Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

    Är helt ute o turnerar o fattar ikke vad du syftar på.. Skyller på att hjärnan är mos efter en veckas uterumsbygge med sambon (de som försökt bygga något öht tillsammans med ett Timell / Ernst följande fruntimmer bör känna igen sig)

    För övrigt är detta fanimig den bästa läsningen på fruktansvärt länge!
    Härlig twist på slutet med kopplingen mellan ABU och Everol : )
    Ja ett dylikt projekt med nämnda gökar som förebild för den feminina sidan måste vara ett rent helvete!
    Du har inte lurat på att leja ut bygget och nyttja rotavdrag för sinnesrons skull?

    Ang den mosiga hjärnan så skrev du under Säljes ang Everolen för ett tag sen bla:
    Jaha vilken ambassadeur ska få bo i ditt nyförvärv? Måste ju får plats en hel 2500 mellan spole och stativ i den bastanta pjäsen : )

    Tack!
    Ja det blev min själ inte lite att skriva för att beskriva det spektaklet! Tog några timmar, förbannad tur att den sk rättegången spelades in, hade säkert glömt hälften annars…

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

      Ja ett dylikt projekt med nämnda gökar som förebild för den feminina sidan måste vara ett rent helvete!
      Du har inte lurat på att leja ut bygget och nyttja rotavdrag för sinnesrons skull?

      Ang den mosiga hjärnan så skrev du under Säljes ang Everolen för ett tag sen bla:
      Jaha vilken ambassadeur ska få bo i ditt nyförvärv? Måste ju får plats en hel 2500 mellan spole och stativ i den bastanta pjäsen : )

      Tack!
      Ja det blev min själ inte lite att skriva för att beskriva det spektaklet! Tog några timmar, förbannad tur att den sk rättegången spelades in, hade säkert glömt hälften annars…
      Tyvär va det inte tal om att leja ut bygget då det enligt sambon "bara skulle renoveras". Mao byggas helt nytt i samma stil som det gamla.. Och det hade ju inte varit så svårt om klåparen som byggt det första hade byggt saker rakt och snyggt.. Och framförallt i vinkel och samma höjder.. Men varför göra det enkelt haha. Att det sen ska ändras, läggas till osv under resans gång hhar kvinnor ingen förståelse för att det blir besvärligt.. Menmen.. Anart klart och då kan man fiska igen hehe.

      Den filmen skulle man vilja se!

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

        Tyvär va det inte tal om att leja ut bygget då det enligt sambon "bara skulle renoveras". Mao byggas helt nytt i samma stil som det gamla.. Och det hade ju inte varit så svårt om klåparen som byggt det första hade byggt saker rakt och snyggt.. Och framförallt i vinkel och samma höjder.. Men varför göra det enkelt haha. Att det sen ska ändras, läggas till osv under resans gång hhar kvinnor ingen förståelse för att det blir besvärligt.. Menmen.. Anart klart och då kan man fiska igen hehe.

        Den filmen skulle man vilja se!
        Drygt! Tydligen ett riktigt komadjur som varit i farten tidigare mao!

        Ja det skulle jag oxå, men det var en ljudinspelning, antar att det ingick i planen för att på ngn vänster höra ihop med värdens groteska utstyrsel…

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

          Pg a en steloperard fotled så har jag lagt det mesta av fisket på hyllan och inte kan få på någon gummistövel på v fot numera så ägnar jag det mesta av min åt jakt under tiden det är lovligt att skjuta något villebråd.

          Lite av mina framgångar är 17 gösar över 7 kg varav den största på 11,26 kg sommaren -81. Fick en samma natt som vägde 8,4 kg. Så det var nästan 20 kg gös på 2 fiskar.
          Med gösen på 11,26 kg så blev jag vinnare av ABU:s drömresa som gick till Svängsta och Mörrumsån till premiären och fisk fick jag också.

          Dagarna efter midsommar -82 så var jag o en kompis från Huskvarna och gjorde våran del av Fiskejournalen Trolling som handlade om Gösfiske i Ralången.
          Click image for larger version

Name:	IMG_20211102_071240963.jpg
Views:	486
Size:	1,41 MB
ID:	2607489Jag är nere i h hörn med en fin 5 kg-gös. Det var en av all vi fick i detta busväder.
          Måndag efter midsommar +10, riktigt hård nordanvind (sjön ligger i princip norr-söder) och hällregn.
          Sedan har jag varit på flera olika platser i Norge och fiskat ute i havet.
          Bl. a. håkärring och fått en liten på ca 18 kg. Det var barnarov.
          Jag har skrivit om den resan i ett jaktforum så det får ni läsa där.
          https://www.jaktsidan.se/ipb/index.p...comment-585526


          I skogen här uppe utanför Kalix så kan man springa på sådana här ibland om man har tur.
          Click image for larger version

Name:	IMG_20211003_080518.jpg
Views:	465
Size:	419,3 KB
ID:	2607490
          ..och i dom där hålen så brukar våra kompisar sova över vintern. Om ni inte vet hur dom ser ut så ser dom ut såhär.
          Click image for larger version

Name:	Här var det riktigt nära.jpg
Views:	443
Size:	39,5 KB
ID:	2607491
          Här var det ca 60 m mellan mig o Nalle Puh. Allt gick bra och det blev ingen brun fartrand i kallingarna heller.

          Idag har jag tittat på älg.
          Click image for larger version

Name:	IMG_20220910_105914524.jpg
Views:	456
Size:	1,74 MB
ID:	2607492
          Stefan du är ingen ungdom längre, och en dålig skånk har du ju oxå!
          Det är definitivt inte tillrådligt att befinna sig i så omedelbar närhet!….
          Jag hoppas att du är en jävel på att klättra i träd!!

          Japp, jag har hälsat de mina från dig!

          Hälsa den pälsbeklädda urbefolkningen från mig!

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

            Stefan du är ingen ungdom längre, och en dålig skånk har du ju oxå!
            Det är definitivt inte tillrådligt att befinna sig i så omedelbar närhet!….
            Jag hoppas att du är en jävel på att klättra i träd!!

            Japp, jag har hälsat de mina från dig!

            Hälsa den pälsbeklädda urbefolkningen från mig!
            Nej, det är jag inte! 70 bast nästa år och då är jag rena rama ungdomen jämfört med 88-åringen som är med samt någon 85-åring, också! Inga blåbär här uppe. : ). Ja, det har jag också!
            Nalle hade krypit ut ur idet då. : )
            Fotot på nalle är 12 år gammalt.
            Nej, det är jag inte men jag har en 416 rem mag med mig i skogen och den gör ont om nalle skulle bli träffad om jag fick tillfället. : )

            Ja, det ska jag göra! Ska jag ge den en kram från dig också???
            Det är jävligt skönt att inte ha några gråben här uppe mer än någon enstaka är invandrare och skyndar sig med raska steg söder ut. : )
            Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


            /Stefan

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

              Nej, det är jag inte! 70 bast nästa år och då är jag rena rama ungdomen jämfört med 88-åringen som är med samt någon 85-åring, också! Inga blåbär här uppe. : ). Ja, det har jag också!
              Nalle hade krypit ut ur idet då. : )
              Fotot på nalle är 12 år gammalt.
              Nej, det är jag inte men jag har en 416 rem mag med mig i skogen och den gör ont om nalle skulle bli träffad om jag fick tillfället. : )

              Ja, det ska jag göra! Ska jag ge den en kram från dig också???
              Det är jävligt skönt att inte ha några gråben här uppe mer än någon enstaka är invandrare och skyndar sig med raska steg söder ut. : )
              Jaha!
              ja då är du ju rena lammköttet för björnarna, ffa för 12 år sen!
              Skönt du har bössan med dig! Då är det väl bara om den klickar som du isf lurar på att söka skydd i din mysiga jordkällare på bilden?
              Antar för övrigt att just jordkällare väl ingår i boendestandarden på dina breddgrader, för det tar väl åtminstone 10 år till innan ni får el framdragen till ert avlägsna land?

              Nej unge man, ge fan i att krama den från mig, ta inga risker för min skull!

              Fridens liljor!

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

                Jaha!
                ja då är du ju rena lammköttet för björnarna, ffa för 12 år sen!
                Skönt du har bössan med dig! Då är det väl bara om den klickar som du isf lurar på att söka skydd i din mysiga jordkällare på bilden?
                Antar för övrigt att just jordkällare väl ingår i boendestandarden på dina breddgrader, för det tar väl åtminstone 10 år till innan ni får el framdragen till ert avlägsna land?

                Nej unge man, ge fan i att krama den från mig, ta inga risker för min skull!

                Fridens liljor!
                Typ något sådant!
                Om bössan klickar så finns det 2 knivar i bältet. En på vardera sida.
                Om nalle ger mig en bamsekram så tar jag knivarna.......................................... .............
                Ha ha ha! Det är då ingen elkris i norr och ingen brist på ledningar heller mer än till björniderna som få leva i mörker hela vintern.
                Stackars nalle!

                Jag har ju hellre nalle på marken än en flock gråben som springer runt här uppe. Jag kan fånga en nalle åt dig och skicka ner så kan du öppna en björnpark i din skånska byhåla! Fy fan vad exklusivt det skulle bli!
                Senast ändrad av lsjonsson; 2022-09-13, 20:14.
                Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                /Stefan

                Kommentera


                • Det är inte utan att jag blir djupt rörd av din omtänksamhet! Och ja det hade definitivt blivit exklusivt nåt jävulskt! Men nu bor ju jag som tidigare nämnts i ett civiliserat och kultiverat land, så här knallar vi inte omkring med bössor och dubbla knivar i tid och otid….
                  Så jag tackar ödmjukast för ditt ytterst generösa erbjudande, men måste dessvärre av beskrivna skäl avstå!

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
                    Det är inte utan att jag blir djupt rörd av din omtänksamhet! Och ja det hade definitivt blivit exklusivt nåt jävulskt! Men nu bor ju jag som tidigare nämnts i ett civiliserat och kultiverat land, så här knallar vi inte omkring med bössor och dubbla knivar i tid och otid….
                    Så jag tackar ödmjukast för ditt ytterst generösa erbjudande, men måste dessvärre av beskrivna skäl avstå!
                    Hahaha! Den generositeten bjuder jag på! Ja, det hade det verkligen blivt! : )
                    Ha ha ha! Ja, det vet i 17 vem som bor i den mest kultiverade landsändan.
                    Hur ofta springer dom och skjuter folk här uppe??? Jag bara undrar.
                    Någon enstaka har vi haft här uppe men inte som det är neråt landet.
                    Jag kan gå in på vilken butik här uppe utan att någon lyfter på ögonbrynen över att jag har 2 knivar i bältet när jag kommer från skogen. : )
                    Kan du det nere i Skåne??? Jag tror inte det!
                    Vad synd för dom är så söta o kramgoa! : )
                    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                    /Stefan

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

                      Hahaha! Den generositeten bjuder jag på! Ja, det hade det verkligen blivt! : )
                      Ha ha ha! Ja, det vet i 17 vem som bor i den mest kultiverade landsändan.
                      Hur ofta springer dom och skjuter folk här uppe??? Jag bara undrar.
                      Någon enstaka har vi haft här uppe men inte som det är neråt landet.
                      Jag kan gå in på vilken butik här uppe utan att någon lyfter på ögonbrynen över att jag har 2 knivar i bältet när jag kommer från skogen. : )
                      Kan du det nere i Skåne??? Jag tror inte det!
                      Vad synd för dom är så söta o kramgoa! : )
                      Tveklöst jag!
                      Detta land är utöver att vara kultiverat, dessutom plogat och harvat. Vi är ju trots allt i vida kretsar en känd ”kornbod”, där allehanda livsmedel med stor framgång odlas och produceras. Det skulle faktiskt inte förvåna mig om export t.o.m. sker så långt som till dina breddgrader! Så ha gärna lite koll på förpackningen när du käkar frukost, havregrynen kan vara härifrån!

                      Ja dessvärre finns det även här en del ljusskygga element som tycks vara vapenfixerade, tråkigt nog så verkar de inte direkt vara några mästerskyttar, och den lilla detaljen kallad kulfång tycks de olyckligtvis vara helt obekanta med! Så vanligt hederligt folk riskerar därmed bli träffade när dessa element ger sig på att upprätthålla sin egen variant på ”lag och ordning”…
                      Övre Sibirien, företrädesvis mitt i smällkalla vintern, vore för övrigt ett mkt lämpligt ställe för förvaring av dessa kombattanter….

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 152 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X