Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ok. Så det är i princip samma rulle fast tillverkad i Taiwan. Nörd som man är vill man ju ha made in Sweden på gavlarna men den funkar väl att fiska med. Får de hur kromet håller över tid.

    Annars var rullen lite mindre "glappig" en made i Sweden rullen. Till min förvåning verkar det som tolleranserna är lite bättre på Taiwan rullen konstigt nog. Kan vara så att rullen är mindre använd/sliten helt enkelt.

    Kommentera


    • Hej Alman! Nog är det allt en Taiwanrulle du har hittat. Du har helt rätt, det skiljer lite små detaljer mellan de Svensk- och Taiwantillverkade. Dessa Taiwanrullar är bra och välbeprövade. Du kan ju öppna din gamling från 1994 och jämföra med din nyinköpta.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Mörrum Visa inlägg
        Hej Alman! Nog är det allt en Taiwanrulle du har hittat. Du har helt rätt, det skiljer lite små detaljer mellan de Svensk- och Taiwantillverkade. Dessa Taiwanrullar är bra och välbeprövade. Du kan ju öppna din gamling från 1994 och jämföra med din nyinköpta.
        Tjena min vän. Tack för svar. Jo jag ska kolla skillnaden måste ändå serva båda.

        Så made in Sweden rullen är från 94, vet du vilket år Taiwan rullen är ifrån?

        Kommentera


        • Det är kul om man kan bistå med lite hjälp. jo den gamla syncron är tillverkad 1994! Men Taiwan rullen har jag dålig koll på Kan inte dom nummerna tyvärr! Men dom såg väll ut så där åren 2003-2006 kanske?
          Senast ändrad av Mörrum; 2022-07-06, 22:39.

          Kommentera


          • På stripersonline har den gode Surfslinger postat denna intressanta tråd i ämnet:
            https://www.stripersonline.com/surft...comment=460090
            Han gör en liten bit in i tråden även en intressant bildjämförelse mellan Omotos 777 (sedermera även Fladen 777?) och Abus 7000.
            Senast ändrad av Piscantur stercore; 2022-07-07, 08:40.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

              Hade kontakt med honom innan mitt köp av den svarta 100 åringen. Han hade redan sålt 350 ex innan han började annonsera på Tradera, ”dom blir inte gamla” som han uttryckte det. Köpte därför den andra han hade på Tradera för säkerhets skull. Liksom med den röda så medföljer inte rullpåsen.
              Jo läste den igår. Försökte hitta en 777a men dom har väl slutat tillverkas. Tänkte att det skulle vara lite kul att ha en hemma. Tycker dom kupade gavlarna såg intressanta ut. Påminner om Isuzus rullar.

              Kommentera


              • Utgår från att du menar min senaste post, och att du avser Omotos 777 med ovala gavlar?

                Köpte rätt nyligen en oanvänd Fladen 777 till brorsan, hade sett dom tidigare med ovala gavlar och hört att de troligen tillverkades av Omoto. Trodde därför att det var en sån jag köpt, men den visade sig ha helt runda gavlar.
                Poängen är att lurar du på en lite Isuzu lik rulle så kan du ju isf även spana efter den tidigare Fladen 777, den är förvillande lik Omotos….

                Senast ändrad av Piscantur stercore; 2022-07-07, 12:34.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
                  Utgår från att du menar min senaste post, och att du avser Omotos 777 med ovala gavlar?

                  Köpte rätt nyligen en oanvänd Fladen 777 till brorsan, hade sett dom tidigare med ovala gavlar och hört att de troligen tillverkades av Omoto. Trodde därför att det var en sån jag köpt, men den visade sig ha helt runda gavlar.
                  Poängen är att lurar du på en lite Isuzu lik rulle så kan du ju isf även spana efter den tidigare Fladen 777, den är förvillande lik Omotos….
                  Oj. Råkade qouta fel post.

                  Jo jag menade fladen 777. Finns den att köpa ny?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                    Oj. Råkade qouta fel post.

                    Jo jag menade fladen 777. Finns den att köpa ny?
                    Är inte direkt insatt ang Fladens rullar så jag vet inte. Den jag köpte till brorsan på Tradera hade runda gavlar, skulle tro att den är en hyfsat ny modell.

                    Den jag tipsade om är en tidigare modell med ovala gavlar, skulle tro att det skulle kunna röra sig om en Fladen märkt Omoto 777 rakt av. Om den går att få tag i ny vet jag inte, men troligen inte.
                    Men du kan ju hålla koll även efter en sån, har du flyt så….

                    Rullen på bilden är den jag köpte till brorsan.

                    Click image for larger version

Name:	135A59EE-960E-4ED3-8414-C7361E0D230A.jpeg
Views:	308
Size:	984,0 KB
ID:	2603192

                    Kommentera


                    • De motsvarande som Fladen säljer nu ser mest ut som ABU:s 7000i-modeller.
                      https://fladenfishing.se/produkt/maxximus-775-995/

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 112 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X