Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

    Är ju ganska uppenbart hur abu värderar Ambassadeur. De köpte ju in runda Kina rullar s,sx och stx och självklart fick de ju heta Ambassadeur. Man behöver inte vara jätte konspiratorisk för att tänka sig att det är första steget för vi ska vänja oss vid att de runda tillverkas i Kina.
    Instämmer i sak, men har mkt svårt att tro att det skulle vara ABU som isf ligger bakom denna ev, och isf högst tragiska strategi. Det ligger ju i sakens natur att Svängsta folket av olika skäl gärna vill behålla tillverkning i den ärevördiga fabriken, inte minst ur perspektivet arbetstillfällen. Dessvärre får de ju finna sig i den styvmoderliga behandlingen som det styrande Pure Fishing utgör, om verksamhetsförändringar kommer att ske vore det rimligt att anta att dessa direktiv isf sker uppifrån. Detta helt oavsett vad ABU Svängsta har för uppfattning i frågan….

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

      Instämmer i sak, men har mkt svårt att tro att det skulle vara ABU som isf ligger bakom denna ev, och isf högst tragiska strategi. Det ligger ju i sakens natur att Svängsta folket av olika skäl gärna vill behålla tillverkning i den ärevördiga fabriken, inte minst ur perspektivet arbetstillfällen. Dessvärre får de ju finna sig i den styvmoderliga behandlingen som det styrande Pure Fishing utgör, om verksamhetsförändringar kommer att ske vore det rimligt att anta att dessa direktiv isf sker uppifrån. Detta helt oavsett vad ABU Svängsta har för uppfattning i frågan….
      Ja det är tyvärr min uppfattning också.
      Att vi inom kort kommer se Svängsta fabriken försvinna..
      Det har blivit för dyrt att producera små serier för hand i Svea rike!
      :-(

      Kommentera


      • Jäkla sorligt om svänsgta läggs ner. Gör ont i hjärtat att ens tänka tanken. Det är ju svensk kultur och historia. Skulle vara nice om någon riktigt tät jävel kunde köpa upp svänsgta och rättigheterna till rundgavlade ambassadeurer :-)

        Fick hem en big game made in Sweden idag. Maskinellt är den i nyskick men kosmetisk fanns det lite slitage. Men bara lite :-)
        Bifogade filer

        Kommentera


        • Zlatan borde ju köpa Svängsta... vem här känner honom bäst?

          Kommentera


          • Det är nog bara så att svensktillverkade klassiska ambor är för omoderna och har för hög kvalitet. När jag köpte min första hette det livstids garanti. Klart det inte fungerar idag med hela Fast fasion-attityden som finns i samhället. Se bara på det här forat, det diskutera och köps en ny asienrulle då fort förra årsmodellen uppgraderats med en ny bokstav.
            ​​​Som någon skrev i tråden, det ska ändå bytas vartannat år, gör det inte något om den går sönder. I det sammanhanget fungerar inte en klassiker. Vem ska köpa dem då den som köptes för 30 år sedan fortfarande fungerar?

            Kommentera


            • Vi entusiaster som köpt och köper på oss många klassiska Ambassadeur. Vi vårdar och gör service regelbundet och inte pga av att de havererar vi köper flera klassiska.
              Största marknaden är ändå vanliga fiskare som kanske köper en ny rulle med ett antal års mellanrum.
              Även om du misshandlar en klassisk rulle så håller den några år och marknaden för klassiska rullarna blir tillslut mättad. Sedan aspekten med att de häftiga stjärnorna på Youtube har rymdrullar i plast och många sneglar dit.

              Klicken som uppskattar en klassisk rulle med kvalité och historia blir mindre och mindre, även om vi är många som håller Ambassadeur kärt är vi ändå för få i världen.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                Klicken som uppskattar en klassisk rulle med kvalité och historia blir mindre och mindre, även om vi är många som håller Ambassadeur kärt är vi ändå för få i världen.
                Word. Sorgligt, men ändå så sant.

                Kommentera


                • Med tanke på att jag fortfarande inte sett någon Napp och Nytt undrar jag!
                  Tillverkas fortfarande C3 och C4?

                  Jag är lite sugen beställa en svart 100 år men har redan den gråa och även den röda som Magnus tog fram. 500 lär väl gå åt misstänker jag.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
                    Med tanke på att jag fortfarande inte sett någon Napp och Nytt undrar jag!
                    Tillverkas fortfarande C3 och C4?

                    Jag är lite sugen beställa en svart 100 år men har redan den gråa och även den röda som Magnus tog fram. 500 lär väl gå åt misstänker jag.
                    Hade kontakt med honom innan mitt köp av den svarta 100 åringen. Han hade redan sålt 350 ex innan han började annonsera på Tradera, ”dom blir inte gamla” som han uttryckte det. Köpte därför den andra han hade på Tradera för säkerhets skull. Liksom med den röda så medföljer inte rullpåsen.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
                      Vi entusiaster som köpt och köper på oss många klassiska Ambassadeur. Vi vårdar och gör service regelbundet och inte pga av att de havererar vi köper flera klassiska.
                      Största marknaden är ändå vanliga fiskare som kanske köper en ny rulle med ett antal års mellanrum.
                      Även om du misshandlar en klassisk rulle så håller den några år och marknaden för klassiska rullarna blir tillslut mättad. Sedan aspekten med att de häftiga stjärnorna på Youtube har rymdrullar i plast och många sneglar dit.

                      Klicken som uppskattar en klassisk rulle med kvalité och historia blir mindre och mindre, även om vi är många som håller Ambassadeur kärt är vi ändå för få i världen.

                      Kloka ord!

                      Men vän av ordning bör inte ha några som helst problem med att undra över vart fan världen är på väg! Jag menar vad är det frågan om, är en stolt Svensk industriepok på väg att gå i graven pga att de producerar för bra rullar??!! Hur tänker egentligen folk när det uppenbarligen är viktigare att använda plastskit med stjärnstatus ist för hållbar beprövad teknik som dessutom är en bättre affär!
                      Jag må vara jävig pga mitt vurmande för de runda, men nån rimlig jordnära logik kan jag inte för mitt liv se hur jag än vänder och vrider på detta. Det enda det leder till är en sorgsen känsla av frustrerad maktlöshet.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 155 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X