpa till projektet.
        Nån som kan verifiera att det kommer att funka att flytta över 6600 prylarna till detta 4600 chassit?

        Tacksam för input!

        Fridens

        Click image for larger version

Name:	84BDC15B-3AC1-45CC-89BF-6FA688102D9D.png
Views:	370
Size:	3,43 MB
ID:	2599720Click image for larger version

Name:	3AA209C1-3933-4FA2-945F-E785664EA6D9.png
Views:	379
Size:	3,08 MB
ID:	2599719Click image for larger version

Name:	836F6A14-6577-4C72-8655-E7B4F1FD0B02.png
Views:	379
Size:	2,71 MB
ID:	2599718Click image for larger version

Name:	862962A9-4D07-46CA-8D25-1002C041E690.png
Views:	393
Size:	2,13 MB
ID:	2599717

        Kommentera


        • Kommer säkert fungera utmärkt. Men är det inte lättare att köpa rätt stativ till en 4600 c5 direkt från abu?

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
            Kommer säkert fungera utmärkt. Men är det inte lättare att köpa rätt stativ till en 4600 c5 direkt från abu?
            Var oxå inne på den linjen, men så ”snubblade” jag över detta till mkt bra pris i samband med att jag letade efter ett nytt chassi till en Pro Max 1600.
            Vill själv oxå ha det till att 4600 chassit på bilderna kommer passa, men det vore ju surt om inte…
            Sunt därför att kunna få lite support här, tackar!

            Kommentera


            • Hej
              jag har en fråga. Min svartzonker rulle , jag delade den idag tvättade av allt, verkligen allt fettade in allt på nytt igen så som jag brukar göra varje gång .lik samma sak gör jag på min andra rullar. Men denna gången när jag har släppt på bromsen, stjärnhjulet helt så rotera veven trögt . Vad har jag gjort för fel ? Nållagret fettade jag in jävligt mkt. Och allt annat fick lite fett lr en hinna med fett . Sen dem delarna som skulle ha olja fick det. Vad har jag gjort för tabbe. Jag kör liquid grease från fiskeboden. Yellow label oljan.
              tack

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

                Var oxå inne på den linjen, men så ”snubblade” jag över detta till mkt bra pris i samband med att jag letade efter ett nytt chassi till en Pro Max 1600.
                Vill själv oxå ha det till att 4600 chassit på bilderna kommer passa, men det vore ju surt om inte…
                Sunt därför att kunna få lite support här, tackar!
                Jag tror också att det kommer att passa, men en varning för att stiftet från tumtangenten inte passar med bromsgaveln. Stativet på bilden förbryllar mig lite då reservdelsnumret först kommer från en 4600 Royal Gold LE (89-0) men rullfotsnumret på det ser ut att vara 070007.
                En sak som däremot är säker är att du inte kommer att kunna ha någon "tumbrygga" om du nu skulle vilja det. Och istället kommer du alltid att se de två hålen i stativet på motsvarande plats...
                Den modell av tumbrygga som satt på Royal Gold går inte att köpa som reservdel tyvärr.
                Senast ändrad av FRB; 2022-04-24, 08:21.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av FRB Visa inlägg

                  Jag tror också att det kommer att passa, men en varning för att stiftet från tumtangenten inte passar med bromsgaveln. Stativet på bilden förbryllar mig lite då reservdelsnumret först kommer från en 4600 Royal Gold LE (89-0) men rullfotsnumret på det ser ut att vara 070007.
                  En sak som däremot är säker är att du inte kommer att kunna ha någon "tumbrygga" om du nu skulle vilja det. Och istället kommer du alltid att se de två hålen i stativet på motsvarande plats...
                  Den modell av tumbrygga som satt på Royal Gold går inte att köpa som reservdel tyvärr.
                  Brutalt detta!
                  Jag böjer min nacke i stilla beundran inför denna utomordentliga kunskap!

                  Japp, tolkar också rullfotsnr till 070007, försökte zooma mer när bilden togs men detta är max innan det blir oläsligt grynigt.
                  Slår detta chassit ur hågen, bla då tumbrygga är ett krav.

                  PM skickat.

                  Sort tack!

                  Kommentera


                  • Goddagens!

                    För ett tag sen postade jag nedan inklistrat i lite avkortad version som ett svar till den eminente JontaK.
                    Har sen dess kollat samtliga poster i denna tråd.
                    Ang den sista meningens sista rad så kan det konstateras att det inte blev någon hisnande uppslutning direkt…

                    Har lurat lite på detta och kommit fram till att folk kanske är lite blyga av sig här på forumet, och att det därför månne skulle behövas en liten knuff i rätt riktning?
                    Om så är fallet så inleder jag med att dra mitt strå till stacken med lite bilder på 70 storlek och uppåt när andan faller på, med förhoppning om att folk då fattar mod att greppa stafettpinnen.
                    Jag lägger för säkerhets och för tillvänjnings skull ut lite försiktigt med de minsta 70:orna, 7000 C Compact.


                    ”För några dar sen plöjde jag igenom de 200 första inläggen i denna eminenta tråd, tanken var att snabbt försöka ”skumma fram” bild/er på engqvists 45CT, så fokus låg på engqvists poster.
                    Och nej, snabbt gick det inte, tror jag ”fastnade” i drygt tre timmar innan jag gav upp för dagen!
                    Anledning? Rullporr….
                    Så stort tack för bilderna!
                    Tror dock att jag ändå kommer att kolla igenom de sista runt 70 posterna nu när jag ändå kommit såpass långt…
                    Skulle för övrigt inte ha några som helst invändningar mot att vara ägare till någon av rullarna på dina bilder, gärna alla…..

                    Det jag kunde konstatera i mitt ”skummande” var att det finns väldigt gott om trådar ang 50 och 60 storlek, vilket ju är rimligt, och nåt sånär hyfsat med 40. Av ABU:s minsta finns det en del, dock förvånansvärt få ang 70 storlek och uppåt.
                    Detta kanske vi på forumet gemensamt kan råda bot på?

                    Fridens!”


                    Click image for larger version  Name:	17FE2723-238C-40EC-86B1-CD015419F671.jpeg Views:	0 Size:	1,10 MB ID:	2601347Click image for larger version  Name:	BF65CE75-B20E-4998-B0EB-2B11E2674ACB.jpeg Views:	0 Size:	1,42 MB ID:	2601348

                    Click image for larger version  Name:	0B529F9E-EBAC-405B-917F-3DE94B194781.jpeg Views:	0 Size:	1,25 MB ID:	2601349
                    Senast ändrad av Piscantur stercore; 2022-06-02, 15:41.

                    Kommentera


                    • Fina rullar!
                      Det kan vara en anledning till blygseln. Mina ambor, speciellt 7-tusingarna (utom compacten hittills) har alla märken och repor efter användning. För mig har det här blivit en fin tråd för monterrullar, fantastiska pjäser att beskåda. Men mina ärrade bruksrullar tillhör en annan kategori, som alla bär på fina och dråpliga minnen.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 826 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 643 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 652 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 683 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X